Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@18:03:37 GMT

چاپ یک کتاب پژوهشی درباره زندگی و آثار «جیمز جویس»

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۷۸۵۹۸

چاپ یک کتاب پژوهشی درباره زندگی و آثار «جیمز جویس»

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «جیمز جویس» نوشته دیوید پریچارد به تازگی با ترجمه و تحقیق هوشنگ فراهانی توسط انتشارات نگاه منتشر و راهی بازار نشر شده است.

جیمز جویس از جمله نویسندگان مدرن ادبیات جهان است که به عنوان یکی از نویسندگان و شاعران مبتکر قرن بیستم شناخته می‌شود. این نویسنده در ساختار رمان‌نویسی تحول بزرگی ایجاد کرد و شخصیت‌های آثارش، با نگاهی عمیق و پردازش درون‌کاوانه نوشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جویس متولد سال ۱۸۸۲ و درگذشته به سال ۱۹۴۱؛ و سبک خارج از محدودیت زبانی‌اش در رمان‌نویسی مورد توجه است. در مطالعه تاریخ ادبیات جهان، نمی‌توان تاثیری که جویس بر ادبیات قرن بیستم گذاشت، نادیده گرفت.

کتاب «جیمز جویس» یک کتاب پژوهشی درباره این نویسنده است.

به غیر از یادداشتی که مترجم ابتدای کتاب نوشته، این اثر ۱۰ فصل اصلی دارد که پس از آن‌ها هم سال‌شمار زندگی جیمز جویس درج شده است. پس از این سال‌شمار هم «زندگی جیمز جویس به روایت تصویر» قرار دارد. در مجموع در این کتاب ۳۲ عکس سیاه و سفید از جویس به چاپ رسیده است.

عناوین فصول ده‌گانه این کتاب به این ترتیب است: سالهای‌ کودکی، دانشگاه و اشتیاق ادبی، عشق و فقر، تری است...، اولین و تنها عشق من ایرلند، زوریخ، پاریس و انتشار آثار، زندگی در تجمل، مردی رنج‌دیده، سال‌های پایانی.

این کتاب با ۲۹۶ صفحه و قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4418391 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات جهان انتشارات نگاه ایرلند ترجمه جیمز جویس نشر نگاه ادبیات کتاب و کتابخوانی دفاع مقدس جنگ تحمیلی بازار نشر هفته دفاع مقدس گردشگری دفاع مقدس ترجمه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری معرفی کتاب ادبیات دفاع مقدس نمایشگاه کتاب فرانکفورت بازار کاغذ میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۸۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از آلفرد هیچکاک تا مارتین اسکوسیزی در نمایشگاه کتاب تهران

در آستانه برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پنج کتاب پرخواننده انتشارات بنیاد سینمایی فارابی بازنشر می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا بشیری‎‌ فراز مدیر مرکز انتشارات، آموزش و پژوهش فارابی با اعلام این خبر گفت: «یکی از نخستین کارها پس از اقدام برای احیای مرکز انتشارات، بررسی محتواهای از پیش موجود در راستای بازتولید و بازنشر این آثار بود. از این‌رو در کم‌ترین زمان باید سریع‌ترین اقدامات صورت می‌گرفت تا انتشارات بتواند با آمادگی پا به نمایشگاه کتاب بگذارد. از این رو آثاری که هنوز محتواهای آن‌ها قابل استفاده برای مخاطب بود و جزو کتاب‌های پرخواننده سینمایی محسوب می‌شوند برای بازنشر انتخاب و راهی چاپخانه شدند.»

بنا به گفته وی کتاب‌های:  
1- «نیمه تاریک نابغه (زندگی نامه آلفرد هیچکاک)» نوشته دونالد اسپوتو و ترجمه محسن امیری
2- «فیلمنامه نویسی در قرن 21» نوشته لیندا آرنسون و ترجمه شاپورعظیمی
3- «پیش‌ درآمدی بر فیلم» نوشته ویلیام.اچ.فیلیپس و ترجمه فتاح محمدی  
4- «در مسیر فیلم‌سازی؛ مقدمه‌ای بر مهارت کارگردان» نوشته الکساندر مکندریک با پیشگفتاری از مارتین اسکورسیزی و ترجمه نفیسه سادات
5- «کارگردانی داستان؛ داستان گویی حرفه ای و تکنیک های طراحی استوری بورد در فیلم زنده و انیمیشن» نوشته فرانسیس گله باس و ترجمه داریوش نوروزی و شیوا زنگنه  
عناوینی هستند که بازنشر شده‌اند.

به گفته مدیر مرکز انتشارات بنیاد سینمایی فارابی بالغ بر یکصد عنوان کتاب و فصلنامه در غرفه بنیاد فارابی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دو شکل حضوری و مجازی به دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و عموم علاقمندان سینما ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵ اثر پرمخاطب برای نمایشگاه کتاب تهران بازتولید شد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها به کتابفروشی‌ها آمد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها کتابفروشی‌ها آمد
  • تجدیدچاپ پنج‌کتاب بنیاد فارابی برای نمایشگاه کتاب
  • برپایی نمایشگاه «معلم من یک هیولاست!» در کانون پرورش فکری
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل
  • از آلفرد هیچکاک تا مارتین اسکوسیزی در نمایشگاه کتاب تهران
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟
  • بنیاد امسال حضور پررنگ تری در نمایشگاه کتاب دارد
  • سادگیِ ظاهری؛ دلیل محبوبیت و جاودانگی اشعار سعدی