Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-24@18:04:41 GMT

پس از کاهش نرخ ارز

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۷۸۳۳۷

پس از کاهش نرخ ارز

ایتنا - در پی تداوم کاهش نرخ ارز در دو روز اخیر، قیمت گوشی کاهش یافته و تمایل فروشندگان برای فروش کالا بیشتر شده است،البته قیمت‌ها هنوز نسبت به هفته گذشته که هر دلار ۱۴ هزار تومان بود، بالاتر است.

در پی تداوم کاهش نرخ ارز در دو روز گذشته، قیمت گوشی در بازار موبایل کاهش یافته است. گوشی موبایل از جمله کالاهایی است که ارتباط مستقیم با نرخ دلار دارد و هر میزان افزایش یا کاهش نرخ ارز بدون معطلی در قیمت این کالا تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از فارس، مشاهدات از بازار گوشی تلفن همراه نشان می‌دهد، اگرچه قیمت‌ها نسبت به دو روز قبل کمتر شده، اما نسبت به هفته گذشته که نرخ دلار ۱۴ هزار تومان بود، بالاتر است.
امروز لیست‌ قیمت‌های بیشتری توسط فروشندگان منتشر شده که نشان از تمایل فروشندگان به فروش بیشتر دارد. در رسم معمول بازار گوشی نیز در روزهای افزایش نرخ ارز، فروشنده‌ها به فروش بی‌رغبت می‌شوند، زیرا احساس می‌کنند ارزان فروشی کرده‌اند و در روزهای کاهش نرخ ارز علاقه‌مند به فروش می‌شوند، زیرا می‌توانند کالاهای خود را با قیمت بیشتری رد کنند و کالای جدید را با قیمت کمتری جایگزین کنند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: بازار موبایل نرخ ارز دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش بهای نفت در بازار جهانی

بهای نفت طی ماه‌های اخیر به شدت تحت تاثیر تنش‌های سیاسی در شرق اروپا (جنگ اوکراین) و خاورمیانه (جنگ غزه) قرار داشته است. با این حال، دلایل اقتصادی نیز از جمله دیگر مواردی هستند که بر بهای طلای سیاه در بازار جهانی تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی به دلیل کاهش شاخص ارزش دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهان شاهد جهش یک و نیم درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز با یک دلار و ۴۲ سنت افزایش، ۸۸ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۴۶ سنت افزایش، به ۸۳ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. 

کاهش تنش میان ایران و اسراییل پس از نگرانی‌ها پیرامون گسترش جنگ غزه به سایر مناطق در خاورمیانه و نیز نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضای چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت، در روز‌های گذشته باعث کاهش بهای طلای سیاه شده بود. 

برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد میزان ذخایر نفت تجاری آمریکا طی هفته گذشته شاهد افزایش بوده و پالایشگاه‌های ایالات متحده مصرف کمتری داشته اند که همین موضوع می‌تواند بازار انرژی را تحت تاثیر قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • تسلا باز هم قیمت خودروهایش را کاهش داد
  • آیا حاضرید آیفون را ارزان‌تر بخرید، ولی با بدنه پلاستیکی؟
  • افزایش نرخ دلار و کاهش یورو در مرکز مبادله
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟