Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) گفت: این کنگره چهارشنبه یازدهم مهر مصادف با ۲۳ محرم‌الحرام با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی از ادیان و مذاهب اسلامی در بندرعباس برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد عالی‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت‌الاسلام پهلوانی؛ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) گفت: این کنگره هر ساله در سالروز شهادت امام چهارم مصادف با ۲۵ محرم از سوی دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی به میزبانی استان هرمزگان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به آغاز کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) از ۱۲ محرم و ادامه آن تا سالروز شهادت امام سجاد (ع) افزود: این امام همام بزرگ مبلغ قیام عاشورا است که با سخنرانی‌ها و خطبه‌های آتشین خود توانست نهضت حق طلبانه امام حسین (ع) را از هجوم تحریفات نجات دهد.

 

دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) اهمیت صحیفه سجادیه را به واسطه منصوب بودن آن به معصومی چون امام سجاد (علیه‌السلام) دانست و اظهار کرد: این کتاب که از آن به زبورآل محمد (ص) هم یاد می‌کنند اثری ویژه است و علاوه بر مضامین و محتوای عمیق و متعالی از نظر سند نیز از استحکام خاصی برخوردار است.

 

پهلوانی، همچنین به شرایط ارعاب و اختناق حاکم بر زمان امام زین‌العابدین (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان مباحث سیاسی و اصول اعتقادی از جمله مسایل بسیار مهم از قبیل امامت و رهبری حقیقی جامعه اسلامی و غصب و تصاحب آن توسط حکام جور را در قالب دعا و نیایش بیان می‌کردند به همین دلیل شناخت صحیفه سجادیه را می توان گامى در جهت آشنایى با «معارف اسلام» دانست.

 

وی برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) را در شناخت بیش از پیش ابعاد شخصیت و سیره علمی و عملی آن حضرت از سوی دیگر افراد و آشنایی آنان با مضامین غنی و منحصر به فرد صحیفه سجادیه بسیار موثر دانست و گفت: همزمان با برگزاری این کنگره ۱۵ مبلغ از مرکز تخصصی صحیفه سجادیه برای برپایی کارگاه‌های آموزشی به شهرستان‌های مختلف استان هرمزگان اعزام شدند.

 

دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) از راه‌اندازی نهضت صحیفه‌خوانی با توزیع این کتاب ارزشمند در بین مساجد هرمزگان خبر داد و اضافه کرد: سلسله برنامه‌های بزرگداشت مقام آن حضرت، همزمان در ایران و ۲۶ کشور از ۵ قاره جهان اجرا می‌شود.

 

پهلوانی ادامه داد: همزمان با برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) ستاد دیه با همکاری اداره‌کل دادگستری استان هرمزگان، 8 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را از بند زندان رهایی می‌بخشد.

 

وی با بیان اینکه ۲۰ هزار کانون فرهنگی هنری مجری همایش‌های امام سجاد (ع) هستند، بیان کرد: همزمان با برگزاری هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) جلسات در محضر صحیفه با عنوان «۱۳ شب در مساجد ۱۳ شهرستان» به صورت پخش زنده از شبکه استانی خوزستان تدارک دیده شده است.

 

دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) برپایی شب شعر با موضوع امام زین‌العابدین(ع) برگزاری مسابقه صحیفه‌خوانی، رونمایی از کتاب «شکوفه‌های دعا» اعزام تیم پزشکی در ایام شهادت امام سجاد (ع) به مناطق محروم، قرائت نیایش ۲۱ صحیفه سجادیه، انجام وقف به نام امام سجاد (ع) و عیادت از بیماران در خراسان جنوبی را مورد اشاره قرداد و گفت: مساجد استان قزوین نیز با برپایی گردهمایی و نشست مدیران و فعالان فرهنگی به مناسبت بزرگداشت مقام امام سجاد (ع) خطبه‌خوانی حضرت سجاد (ع) همایش سبک زندگی امام سجاد (ع) و ترویج دعای مکارم‌الاخلاق و در استان گیلان با برگزاری کلاس‌های آموزشی روخوانی صحیفه سجادیه و کارگاه سبک زندگی در آموزه‌های امام سجاد (ع) با هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) همراه هستند.

 

پهلوانی اعلام کرد: سلسله برنامه‌های بزرگداشت مقام امام سجاد (ع) در چهارمحال و بختیاری با محوریت شناسایی و بهره‌مندی از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مزین به نام مبارک امام سجاد (ع) مسابقه حفظ موضوعی صحیفه سجادیه، انعکاس فرمایشات آن حضرت در سطح این شهر و هماهنگی با کانون‌های مصلی و مراکز برگزاری نمازجمعه در راستای توجه ویژه به تبیین سیره امام سجاد (ع) در دستور کار قرار دارد.

 

وی از برگزاری همایش سبک زندگی امام سجاد (ع) در استان سیستان و بلوچستان، گرامیداشت مقام آن حضرت در مساجد روستایی ایلام، تدوین و انتشار بروشور و نشریات با محوریت صحیفه سجادیه و قرائت سراسری صلوات خاصه امام سجاد (ع) در مساجد استان فارس، برپایی ایستگاه صلواتی و مسابقه کتابخوانی با موضوع امام سجاد (ع) در قم و برگزاری مسابقه پیامکی پیرامون سیره آن امام همام، برپایی حلقه‌های معرفتی و صحیفه‌خوانی در کانون‌های مسجدی و مساجد بوشهر خبرداد و گفت: همایش تبیین نقش امام سجاد (ع) در جامعه اسلامی پس از واقعه عاشورا با همکاری حوزه‌های علمیه، برگزاری مسابقه خطبه‌خوانی و تفسیر خطبه امام سجاد (ع) برگزاری دوره آموزشی تدبر در سیره آن امام و برگزاری دوره آموزشی آشنایی با صحیفه سجادیه در خراسان رضوی بخشی از برنامه‌های بزرگداشت مقام شامخ آن حضرت است.

 

دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) با اشاره به برگزاری ۱۰ نشست با موضوع نقش امام سجاد (ع) در زنده نگه داشتن واقعه عاشورا و برگزاری ۱۰ مراسم خطبه‌خوانی در مساجد جنوب کرمان، اظهار کرد: برگزاری همایش سیره امام سجاد (ع) و تجلیل از ایثارگران، انتشار کتاب سیره اخلاقی ایشان و تجلیل از خادمان صحیفه سجادیه در لرستان، برگزاری مراسم سوگواری و اقامه عزا در مساجد، اختصاص دادن بخشی از خطبه‌های نمازجمعه به معرفی جایگاه والای آن حضرت، برگزاری سلسله جلسات بیان معارف سجادیه ویژه بانوان و نمایشگاه فرهنگی در کرمانشاه را از دیگر برنامه‌های هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) است.

 

پهلوانی در ادامه، شناسایی و استفاده از ظرفیت کانون‌های مزین به نام امام سجاد (ع) برگزاری دوره‌های آموزشی رساله الحقوق امام سجاد (ع) و انتشار فرازهایی از دعاهای صحیفه سجادیه در فضای مجازی در استان آذربایجان غربی، برگزاری همایش «سجده بر سجاده عشق» در جزیره قشم، قرائت فرازهایی از صحیفه سجادیه در بین‌الصلاتین در همدان را بخش‌های دیگر برنامه‌های بزرگداشت مقام امام سجاد (ع) برشمرد.

 

وی به تاریخچه کنگره امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: از ۷ سال پیش ستاد عالی‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور طی بخشنامه‌ای به دبیرخانه‌های استانی ابلاغ کرد که هر کدام از استان‌ها مجری برنامه‌هایی در راستای معرفی یکی از اهل‌بیت (علیهم‌السلام) باشند که به هرمزگان ماموریت اجرای برنامه‌هایی با موضوع امام سجاد (ع) واگذار شد که با پیگیری مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد این استان تیمی از نخبگان فرهنگی تشکیل شد و اقدام به برنامه‌ریزی برای این طرح کردند که ماحصل آن کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) شد.

 

به گزارش شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) مردمی بودن را از ویژگی‌های بارز این کنگره دانست و گفت: هیچ‌گاه در فکر دولتی کردن این رخداد مهم نبوده و نیستیم اگرچه برخی از مسئولان که دغدغه دینی و معنوی داشته‌اند در کنار مردم حاضر شده و از این حرکت حمایت کرده‌اند که جای قدردانی دارد.

 

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: دفاع مقدس وزیر بهداشت علی لاریجانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شیراز مجلس حجت الاسلام مختاری مسجد سپاه پاسداران شهدای حادثه تروریستی اهواز ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور کنگره بین المللی امام سجاد ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۶۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین بشردوستانه در نوار غزه مخفیانه صادر کند، اعضای کنگره آمریکا دیوان کیفری بین المللی را تهدید کردند.

الجزیره بامداد سه شنبه به نقل از پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا به دادگاه کیفری بین‌المللی نسبت به صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی هشدار دادند.

به نوشته اکسیوس، اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اعضای کنگره تاکید کردند که در صورت صدور حکم بازداشت علیه مقامات اسرائیلی، در این زمینه بر روی قوانینی در حال کار است.

چند روز قبل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد تحت تعقیب قرار گرفتن مقامات سیاسی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه)، این نهاد بین‌المللی را نیز تهدید کرد.

گفتنی است که نتانیاهو با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از وکلا و مقامات ارشد حقوقی این رژیم همچون یاریو لوین، وزیر دادگستری در تلاش است مانع از هرگونه صدور حکم تعقیب بین‌المللی مقامات سیاسی و فرماندهان و نظامیان اسرائیلی از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان