Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۴ هزار شهروند قرقیزستان در ترکیه و ۵۴۰۰ شهروند ترکیه در قرقیزستان بنا به آمار رسمی کار می‌کنند. ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرنگار آژانس خبری 24.kg، جمهوری ترکیه حقوق بازنشستگی مهاجرین قرقیز را به قرقیزستان پرداخت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس صندوق اجتماعی مدر ایرسالیف این مساله را در جلسه کمیته پارلمانی امور بین‌الملل، دفاع و امنیت گزارش داد.

به گفته وی، به طور رسمی 14 هزار شهروند قرقیزستان در ترکیه و  5.4 هزار شهروند ترکیه در قرقیزستان کار می‌کنند.

دولت‌های دو کشور در 9 آوریل 2018 در آنکارا توافقنامه امنیت اجتماعی امضا کردند.

طبق سند، دو کشور تجربه کار مهاجران را تشخیص داده و حقوق بازنشستگی را به کسانی که رسماً در سرزمین آنها کار می‌کنند، پرداخت خواهند کرد.

به گفته مدر ایرسالیف "اگر یک شهروند قرقیزستان 15 سال در ترکیه مشغول به کار بوده است، پس از رسیدن به سن بازنشستگی، او قادر به دریافت حقوق بازنشستگی خواهد بود. ترکیه حقوق بازنشستگی او را به ما انتقال خواهد داد. او همچنین می‌تواند طبق تجارب کاری خود، برای بازنشستگی در قرقیزستان درخواست خود را ارائه دهد."

به گفته وی، بازنشستگی متوسط در ترکیه معادل 350 دلار است. صندوق بازنشستگی 23 درصد از دستمزد را پرداخت می‌کند. مردان در 60 سالگی بازنشسته می‌شوند و زنان در 58 سالگی.

او افزود: شهروندان ترکیه که در کشور ما کار می‌کنند نیز قادر به بازنشستگی خواهند بود. با توجه به محاسبات اولیه، قرقیزستان باید هر سال 10 میلیون سُوم قرقیزستان به ترکیه انتقال دهد.

صندوق اجتماعی هنوز نمی‌داند ترکیه سالانه چقدر به قرقیزستان منتقل خواهد کرد.

مدر ایرسالیف گفت: ترکیه تاکنون هیچ اطلاعاتی درباره محاسبه حقوق بازنشستگی نداده است. بنابراین، ما نمی‌دانیم چقدر در سال به عنوان کمک‌های بازنشستگی برای مهاجرانمان دریافت خواهیم کرد. در هر صورت، به نفع ما خواهد بود، زیرا تعداد مهاجران ما بیشتر از مهاجران آنها در کشور ما است.

قرقیزستان قبلاً در مورد امنیت اجتماعی شهروندان جمهوری قرقیزستان تنها با کره جنوبی توافق کرده بود. با توجه به اطلاعات صندوق اجتماعی، مذاکرات با کشورهای EEU، ایتالیا و گرجستان در حال انجام است.

انتهای پیام/

R1396/P1396/S8,1414/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۷۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامیون بستنی در قرقیزستان ۲۹ کودک را زیرگرفت

دریافت 9 MB کد خبر 6095594

دیگر خبرها

  • فیلم| کامیون بستنی در قرقیزستان ۲۹ کودک را زیر گرفت
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • کامیون بستنی در قرقیزستان ۲۹ کودک را زیرگرفت
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر+ عکس
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • ویدیو/ خبر خوش دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • اعمال حق تأهل در حقوق کارگران به میزان ۵۰۰ هزار تومان
  • واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه