Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-01@10:51:04 GMT

دانش آموزان باید 6 تا 8 ساعت بخوابند

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۷۶۰۴۹

خرداد: یک روانشناس داشتن خواب کافی برای حفظ سلامتی و افزایش قدرت یادگیری دانش آموزان را ضروری دانست و به داشتن ۶ تا ۸ ساعت خواب در شبانه روز تاکید کرد.
به گزارش خرداد، سارا گلستانی روان‌شناس در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به لزوم خواب کافی برای دانش‌آموزان گفت: به‌طور متوسط همه افراد برای داشتن سلامت کافی باید میانگین ۶ تا ۸ ساعت خواب داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گلستانی ادامه داد: برای دانش‌آموزان ابتدایی نیز داشتن خواب ۸ ساعت در شبانه‌روز ضروری است چراکه موجب تقویت یادگیری و تمرکز کودکان می‌شود.
وی درخصوص دانش‌آموزان مقاطع بالاتر توضیح داد: هرچه سن افراد بیش‌تر می‌شود، می‌توان بین ۶ تا ۸ ساعت استراحت متغیر داشت.
این روانشناس با بیان اینکه کم‌خوابی تاثیر مستقیم بر روی کاهش تمرکز خواهد داشت، عنوان کرد: نداشتن خواب کافی موجب اختلال در چرخه زیستی شده و تمرکز را به شدت کاهش می‌دهد.
گلستانی اضافه کرد: کاهش تمرکز نیز موجب اختلال در حواس فرد خواهد شد، درنتیجه داشتن خواب و خوراک کافی برای تمرکز حواس و افزایش یادگیری لازم است.
وی با اشاره به اینکه خواب بخش عمده کارآمد بودن سیستم بدنی را تعیین می‌کند، عنوان کرد: نداشتن خواب کافی یا به‌موقع نخوابیدن موجب اختلال در سیستم عادی بدن شده و فعالیت روزانه فرد دچار مشکل می‌شود.
این روانشناس با بیان اینکه مقدار زمان خوابیدن بیش‌تر از ساعت خوابیدن اهمیت دارد، تصریح کرد: مقدار خواب کافی برای بدن ضروری بوده و زمان یا ساعت خوابیدن اهمیت چندانی ندارد چراکه سیستم بدن هر شخص متفاوت است و اینکه ساعت مشخصی را برای خواب افراد تعیین کنیم امکان پذیر نیست.
گلستانی وجود مشکلات مربوط به خواب را نشان‌دهنده وضعیت بدن است، خاطرنشان کرد: مشکلات خواب فصلی یا مقطعی بوده و نشان از شرایط درونی و حالات بدن دارد، فرضا کاهش یا افزایش غیر طبیعی خواب نشانه افزایش اضطراب در فرد است.
وی در پایان داشتن خواب و خوراک کافی را برای بدن ضروری دانست و عدم توجه به میزان خواب را برای بدن مضر خواند. برچسب ها: دانش آموز ، روانشناس ، قدرت یادگیری

منبع: خرداد

کلیدواژه: دانش آموز روانشناس قدرت یادگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معلمان مدارس دانش آموزان توانخواه، تنها علم و دانش آموزش نمی‌دهند بلکه درس زندگی و عشق می‌دهند.
معلمانی که در کنار کار معلمی، در جایگاه مادری و پرستاری هم نقش آفرینی می‌کنند.
خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به مناسبت در آستانه روز معلم سری به یکی از مدارس دانش آموزان توانخواه زده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مراسم روز معلم دانش آموزان اتباع + فیلم
  • جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد
  • معلمی خاص برای دانش آموزان خاص
  • فیلم/ حال و هوای دانش‌آموزان عراقی در حرم اباعبدالله(ع)
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • (ویدئو) روش خطرناک دانش آموزان یک روستا برای رفتن به مدرسه
  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید