Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات اخیر فرمانده نیرو‌های آمریکایی و ناتو در افغانستان اعلام کرد که آمریکا هیچ شانسی برای پیروزی در جنگ افغانستان ندارد، زیرا ابتکار عمل در دست مردم افغانستان قرار دارد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، ژنرال «اسکات میلر» فرمانده نیرو‌های آمریکایی و ناتو در افغانستان روز گذشته اعلام کرد که طالبان نباید منتظر خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: گروه‌های مسلح در آینده این کشور نقشی ندارند و ساده‌ترین راه مصالحه و بازسازی افغانستان به‌صورت مشترک است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به این موضوع اظهارات فرمانده نیرو‌های آمریکایی و ناتو در افغانستان را غیرمسئولانه دانست و به لزوم خروج نیرو‌های خارجی از این کشور تأکید کرد.

این گروه تاکید کرد: ما می‌دانیم که آمریکا از تمام تکنولوژی و قدرت خود برای تسخیر دایمی افغانستان استفاده کرده است، اما آن‌ها هرگز به اهداف شوم خود در این کشور دست نخواهند یافت.

سخنگوی طالبان خاطرنشان کرد که مردم افغانستان با استفاده از صبر و حوصله، آمریکا در این کشور را با افتضاح بزرگی روبه‌رو کرده و اعتبار بین‌المللی این کشور را زیر سؤال برده‌اند.

مجاهد اظهار داشت: آمریکا در جنگ ۱۷ ساله افغانستان با سردرگمی روبرو شده و هزاران سرباز خود را از دست داده است؛ بنابراین آمریکا و نیرو‌های ناتو نمی‌توانند جنگ در افغانستان را برنده شوند و شانسی برای پیروزی در این کشور ندارند، حتی مردم آمریکا نیز از ادامه جنگ حمایت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد، قابل مشاهده است که مواضع ضدونقیض مقامات آمریکایی و استراتژی‌های شکست‌خورده آن‌ها آمریکا را به چه‌سمتی سوق می‌دهد.

مجاهد هشدار داد که فرماندهان آمریکایی در افغانستان بیش از این با ناکامی و ذلت روبرو خواهند شد، زیرا ابتکار عمل در دست مردم افغانستان قرار گرفته است.

در بیانیه طالبان آمده است که دولت دست‌نشانده آمریکا در افغانستان نیز در حال فروپاشی است پس چیزی تا پیروزی مردم این کشور و شکست کامل آمریکا در این کشور باقی نمانده است.

سخنگوی طالبان هشدار داد که شکست آمریکا اجتناب‌ناپذیر است و به‌زودی جهان شاهد شکست و ذلت این کشور خواهد شد.

اظهارات جنگ‌طلبانه فرمانده نیرو‌های آمریکایی در حالی صورت می‌گیرد که دولت افغانستان تلاش می‌کند تا زمینه مصالحه سیاسی با گروه طالبان فراهم کند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که فرماندهان آمریکایی برای تشدید تنش‌ها و کارشکنی در روند صلح به جنگ‌افروزی و اظهارات غیرمسئولانه را عنوان می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سخنگوی طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۷۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

در پی اقدامات لازم از سوی ایران ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

گفتنی است، عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان‌ سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است