Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای شهر تهران در مورد نامه‌نگاری اخیرش به مقام معظم رهبری توضیحاتی را ارائه کرد. آفتاب‌‌نیوز : محسن هاشمی صبح امروز و قبل از شروع جلسه رسمی شورای شهر تهران، با حضور در جمع خبرنگاران درباره سرانجام تعیین تکلیف وضعیت شهردار تهران که بنا به گفته برخی مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان می‌شود گفت: در مورد وضعیت شهردار، منتظر نظر وزارت کشور هستیم و وزارت کشور نیز در حال تطبیق قوانین شهری با مقررات کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در پاسخ به برخی شائبه‌ها مبنی بر اینکه گزینه‌های شهرداری آینده انتخاب شده‌اند گفت: تا نظر وزیر کشور نیاید، هیچ اقدامی نمی‌کنیم و به همین دلیل هیچ فکری در مورد گزینه‌های شهردار جدید نکرده‌ایم.
رییس شورای شهر تهران در مورد نامه‌نگاری‌هایش با دولت نیز گفت: برای حل مشکلات شهر و اجرای قوانین موجود نیاز به همفکری و کمک دولت داریم که بر همین اساس به دولت نامه نوشته‌ایم.
وی با بیان اینکه اولین تقاضا از دولت این بود که به قانون عمل کند، تصریح کرد: برخی پرداخت‌های دولت به شهرداری همچون پرداخت یارانه مترو و اتوبوس در متن قانون به صراحت آمده است و باید دولت به آن عمل کند اما در قانون در برخی مواقع به دولت اجازه داده شده است که به شهرداری‌ها برای اجرای ماموریت‌هایشان کمک کند که به نظرمان باید این مهم نیز اجرایی شود. مثلا بر اساس قانون، وزارت نفت باید به مترو کمک کند و نه تنها در بندهای قانونی به صراحت این مساله اعلام شده بلکه در تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد کردیم نیز این مهم اعلام شده است اما حالا وزارت نفت گفته که ما بدهی نداریم و این هم نکته جالبی است چرا که بر اساس تفاهم‌نامه‌ها باید این مفاد اجرایی شود و شهردار تهران نیز باید پیگیر اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها باشد.
هاشمی در مورد نامه‌اش به مقام معظم رهبری نیز گفت: در مورد نامه‌ام به مقام معظم رهبری صحبت نمی‌کنم چرا که نامه‌ای در مورد چالش‌های شهر تهران نوشتم اما به اشتباه مطرح شد که تقاضای کمک ۲ میلیاردی کردیم و اشتباه گفته شده بود چرا که ضمن اعلام مشکلات شهر تهران، خواسته بودیم که اگر رهنمودهایی دارند به ما اعلام کنند و همچنین درخواست وقت ملاقات دادیم.
وی با بیان اینکه منتظر هستیم تا با رهبری دیدار کنیم گفت: همچنین درخواست وقت ملاقات با آقای لاریجانی را داده‌ایم که هنوز تعیین نشده است.
منبع: ایسنا کد خبر: ۵۴۸۶۵۰ تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محسن هاشمی شهردار تهران رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۶۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کل مشکلات مربوط به مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز حل خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، «کیومرث هاشمی» وزیر ورزش و جوانان، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار کرد: کل مشکلات پرسپولیس و استقلال از نظر مالکیتی امروز حل خواهد شد و امروز رسماً مراسمی در وزارت اقتصاد و دارایی به همین منظور برگزار می‌شود.

وی افزود: غیر از مالکیت، سایر مشکلات پرسپولیس و استقلال را در جلساتی که با مدیران عامل این دو باشگاه و سایر مسوولین داریم، برطرف خواهیم کرد.

وزیر ورزش اظهار کرد: باید بگویم که فیفا این خصوصی‌سازی را می‌پذیرد و پرسپولیس و استقلال را بخش خصوصی قلمداد خواهد کرد؛ این موضوع یکی از افتخارات دولت سیزدهم در حوزه ورزش است.

هاشمی ادامه داد: امیدواریم که این روند به خوبی انجام شود و من فکر می‌کنم این اتفاق بسیار مبارکی در ورزش کشور است و همه تیم‌های باشگاهی ما از جمله این دو باشگاه قدرتمند در جام باشگاه‌های آسیا حضور خواهند داشت.

وزیر ورزش تاکید کرد: دولت هیچ سهم دیگری در پرسپولیس استقلال ندارد.

در حال تکمیل...

کد خبر 6087550

دیگر خبرها

  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم/ تشکر رهبری از ورزشکران بی سابقه بود
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • کل مشکلات مربوط به مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز حل خواهد شد
  • یک عکس نوشته متفاوت از دیدار کارگران با رهبری