Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز سه شنبه در بازدید از یک مرکز اورژانس اجتماعی 123 سازمان بهزیستی افزود: آسیب های اجتماعی در استان ها از جمله لرستان وجود دارد و توجه ویژه به اشتغال در کاهش چشمگیر این آسیب ها موثر است.
وی با بیان اینکه در راستای مداخله با آسیب ها چند طرح تدوین شده و در حال اجرا است، اظهار داشت: ارتقاء تاب آوری اجتماعی در نقاط مختلف از این طرح ها است که مرحله اول آن اجرا شده، مرحله دوم در حال اتمام است و پس از این نیز ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بازآفرینی شهری را از دیگر طرح های مقابله با آسیب های اجتماعی دانست و گفت: با اجرای این طرح در نقاط حاشیه ای و سکونتگاه های غیر رسمی، جوامع می توانند مشکلات و توانمندی های خود را بهتر بشناسند.
ابتکار گفت: اجرا طرح بازآفرینی شهری ، خودباوری و اعتماد بنفس برای مقابله با آسیب های اجتماعی را افزایش می دهد و کمک می کند مردم تاب اوری لازم در مواجهه با آسیب را داشته باشند.
معاون رییس جمهوری افزود:یکی از مهمترین شیوه های مداخله در آسیب ها، اورژانس اجتماعی 123 به عنوان کار بسیار ارزشمند سازمان بهزیستی است و دولت نیز این طرح را به طور خاص حمایت می کند.
وی ادامه داد: اورژانس اجتماعی 123علاوه بر بهره گیری از مددکاران و ارائه خدمات مشاوره ای، در مواردی از جمله کودک آزاری و همسرآزاری که بحران وجود دارد مداخله علمی و دقیق داشته و پیگیری حل مساله است.
وی تصریح کرد: لرستان دارای 10 مرکز اورژانس 123 است که این میزان بر اساس قانون برای شهرهای بیش از 50 هزار نفر در نظر گرفته شده بنابراین وضعیت استان در این حوزه مطلوب است.
وی ادامه داد: برای ارتقا سطح و کیفیت خدمات اورژانس 123 و همچنین معرفی آن باید رسانه ملی فعالیت بیشتری داشته باشد تا مردم با آگاهی از وجود این مرکز، در صورت مشاهده آسیب های اجتماعی این موارد را اطلاع رسانی کنند.
7264/7269/6060
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز آسیب های اجتماعی اشتغال رییس جمهوری قانون کودک آزاری اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۸۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: یکی از چالش‌های اساسی در حدود ۱۲۰ سال قانونگذاری در ایران، اجرای ناقص و ناتمام قوانین است و یکی از اشکالاتی که بر قانونگذاری وارد است میزان توان و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در ارجاع امور قوانین است.

معاون قضائی دادگستری کل استان تهران در فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی در بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی شهر تهران افزود: یکی از چالش‌های اساسی در حدود ۱۲۰ سال قانونگذاری در ایران، اجرای ناقص و ناتمام قوانین است، عدم اجرای قانون و ترک فعل برخی از دستگاه‌های اجرایی از انجام وظایف و تکالیف قانونی مانند عدم اجرای قانون هوای پاک، قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به عنوان یک مسئله در دستگاه قضائی مطرح است.

نیکوکار در ادامه گفت: یکی از آسیب‌های شهر تهران، کودکان کار و خیابان و زباله گرد است که در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، تقسیم کار در دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گرفته است؛ ولی به دلیل عدم تخصیص اعتبار و عدم نگارش آئین نامه یا دستورالعمل یا شیوه نامه معطّل مانده است.

وی اشاره کرد: در این زمینه لازم به ذکر است با تاکید رئیس کل دادگستری استان تهران تمام قد در برخورد قضائی و ساماندهی موضوعات آسیب زا همچون معتادان متجاهر و اماکن پلاک قرمز و حمایت از جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار و زباله گرد خیابان توسط شهرداری اقدام شود.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: باید بپذیریم اگر پیشگیری‌های اولیه و ثانویه در چند دهه گذشته به موقع و منسجم به اجرا درمی‌آمد، دچار آسیب‌های جدی اجتماعی در بخش‌های مختلف در شهر تهران نبودیم.

نیکوکار با اشاره به اینکه باید در مورد پیشگیری از آسیب‌ها، دستگاه‌های متولی کوشا باشند؛ گفت: دغدغه اصلی ما در مورد سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها)، عدم اجرای قوانین و مقررات و ضوابط و دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های موجود است.

کد خبر 6090550

دیگر خبرها

  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود