Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از یورونیوز، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دو سگ سفید را به عنوان هدایای ویژه و نشانه صلح و دوستی برای مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی فرستاد. این هدایا به عنوان آخرین رویکرد در راستای صلح و دوستی در روابط میان دو کشور تلقی شده است.

 

این سگ‌ها از نژاد پونگسان هستند، خاستگاهشان به کره بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها به دلیل وفاداری و مهارت‌ بالا برای شکارحیوانات درنده از جمله ببر شهرت جهانی دارند و به عنوان «نماد طبیعی و ثروت ملی» کره شمالی تعیین شده‌اند.

 

این مساله پیشتر نیز تکرار شده بود. کیم دای جونگ، رئیس جمهور پیشین کره جنوبی در سال ۲۰۰۰ پس از یک نشست در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی و دیدار با کیم جونگ ایل، رهبر سایق کره شمالی یک جفت سگ پونگسان هدیه گرفت. این سگ‌ها که در پارک بزرگ سئول، پایتخت کره جنوبی نگهداری می‌شدند ۵ سال قبل به دلایل طبیعی پس از زایمان ۲۱ توله مردند.

 

همچنین کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دو تن قارچ خوراکی گرانقیمت ماتسوتاکه را به مون جه این، همتای خود از کره جنوبی هدیه داد.
 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی ضمن اعلام این مطلب گفت قارچ ها با هواپیما به سئول رسانده اند.

 

به گفته سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی، مون جه این، دستور داده است این قارچ ها بین اعضای خانواده هایی پخش شود که بر اثر جنگ کره از هم جدا شده اند، توزیع شود. خانواده هایی که هنوز هم نتوانسته اند با خویشاوندان خود در کره شمالی دیدار کنند.

 

رهبر کره شمالی و رئیس جمهور کره جنوبی در سال جاری میلادی سه بار با یکدیگر دیدار کرده و در مورد مسایل مشترک دو کشور صحبت کردند.

 

 

روستای مرزی پانموجون، منطقه امنیتی و غیرنظامی میان دو کره

 

این هدایای ویژه به منطقه امنیتی و غیرنظامی مشترک میان این دو کشور یعنی روستای مرزی پانموجون واقع در کره جنوبی ارسال شدند. این منطقه که تا مارس سال ۱۹۹۱ برای مذاکرات نظامی میان فرماندهی ملل متحد و کره شمالی به کار می‌رفت، هم‌اکنون محلی برای تعاملات دیپلماتیک میان دو کره است.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اسپوتنیک سگ یورونیوز یورو کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۵۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند قاچاق سلاح شکاری و جنگی در یکی از استان‌های همجوار متلاشی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسین سرگلزایی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: طی رصدهای اطلاعاتی مبنی بر فروش سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز توسط قاچاقچیان پس از شناسایی مخفیگاه مجرمان، یک تیم مجرب از سوی سربازان گمنام سازمان اطلاعات انتظامی خراسان شمالی به محل دپوی سلاح های شکاری و جنگی که در یکی از استان‌های همجوار بوده، اعزام و مقادیری سلاح شکاری و جنگی کشف و ضبط شد.

وی در ادامه افزود: تلاش برای دستگیری عاملان و قاچاقچیان سلاح ادامه دارد.

کد خبر 6099655

دیگر خبرها

  • باند قاچاق سلاح شکاری و جنگی در یکی از استان‌های همجوار متلاشی شد
  • (ویدئو) چرا همه عاشق آهنگی درباره کیم جونگ اون شده‌اند؟
  • ببینید | سرقت برق‌آسای ساندویچ یک پسر جوان توسط شاهین شکاری!
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • ستاره کره‌ای بعد از پنج سال از بایرن انتقام گرفت! ‏
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • گل وویونگ جونگ به بایرن مونیخ (اشتوتگارت 2-1 بایرن مونیخ)