Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ شاپور ارسلانی  افزود: این محموله ترانزیتی از مبدا کاشان به مقصد این ایستگاه بارگیری شده تا از این ایستگاه به صورت زمینی به کشورهای ترکیه و عراق صادر شود.
وی اضافه کرد: این محموله با استفاده از 400 واگن باری با قطارهای 12 واگنی به این ایستگاه منتقل شد و هر واگن ظرفیت حمل بیش از 50 تن بار را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برنامه های دیگر راه آهن آذربایجان برای تخلیه بار در این ایستگاه، گفت: انتقال یک محموله ترانزیتی 50 هزار تنی شیشه نیز طی روزهای آینده در دستور کار این ایستگاه قرار دارد.
وی با بیان اینکه از انتقال بار توسط شبکه ریلی به عنوان حمل و نقل سبز یاد می شود، ادامه داد: این زیرساخت بازرگانی در مقایسه با حمل و نقل زمینی هزینه کمتری دارد و مورد حمایت دولت است.
مدیرکل راه آهن آذربایجان با اشاره به راه اندازی راه آهن مراغه - ارومیه که ایستگاه مهاباد نیز در مسیر آن قرار دارد، گفت: در مسیر مهاباد تا ارومیه به طول 97 کیلومتر و با بیش از 95 درصد پیشرفت فزیکی علاوه بر ایستگاه مهاباد، چهار ایستگاه دیگر شامل ایستگاه های فرعی نقده، رشکان، شیرین بلاغ و ارومیه در حال احداث است.
وی اضافه کرد: با راه اندازی ایستگاه ارومیه و اتصال آن به شبکه سراسری راه آهن، تردد قطارهای باری و مسافربری این مسیر تسهیل می شود و به تبع آن تعداد مسافران و محموله های باری نیز افزایش می یابد.
 ایستگاه راه آهن مهاباد با یکهزار و 900 مترمربع زیربنا در 15 کیلومتری این شهر واقع است و بیش از 42 میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: محموله ترانزیتی ایستگاه راه آهن مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۷۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران چیست؟

روزنامه اعتماد-به دنبال انتشار خبری مبنی بر توقف قطار ترانزیتی افغانستان به سمت ترکیه در ایران، راه‌آهن با صدور اطلاعیه‌ای این خبر را تکذیب و اعلام کرد که این قطار اصلا وارد ایران نشده است، این در حالی است که یک مقام مسوول از کنسرسیوم توسعه ریلی در گفتگو با ایلنا نسبت به اتفاقاتی که رخ داده شفاف‌سازی کرده و گفته است که بار در خاک ایران متوقف شده بود بنابراین اعلام اینکه بار وارد خاک ایران نشده است، درست نیست.

جواد طاهرافشار، معاون حمل و نقل کنسرسیوم توسعه ریلی با اشاره به جزییات توقف بار سنگ‌آهن افغانستان در ایران گفت: ورود این بار تجاری بر اساس دستور مدیران بالادستی وزارت راه و شهرسازی و در رقابت با کریدور لاجورد (کریدوری که از استان هرات غربی افغانستان آغاز می‌شود و تا بندر ترکمن‌باشی در ترکمنستان ادامه می‌یابد) انجام شد و قرار بر این است که ادامه هم داشته باشد.او در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل حل شده و این بار امکان عبور دارد،اظهار کرد: «اعلام شده که مشکل ادامه عبور این بار از مسیر ایران حل شده است و این قطار از ایران عبور می‌کند، اما نمی‌دانیم برای قطار‌های بعدی در این مسیر مشکلی پیش می‌آید یا نه و قابل پیش‌بینی نیست.» معاون حمل و نقل کنسرسیوم توسعه ریلی در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره اظهارنظر اخیر راه‌آهن مبنی بر عدم دریافت مجوز برای عبور این قطار چیست؟ آیا این بار بدون دریافت مجوز قصد عبور از مسیر ایران را داشت؟ تاکید کرد: «دقیقا از یک ماه گذشته نامه‌نگاری‌های متعدد و مجوز‌های مختلف اخذ شده و در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه گذشته نامه وزارت کشور و استانداری خراسان رضوی مبنی بر اعلام ورود بار ترانزیت از محور ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران به‌صورت کتبی به راه‌آهن ارسال و اعلام شد و اظهارات اخیر معاون راه‌آهن را خلاف واقع می‌دانیم. تا این لحظه هم کنسرسیوم هیچ مصاحبه رسانه‌ای در این باره نداشت و از اینکه این موضوع باعث بهره‌برداری رسانه‌های معاند شده ابزار تاسف می‌کنیم.»

دیگر خبرها

  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • ماجرای توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران چیست؟
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد!
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند