Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر محافظه‌کاران اسکاتلندی تاکید کرد، حزب محافظه‌کار بریتانیا در مرام‌نامه آتی خودش به جلوگیری از برگزاری یک رفراندوم دیگر با موضوع استقلال اسکاتلند از بریتانیا متعهد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات روث دیودسون، رهبر محافظه‌کاران اسکاتلندی موجب شده است تا ملی‌گرایان در اسکاتلند، واقع در مرز شمالی با انگلستان که از مزایای پارلمانی تفویضی برخوردار هستند و بیشترین میزان نارضایتی را از بریگزیت دارند، گوش به زنگ شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیرباز، چنین ژست‌هایی به عنوان دیکته لندن به اسکاتلند دیده می‌شده است.  روث دیودسون که عضو پارلمان اسکاتلند است، همچنین از محافظه‌کاران در لندن خواسته است تا از طرح "عملی" ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا حمایت کنند.

این رهبر اسکاتلندی همچنین تاکید کرد در انتخابات آتی پارلمان بریتانیا با مرام‌نامه‌ای ضد رفراندوم استقلال اسکاتلند به میدان می‌رود. او تاکید کرد، در جریان رای‌گیری سال ۲۰۱۴ برای استقلال "به مردم اسکاتلند گفته شد که این امر تنها یکبار در طول یک نسل برگزار می‌شود." او افزود: دیگر هیچکس نمی‌تواند روی حرف حزب محافظه‌کار اسکاتلندی حرف بزند و بگوید که چنین رفراندومی یکبار برگزار نشده است.

سال ۲۰۱۴ اسکاتلندی‌ها با ۵۵ درصد مقابل ۴۵ درصد با استقلال مخالفت کردند. با این وجود، مخالفان دیویدسون معتقدند که شرایط از آن زمان بسیار تغییر کرده است؛ بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رای داده است اما اکثریت اسکاتلندی‌ها با ماندن موافق هستند. با این حال، اسکاتلند هم مجبور است با مابقی بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شود. مذاکرات میان لندن و ادینبرا بر سر جزئیات خروج از اتحادیه اروپا مکررا به بن‌بست می‌رسد.

از نظر دیویدسون، برگزاری رفراندوم دوم استقلال معادل برگزاری یک رفراندوم بریگزیت دیگر است که اخیرا میزان حمایت‌ها از آن افزایش یافته است اما حزب ترزا می آن را نمی‌پذیرد. رهبر محافظه‌کاران اسکاتلندی دوشنبه در کنفرانس حزبش در بیرمنگام تاکید کرد، سال ۲۰۱۶ در رای‌گیری بریگزیت به ماندن در اتحادیه اروپا رای داده است اما به علت اینکه در طرف برنده نبوده است خواستار برگزاری رای‌گیری دیگری نمی‌شود.

روث دیودسون خطاب به اعضای حزبش که تحت رهبری ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا قرار دارند، گفت کسانی هستند که اکنون هر روز برای جدایی بریتانیا تلاش می‌کنند و دسته‌ای دیگر که معتقدند یک بریگزیت آغشته به هرج‌ومرج سازنده خواهد بود.

در واکنش به این سخنان، حزب ناسیونال اسکاتلندی (SNP) که دولت تفویضی این منطقه را اداره می‌کند با صدور بیانیه‌ای این مقام اسکاتلندی را به "تکبر باورنکردنی" متهم کرد. کیث براون، معاون حزب ناسیونال اسکاتلندی تاکید کرد: اس‌ان‌پی معتقد است که این مردم اسکاتلند هستند که حق دارند درباره آینده خودشان تصمیم بگیرند، نه روث دیویدسون یا ترزا می.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اسكاتلند بریتانیا بریگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۶۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم خریداری شد، اما ریالی پرداخت نشد

آفتاب‌‌نیوز :

عطااله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران درباره آمار خرید گندم تا امروز به مهر گفت: از ۱۰ فروردین تا امروز حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم به ارزش ریالی حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان (همت) از گندم‌گاران خریداری شده؛ اما ریالی پرداخت نشده است.

وی با اشاره به نرخ تضمینی گندم افزود: قیمت خرید تضمینی گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که تأخیر در پرداخت پول کشاورزان منجر به دلسردی آن‌ها می‌شود.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران ادامه داد: در سال‌های گذشته معمولاً در ابتدای فصل پس از خرید ۵۰ تا ۶۰ درصد محصول پول دو تا سه روز به کشاورزان پرداخت می‌شد و فقط پول گندم‌های سردسیر با کاهش اعتبار با تأخیر واریز می‌شد؛ اما سال گذشته و امسال وضعیت به گونه‌ای شد که پول گندم با تأخیر چند ماهه به گندم کاران پرداخت می‌شود.

هاشمی با اشاره به پیش بینی برداشت گندم امسال در کشور گفت: با توجه به وضعیت مناسب بارش پیش بینی می‌شود بیش از ۱۳.۵ میلیون تن گندم در کشور برداشت شود و حدود ۱۱.۵ میلیون تن خرید تضمینی داشته باشیم، اما اگر نحوه پرداخت محصولات اصلاح نشود آمار فروش کاهش پیدا می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • گلایه برخی گندم کاران کرمانی از تاخیر در پرداخت پول گندم
  • بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم خریداری شد، اما ریالی پرداخت نشد
  • «جان سوینی» وزیر اول اسکاتلند شد
  • ویدیو/ قرار بود «عراق» جایگزین «رواندا» باشد!
  • بهترین خانه‌های جهان در ماه آوریل 2024 (+عکس)
  • اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است
  • افزایش فشارها برای استعفای سوناک
  • عکس/ تظاهرات اسکاتلندی‌ها در حمایت از فلسطین و غزه
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در مارس ۲۰۲۴