Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی هفته گذشته در استان یزد نان فانتزی با افزایش 150 تومانی قیمت به 400 تومان رسیده و رشد بی سابقه 60 درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، تلاطم تزریق شده به بازار که بیش از هر چیزی تحت تاثیر جو روانی قرار دارد سبب شده است بسیاری خودسرانه و با بهانه افزایش قیمت دلار قیمت کالاها و محصولات خود را بالا ببرند؛ اما علی رغم تاکید چند باره مسئولین مبنی بر عدم افزایش قیمت نان برخی از نانوایان نان فانتزی در یزد اقدام به گرانی نان کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی هفته گذشته نان فانتزی با افزایش 150 تومانی قیمت به 400 تومان رسیده است و رشد بی سابقه 60 درصدی را تجربه کرده است. مشاهدات و بررسی خبرنگار ما نشان می دهد این تخلف در چند واحد صنفی محدود نشده و بسیاری از نانوایی های یزد دست به این تخلف زده اند.

*اما آیا مجوزی برای افزایش قیمت نان صادر شده است؟

یکی از فروشندگان نان فانتزی می گوید: قیمت نان ساندویچی یک هفته ای است که 400 تومان شده است.

وی که شاگرد مغازه است، در رابطه با علت گرانی نان فانتزی پاسخ می دهد: من شاگرد هستم و صاحب مغازه نیست که جواب دهد اما همه نان فانتزی فروش ها قیمت خود را افزایش داده اند، ما هم گران کرده ایم.

*برخی خودسرانه قیمت نان فانتزی را در یزد افزایش دادند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد در نشست ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت نان گفت: قیمت نان در استان تغییر نکرده است، در این خصوص حساسیت خاص وجود دارد، با این حال این مسئله کشوری است  و ما مجوز ورود به آن را نداریم و از طرف دیگر با وضعیت بسیار سخت صنف نانوایان، هزینه‌ها و کارگران آن مواجه هستیم.

زینی وند با بیان اینکه برخی استان‌ها در قیمت نان تغییر ایجاد کردند و در برخی دقیقا این تغییر اجرا نشده است، افزود: در استان یزد نیز برخی خودسرانه قیمت نان فانتزی را افزایش دادند که مسئولان استان باید با جدیت این موضوع را پیگیری کنند.

*افزایش قیمت نان فانتزی هیچگونه مجوز قانونی ندارد

رئیس اتحادیه نانوایان استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در رابطه با علت ناگهانی افزایش قیمت نان فانتزی گفت:  افزایش قیمت نان فانتزی بدون هیچ مجوز قانونی و به صورت خودسرانه انجام شده اند.

جلال پیروز فر، افزود: جلسات و برنامه هایی را برای افزایش قیمت نان داشته ایم اما افزایش اینگونه قیمت نان فانتزی بدون هماهنگی و تخلف بوده است؛ و اگر افزایش قیمتی هم داشته باشیم هیچگاه به این مقدار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه با متخلفان گرانفروشی برخورد خواهد شد، اذعان داشت: بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف و اتحادیه در حال بازدید از واحد های نان فانتزی و تذکر به آن ها هستند و امیدواریم قیمت ها به روند عادی بازگردد تا افزایش قانونی قیمت اعلام شود.

بدون شک فهمیدن گران فروشی ان در یزد آنقدر سخت نیست که نیاز به شناسایی متخلفین باشد؛ چرا که مسئولین و دستگاه های نظارتی می توانند با سرکشی به نانوایی های فانتزی پز یزد از این تخلف محرز اطلاع یابند. باتوجه به اینکه افزایش قیمت نان و اهمیت این محصول در سبد غذایی جامعه دستگاه های نظارتی هر چه سریع تر باید فکری به حال این موضوع کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل و سبزه عید چند؟

از گذشته تاکنون بر اساس فرهنگ و رسوم سبزه و گل پای ثابت سفره هفت‌سین‌ ایرانی‌ها بوده، زیرا نماد زندگی، شادی و طراوت است قیمت آن نیز بسته به نوع آن متفاوت بوده که رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه آن را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت سبزه گندم، ماش و بهارنارنج در ظروف پلاستیکی، سفالی متفاوت و از بازه قیمتی 50 تا ۱۲۰ هزار تومان است.

قیمت هر شاخه شب بو ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان، سنبل در ظروف مختلف ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان، گلدان سینره ۹۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، رز  شاخه‌ای ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، داودی دسته ای ۸۰ هزار تومان، قرنقل دسته‌ای ۷۰ هزار تومان و آلسترومریا ۲۰۰ هزار تومان است.

اکبر شاهرخی - رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران - در گفت‌وگو با ایسنا، قیمت گل و سبزه عید را اعلام کرد و گفت: قیمت سنبل ۲۵۰ هزار تومان، لاله درجه یک ۲۰۰ هزار تومان، شب بو ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، سینره درجه یک ۱۸۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است.

وی افزود: قیمت سبزه بهارنارنج ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان، عدس ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان و گندم نیز ۱۰۰ هزار تومان است.

شاهرخی تصریح کرد: لاله به دلیل اینکه دوام کمتری که دارد از امروز وارد بازار می‌شود.

وی با بیان اینکه بازار گل بر اساس عرضه و تقاضا است، گفت: بر واحدهای گلفروشی که زیر مجموعه اتحادیه فروشندگان گل وگیاه تهران هستند نظارت داریم و مردم می توانند در صورت مشاهده تخلفات از واحدهای مذکور با شماره های ۸۸۷۱۹۸۷۵ یا ۸۸۷۱۵۱۴۰ تماس بگیرند که حتما به شکایات آنها رسیدگی خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در ادامه گفت: نظارت بر دستفروشان و برخی واحدهایی که مجوز فعالیت صنف ما را ندارند بر عهده اتحادیه نیست. همچنین بر فروشگاه‌های آنلاین گل که زیر نظر اتحادیه هستند نظارت می کنیم اما بر سایر واحدهای آنلاین بدون مجوز نظارتی نداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مطالبه نرخ مازادآرایشگاه‌های مردانه در ایام پایانی سال غیرقانونی است
  • مطالبه نرخ مازاد توسط آرایشگاه‌های مردانه در ایام پایانی سال غیرقانونی است
  • فعالیت بدون تعطیلی ۲۱۰ نانوایی در ایام نوروز دراستان اصفهان
  • گل و سبزه عید چند؟
  • وقفه 10 روزه در خرید و فروش خودرو!
  • کشف دستگاه‌های لیزر و زیبایی قاچاق به ارزش ۸ میلیارد تومان
  • شکستی دیگر برای آمریکا در آفریقا؛ حضور نظامی در نیجر غیرقانونی اعلام شد
  • افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمت انواع شیرینی شب عید
  • افزایش کیفیت نان در گرو ایجاد انگیزه برای نانواست
  • افزایش کیفیت نان در گرو ایجاد انگیزه نانواست