Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@23:20:51 GMT

کمک به محرومان یا رفتن به سفر اربعین؟

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۷۶۳۵۷

کمک به محرومان یا رفتن به سفر اربعین؟

سیدمجتبی حسینی یمین، استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به سفر اربعین و هزینه‌های آن که برخی می‌گویند بهتر است صرف کمک به فقرا شود تصریح کرد: پاسخ نقضی مد نظر بنده نیست و نمی‌خواهم بگویم که اکثر کمک به فقرا را همین دوستان اربعینی انجام می‌دهند که شاهدش حضورشان سال قبل در کرمانشاه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: همچنین نمی‌خواهم عرض کنم که آنهایی که در حال حاضر دلشان برای پول‌های اربعین می‌سوزد با سفر ترکیه و کنسرتها و ... کاری ندارند. اما لازم به ذکر است انسان دارای سه نوع فقر است فقر عقلی، فقر عاطفی و فقر جسمی. فقر عقلی مانند فقر در هدف، فقر عاطفی مانند فقر در عاشق شدن و محبوب واقع شدن و فقر جسمی که واضح است.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بدیهی است که فقر در حوزه عقل مهمترین فقر انسان است و فقر عاطفی و جسمی در رتبه دوم و سوم هستند، گرچه این سه نوع فقر در هم مؤثر هستند.
وی با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند فقر عقلی و عاطفی را به پای فقر جسم ذبح کنند، یادآور شد: این افراد می‌خواهند امام حسین(ع) را فقط در حد نیازهای جسمی تقلیل دهند. البته همانطور که در انسانی که فقر جسمی وجود دارد امکان ورود در کفر عقلی ایجاد می‌شود، فقر عقلی هم انسان را به ایجاد فقر در حوزه جسم جامعه می‌کشاند مانند قارون‌ها که به دلیل فقر عقلی است که مانور تجمل می دهند.
حسینی یمین با اشاره به اینکه باید یادمان باشد که امام حسین(ع) تنها یک زخم کهنه در حوزه برطرف کردن فقر جسمی جامعه در شانه خود داشت عنوان کرد: بقیه زخمهای حضرت(ع) زخم‌هایی برای نجات بشریت از فقر عاطفی و عقلی بود.
وی اظهار کرد: در زیارت اربعین می‌خوانیم «و بذل مهجته فيك ليستنقذ عبادك من الجهالة و حيرة الضلالة خون قلبش را در راه خدا داد تا بندگان را از جهل و سرگردانی گمراهی نجات دهد.» لذا هرکس می‌تواند اربعین به زیارت امام حسین برود بسم الله و هر کس نمی‌تواند کسی را بفرستد.
این استاد دانشگاه در پایان عنوان کرد می‌تواند رابط کسانی باشد که می‌خواهند زائری را راهی اربعین کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان اربعین کمک به فقرا شبهه پاسخ به شبهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۶۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج

سید علی مرعشی گفت: از ۸۳ هزار زائری که در سامانه ثبت نام کرده اند سلامت جسمی ۷۳ هزار زائر تائید شده است.

وی در ادامه بیان کرد: پرونده ۴ هزار و ۴۰۰ زائر در دست بررسی و ظرف یکی دو روز آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

وی افزود: تا این لحظه فقط بررسی سلامت جسمانی و تشکیل پرونده برای ۵ هزار زائر باقی مانده، به عبارتی بررسی سلامت جسمی ۹۵ درصد از زائران به پایان رسیده است.

مرعشی در ادامه بیان کرد: پرونده هزار و ۱۳۰ زائر هم به کمیسیون پزشکی ارجاع شده که از این تعداد استطاعت جسمی ۲۸۲ زائر تائید شده و پرونده سایرین در حال بررسی است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: بررسی کمیسیون‌های پزشکی حج و زیارت تا یکشنبه ۲ اردیبهشت ادامه دارد.

وی افزود: کمیسیون پزشکی زائران استان تهران دیروز سه شنبه ۲۸ فروردین و امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین برای بررسی پرونده ۴۰۰ زائر در حال برگزاری است.

مرعشی در پایان درباره وضعیت آماده سازی محموله دارویی برای مراسم حج امسال گفت: داروها خریداری و بسته بندی شده است و منتظر صدور مجوز عربستان برای ارسال محموله هستیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۱۸۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در البرز احداث می‌شود
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • چطور از مردها تعریف کنیم؟
  • آغاز ساخت ۴۴ واحدی مسکن محرومان در شهر منظریه شهرضا
  • اختلال روانی و عقلی بیش از ۷۰۰۰ نظامی صهیونیست
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • هوش مصنوعی در همدلی با انسان پیشرفت کرده است
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • تست شخصیت شناسی: با انتخاب یک سگ ببینید که چه زخم عاطفی مانع شادی شما می‌شود
  • ساخت و تعمیر ۲۶۰ واحد مسکونی محرومان در لرستان