Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان و زورگیران درباره اقدامات پلیس در برخورد با مخلان نظم و امنیت اقتصادی اظهار کرد: پلیس در همراهی با دولت و در هماهنگی با قوه قضاییه و بانک مرکزی اقدام به شناسایی مخلان نظم و امنیت اقتصادی کرده است.

وی با اشاره به جزئیات دستگیری باند طلافروشی شادی که اقدام به کلاهبرداری از بیش از ۴۰۰۰ نفر کرده بود، گفت: طلافروشی به نام شادی از حدود ۱۹ سال پیش در شرق تهران فعال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طلافروشی طلای شهروندان را از آنها گرفته و سودشان را به شهروندان پرداخت می‌کرد که در همین راستا نیز تا همین چند ماه تا ۳۰ درصد نیز به برخی مالباختگان سود پرداخت کرده بود.

رحیمی با بیان اینکه بعد از سال‌ها این طلافروشی دچار مشکل شده و دیگر توان پرداخت سود سرمایه‌گذارانش را نداشت، گفت: به همین دلیل این فرد با میلیاردها تومان سرمایه قصد فرار از تهران را داشت اما با پیگیری مأموران در شیراز دستگیر شد.

رحیمی با بیان اینکه این باند ۴۰۲۰ شاکی دارد، گفت: تاکنون ۸۰۰ نفر از شکات این فرد شناسایی شده‌اند اما لازم است که برای دریافت طلب خود حتما ادله محکمی به پلیس ارائه کنند.

کلاهبرداری ۱۰۰ میلیارد تومانی سکه ثامن

رحیمی در پاسخ به پرسشی درباره کلاهبرداری سکه ثامن نیز اظهار کرد: این شرکت از سال‌ها پیش در استان‌های غربی کشور فعالیت داشت. در سال ۹۷ فعالیت خود را در تهران نیز آغاز کرد و اقدام به جذب سرمایه کرد. پلیس فتا پرونده این فرد را بررسی کرده و مشخص شد که بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از ۳۰۰۰ نفر کلاهبرداری کرده است.

رحیمی با بیان اینکه متهم اصلی این پرونده از کشور خارج شده است، گفت: این فرد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان دارایی داشت که توقیف شده اما همان طور که گفتم از بیش از ۳۰۰۰ نفر، ۳۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است.

شناسایی گردانندگان سایت‌های قیمت‌گذاری سکه

رئیس پلیس پایتخت درباره سایت‌های قیمت‌گذاری سکه اظهار کرد: بیش از ۱۵ سایت که اقدام به قیمت‌گذاری سکه و ارز کرده و از این طریق سبب اخلال در وضعیت اقتصادی شده بودند، شناسایی شده و گردانندگان آنها با هماهنگی بانک مرکزی و دستگاه قضایی یا به پلیس احضار شده یا احضار خواهند شد و یا دستگیر شده‌اند.

رحیمی با تاکید بر اینکه پلیس معاملات کاغذی را تحت کنترل داشته و با آنها برخورد می‌کند، گفت: متاسفانه اقدامات این سایت‌ها و کانال‌ها روی حباب دروغین قیمت سکه تاثیر بسیاری داشت.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: ارز خرید دلار و ارز رییس پلیس پایتخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس، گرداننده فراری چند شرکت هرمی را به کشور بازگرداند

رئیس پلیس بین الملل فراجا از دستگیری و استرداد زنی که از تعداد زیادی از شهروندان کلاهبرداری و از کشور متواری شده بود، به کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار مجید کریمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال اعلام مراجع قضایی زنی به اتهام کلاهبرداری از طریق جلب اعتماد تعداد زیادی از هموطنان با عنوان چندین شرکت هرمی، تحت پیگرد قرار گرفت. این زن و شرکایش اقدام به دایر کردن چندین شرکت هرمی کرده و با معرفی صراف‌های معتبر و بعضا آشنایان خود در چندین کشور منطقه و دادن وعده سرمایه گذاری به شاکیان در این شرکت‌ها در قبال دریافت سود ماهیانه بالای 10 درصد اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده بودند.

وی با ییان اینکه این افراد به هیچ یک از وعده‌های خودشان عمل نکرده و از این طریق از تعداد زیادی از ایرانیان، کلاهبرداری کرده بودند، گفت: فرد کلاهبردار و همدستانش ضمن عدم پاسخ به سرمایه گذاران قبلی، مجددا با هویت دیگری اقدام به راه اندازی شرکت هرمی دیگری کرده و  دوباره اقدام به کلاهبرداری از تعداد بیشتری از شهروندان کرده بودند. در نهایت نیز این زن پس از کلاهبرداری به یکی از کشورهای منطقه متواری شده بود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ادامه داد:‌ با بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهمه در یکی از کشورهای منطقه ردیابی، شناسایی و حکم جلب بین المللی یا همان اعلان قرمز علیه وی صادر و موضوع تحت تعقیب بودن این فرد به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد. با هدایت اطلاعاتی عملیاتی پلیس بین الملل فراجا، بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهمه و هم چنین رایزنی‌های پلیسی، وی در کشور محل اختفا دستگیر شد.

کریمی اضافه کرد: این زن صبح امروز از طریق مرز هوایی فرودگاه‌ امام خمینی (ره) به کشور بازگردانده شده و برای ادامه رسیدگی به پرونده، در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سارقان کابل‌های مترو
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • دستگیری باند قاچاقچیان احشام در دهلران
  • پلیس، گرداننده فراری چند شرکت هرمی را به کشور بازگرداند
  • احضار خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب نیکا شاکرمی
  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
  • احضار فعالان رسانه‌ای درپی انتشار مطلب کذب درباره نیکا
  • احضار فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالبی کذب درباره نیکا
  • احضار فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالبی کذب درباره نیکا شاکرمی
  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان