Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کتایون رازجویان دبیر علمی سی‌ و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران در ارتباط با برگزاری سی‌ و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران، اظهار داشت: این همایش 26 تا 29 مهرماه سال جاری همزمان با هفته بهداشت روان در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در حوزه روانپزشکی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: همایش امسال به موضوعات مختلف علمی از جمله روانپزشکی کودکان و نوجوانان،‌ روانپزشکی اعتیاد، روانپزشکی سالمندان، روانپزشکی نظامی، روانپزشکی جامعه‌نگر و روانپزشکی پسیکوسوماتیک می‌پردازد و سمپوزیوم‌های دارویی و اجتماعی –روانی  می پردازد. 

دبیر علمی سی‌ و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران ادامه داد: از ویژگی های این همایش دو برنامه جایزه دکتر داویدیان و جایزه دکتر یدالهی است. در برنامه اول روانپزشکان و پزشکان جوان و اعضا گروه های پیراپزشکی که مقالات و کارهای ارزشمندی در زمینه روانپزشکی و بهداشت روان انجام داده اند کاندید شده و پس از بررسی به نفرات برتر جایزه اعطا خواهد شد. در جایزه دکتر یدالهی٬ افراد غیر پزشکی که قدم های مهمی در جهت بهداشت روان و آموزش در سطح جامعه برداشته اند توسط تمام روانپزشکان و رای حداکثر آرا کاندید دریافت جایزه و لوح خواهند شد. 

رازجویان به روانپزشکی کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث مهمی که در همایش امسال مورد بحث قرار خواهد گرفت و در حال حاضر در جامعه شایسته توجه بیشتری می باشد مسئله کودک آزاری در فرم های فیزیکی٬ عاطفی و جنسی است که برای پیشگیری و تشخیص به موقع و اقدامات درمانی اجتماعی مناسب نیازمند آگاه سازی و همکاری نهادهای مختلف از  جمله وزارت بهداشت٬  بهزیستی٬ آموزش و پرورش و مراجع قانونی است.

کودک آزاری چیست؟

وی افزود: طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، کودک‌آزاری عبارت است از آسیب یا تهدید جسم و روان یا سعادت و رفاه و بهزیستی کودک به دست والدین یا افرادی که نسبت به او مسئولیت دارند. این تعریف آسیب جسمانی، روانی، جنسی و بهره‌کشی از افراد زیر ١٨‌سال را دربرمی‌گیرد.

دبیر علمی سی‌ و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: متاسفانه آمارهای ما در این زمینه به دلیل حساسیت موضوع و عدم گزارش تمام موارد ناقص است ولی طبق گفته رئیس اورژانس اجتماعی آمار کودک‌آزاری  در ‌سال ٩٥، ٢هزار و ٧٦٥ مورد بوده است گرچه به نظر می رسد آمار واقعی باید بیش از این باشد.

سی‌ و پنجمین همایش سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران 26 تا 29 مهرماه سال جاری در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در حوزه روانپزشکی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی روانشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۶۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مظهری، رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه هاست و فقط حمل دارو با ابلاغ این آیین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام میشود.
وی افزود: این آیین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز میشود.
مظهری ادامه داد: توزیع دارو بر بستر اینترنت بزودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز می شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می شود.
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در پایان گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیکترین داروخانه به محل سکونت میتوانند داروی خود را سریع تر دریافت کنند .

دیگر خبرها

  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!