Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@21:47:02 GMT

کارآموزی ۵۱۰ کارجوی خوزستانی در محیط کار واقعی

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۷۶۶۷۳

کارآموزی ۵۱۰ کارجوی خوزستانی در محیط کار واقعی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به فراگیری ۵۱۰ نفر از کارجویان فاقد مهارت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کارگاه‌های مهارت آموزی در محیط کار واقعی گفت: در این مدت معادل ۶۳ هزار و ۱۵۵ نفر ساعت آموزش مهارتی در ۸۱ کارگاه ارائه شد. ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ استانها خوزستان نظرات

عبدالنبی سواعدی در گفت‌وگو با خبرگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری 510 نفر از کارجویان فاقد مهارت آموزش‌های فنی وحرفه ای در کارگاه‌های مهارت آموزی در محیط کار واقعی فراگرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این مدت معادل 63 هزار و 155 نفر ساعت آموزش مهارتی را در 81 کارگاه مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی دارای مجوز از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خوزستان به جوانان جویای کار ارائه شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان نیاز استان به نیروی ماهر و فنی را اولویت توسعه اشتغال در خوزستان توسعه اشتغال برشمرد و ادامه داد: یکی از روش‌های توسعه اشتغال کارآموزی در محیط کار واقعی است که با اجرای صحیح آن تعداد زیادی از جوانان جذب بازار کار خواهند شد.

وی با اشاره به این‌که کارآموزی در محیط واقعی به عنوان فعالیت دوم بنگاه اقتصادی تلقی و بنگاه رسالت اصلی خود را ملاک قرار دهند، بیان کرد: آشنایی با محیط کسب وکار، تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی کمک به بنگاه‌های فعال برای شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند کاهش هزینه‌های جذب و به‌کارگیری نیروهای فاقد مهارت از مزایای طرح است.

سواعدی با اشاره به این‌که کارآموزی در محیط واقعی راهکار توسعه مهارت آموزی است، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت و توان آموزش عملی بنگاه‌های اقتصادی از اهداف اجرایی طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اظهار داشت: پرداخت حق بیمه حوادث و جذب نیروی انسانی بدون هزینه برای بنگاه اقتصادی در مدت دوره از مشوق‌های اجرای طرح است.

انتهای پیام/ح

R41468/P1357/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد

به منظور ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد انگیزه و تشویق جوانان به مهارت آموزی، مشوق‌هایی برای سربازانی که قبل از اعزام به خدمت مهارت یاد می‌گیرند در نظر گرفته شده است.

اعطای یک ماه کسری خدمت، تعیین سازمان محل خدمت، تعویق اعزام به مدت حداکثر ۶ ماه، انتخاب استان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان، استفاده از یک ماه مرخصی، اعطای یک درجه بالاتر، استفاده از سرباز ماهر به عنوان کمک مربی و مربی در نیروهای مسلح، بکارگیری تخصصی در داخل نیروهای مسلح و اولویت برای استخدام در نیروهای مسلح از جمله مشوق‌های موجود برای سربازان است.

مشمولانی مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند که دوره مهارتی گذرانده و گواهی کسب کرده باشند، فارغ تحصیل دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ تحصیل پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور که یک بسته دوره مهارتی تعریف شده دارند از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز شنبه ۱۵ اردیبشهت آغاز شد و افراد برای ثبت نام می‌توانند به سامانه سخا پلیس مراجعه کنند.

افراد حداقل ۲ ماه قبل از اعزام به خدمت باید نسبت به ثبت نام اقدام کنند لذا شامل افراد حین خدمت نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد
  • (ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است