Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار گفت: نخستین محموله انار صادراتی افغانستان به امارات ۲ آبان ماه از چابهار ترانزیت می‌شود. ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

محسن محمدی معین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار اظهار داشت: استفاده افغانستان از بندر چابهار برای صادرات و واردات کالای خود با محموله گندم اهدایی هند به این کشور شروع شده و تاکنون 120 هزارتن از گندم اهدایی هند به افغانستان از چابهار به این کشور ترانزیت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افغانستان کشوری محصور در خشکی است و نگاه ویژه‌ای به چابهار برای صادرات و واردات کالای خود دارد؛ چابهار برای افغانستان مسیری کوتاه، امن و باصرفه برای مبادلات تجاری است و افغانستان به این موضوع اشراف کامل دارد.

معاون ترانزیت منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: پس از تجربه موفق گندم اهدایی هند؛ حالا افغانستان علاوه بر واردات برای صادرات محصولات خود نیز نگاه ویژه‌ای به چابهار دارد؛ عمده محصولات صادراتی افغانستان خشکبار و میوه و تربار است و خواهان بسیاری در کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد.

معین ادامه داد: با توجه به بازاریابی‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی کریدور چابهار-میلک، نخستین محموله انار صادراتی افغانستان از مقصد قندهار افغانستان به امارات متحده عربی، دوم آبان ماه طریق چابهار به امارت ترازیت می‌شود. کل این محموله 6 هزارتن انار صادراتی است که پیش‌بینی می‌شود ظرف سه‌ماه عملیات انتقال تکمیل شود.

وی گفت: منطقه آزاد چابهار برای راه‌اندازی کریدور ایران-افغانستان (چابهار-میلک) و استفاده همه‌جانبه افغان‌ها از بندر چابهار باتوجه به ظرفیت آن برای پوشش کامل صادرات و واردات این کشور، تخفیف صددرصدی به تجار افغان در استفاده از انبارها و سردخانه‌های این منطقه برای ترانزیت این محموله انار صادراتی اعطا کرده است.

معاون ترانزیت منطقه آزاد چابهار ادامه داد: هم‌چنین با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان قرنطینه نباتات، پست قرنطینه‌ای مرز میلک برای انتقال این محوله انار به چابهار آماده شده است.

وی با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران افغان برای تبدیل چابهار به هاب صادرات و واردات این کشور، خاطرنشان کرد: تاکنون سه شرکت تقاضای حضور در چابهار و ایجاد واحدهای تولیدی فراوری و بسته‌بندی خشکبار و میوه افغانستان و صادرات آن به کشورهای مختلف را داشته‌اند که به‌زودی تعدادی از آن‌ها شروع به‌کار می‌کنند.

انتهای پیام/ ز‌

R7843/P41362/S6,65/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان

جاو شینگ، سفیر چین در کابل، از ارسال اولین محموله از کمک‌ ۱۰۰ میلیون یوان آن کشور به افغانستان خبر داده است.

شینگ در صفحه ایکس خود نوشته است که این محموله از بندر هورگوس سین‌کیانگ چین حرکت کرده و به‌زودی به کابل خواهد رسید.

او افزوده است: «چین در مقابله با چالش‌های بشردوستانه در کنار افغانستان می‌ایستد.»

پیش از این، سفیر چین در کابل گفته بود که کشورش به ارزش ۱۰۰ میلیون یوان (معادل حدود ‍۱۴ میلیون دلار) به افغانستان کمک نقدی خواهد کرد.

پس از تسلط دوباره طالبان در افغانستان، بیجینگ با این گروه تعاملات خود را تقویت کرده است.

چین اولین کشوری بود که پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان سفیر خود را به کابل فرستاد و از آن زمان تا کنون چندین قرارداد بزرگ با این گروه امضا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان