Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: ثبت نام چهارمین دوره انتخابات سراسری کانون مداحان و شعرای آیینی استان فارس از ۱۵ مهرماه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت ‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس امروز (10 مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه زمان ثبت نام نامزدهای چهارمین دوره انتخابات سراسری کانون مداحان و شعرای آیینی استان فارس را از ۱۵ مهرماه به مدت ۱۵ روز اعلام کرد، گفت: ستاد برگزاری چهارمین دوره انتخابات سراسری کانون مداحان و شعرای آیینی استان فارس در محل اداره کل تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه این دوره انتخابات همزمان با سراسر کشور جمعه ۹ آذر ماه در ۳۱ حوزه در شهرستان های استان برگزار می ‌شود، افزود: برای اولین بار است که انتخابات مداحان و شعرای آئینی به شکل جدا از هم و تفکیک شده برگزار می ‌شود، از همه مداحان و شاعران آیینی استان فارس برای ثبت نام و شرکت در این انتخابات دعوت کرد.

 

این مقام مسئول افزود: کانون ‌های مداحان و شاعران آیینی به عنوان یک تشکل میان تخصصی، برای زمینه ‌سازی، رشد و گسترش آیین های عاشورایی، سیاستگزاری و برنامه‌ ریزی برای ساماندهی مداحان و شاعران آیینی، تعیین ضوابط و چارچوب‌های مداحی و نظارت بر عملکرد تخصصی مداحان و شعرای آیینی، تغذیه فکری و طراحی برنامه‌ های آموزشی با هدف رشد و پرورش نیروهای مستعد، بسترسازی و ایجاد زمینه برای افزایش تعامل جامعه مداح با دستگاه‌ های مختلف فرهنگی و تبلیغی، آسیب شناسی و آسیب زدایی مداحی و شعر از حیث محتوا، لحن ها و شعرها و همچنین هدایت فعالیت های تبلیغی مداحان و شاعران آیینی در راستای نیل به اهداف دینی و مذهبی، فعالیت می‌کنند.

 

حجت‌ الاسلام مهرابی تاکید کرد: هنر مداحی و شعر آئینی از جمله هنرهایی است که همواره مورد توجه ائمه معصومین (ع) بوده است و شاعران آئینی، مرثیه سرایان و نغمه خوانان، در راستای گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) و تحقق منویات مقام معظم رهبری فعالیت می‌ کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه اعضای مداحان و شاعران آئینی، برای یك دوره  چهارساله، برای انجام  امور محوله طبق مواد اساسنامه، انتخاب می شوند، گفت: متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط و مدارک ثبت نام به محل این اداره کل واقع در میدان امام حسین (ع) کوچه مهدیه مراجعه کنند.

 

خاطر نشان می شود، شرایط اختصاصی مداحان و شاعران برای ثبت نام هر به شرح ذیل است:

 

شرایط اختصاصی مداحان: مداح سطح یک (بر اساس طرح سطح بندی در سامانه «طوبی»)، توانایی جسمی و فرصت كافی برای انجام ماموریت‌های محوله، مدرك تحصیلی لیسانس در شهرستان های مركز استان، سكونت در شهر حوزه انتخابی (حداقل به مدت 6 ماه بطور مستمر و منتهی به زمان انتخابات)، حداقل سن 24 و حداكثر سن 60 سال (شرط سنی و مهارتی شامل رئیس های دور قبل نمی ‌شود)، تاهل (افراد مطلقه استثناء هستند)، داشتن كارت مداحی سطح بندی شده از سامانه «طوبی» و ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان.

 

شرایط اختصاصی شاعران آیینی: حداقل سطح تحصیلات دیپلم، توانایی جسمی و فرصت كافی برای انجام ماموریت ‌های محوله، سكونت در شهر حوزه انتخابی (حداقل به مدت 6 ماه منتهی و مستمر به زمان انتخابات)، حداقل سن 22 و حداكثر سن 65 سال (شرط سنی و تحصیلی شامل رئیس های دور قبل نمی‌ شود)، تاهل (افراد مطلقه استثناء هستند)، داشتن كارت شاعر آیینی بر اساس مندرجات سامانه «طوبی»، ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان، ارائه یكی از مستندات: الف)آثار منظوم (کتاب، قطعه شعر و...) به اداره تبلیغات اسلامی، ب) تاییدیه از حوزه هنری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا کانون‌ های معتبر شعر شهرستان، ج) تاییدیه از حداقل 2 شاعر آیینی پیشکسوت، د) تاییدیه رئیس کانون مداحان و شاعران آیینی.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: دفاع مقدس کنگره بین المللی امام سجاد ع علی لاریجانی کانون های مساجد اربعین حسینی مجلس شیراز حادثه تروریستی اهواز وزیر بهداشت سازمان تبلیغات اسلامی فارس انتخابات کانون مداحان کانون مداحان شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۷۹۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  آئین افتتاحیه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، فرمانده پایگاه بسیج ادارات، مسئولین شهرستانی، کارکنان ستادی، مربیان، هنرمندان و خانواده‌ها در محل سالن آمفی تئاتر شهید دربندی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

زهرا آب سوران در آئین افتتاحیه این جشنواره با تقدیر و تشکر از همه‌ی دست اندرکاران این جشنواره گفت: آذربایجان غربی ماه‌ها قبل آمادگی برگزاری این جشنواره را داشت که سرانجام امروز با برگزاری آئین افتتاحیه این جشنواره برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس