Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف، علی‌رغم اهمیت ایران در عرصه بین المللی اما چند سفارتخانه ایران در بعضی‌ها از کشورها همچنان بدون سفیر اداره می‌شود، از جمله سفارت‌خانه‌های چین و هند که حدود نه ما است که هیچ تصمیم‌گیری برای آن نشده و همچنام به حال خود رها شده است.

بهرام قاسمی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در گفتگو با خبرنگار الف، در مورد آخرین وضعیت سفارت‌خانه‌هایی که بدون سفیر اداره می‌شوند، گفت: در مورد سفارت چین و هند هنوز در مرحله تصمیم گیری هستیم و پروسه‌های آن در حال طی شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ماموریت آقای دلفی سفیر سابق فرانسه هم از تیرماه تمام شده و ایشان به الیزه منتقل شده است و سفارت ایران در پاریس بدون سفیر اداره میشود،باید سفیر جدید را دیر یا زود معرفی کنند و مانعی برای این کار وجود ندارد.

 

غیبت سفیر ایران در هند

حدودی 9 ماهی است که سفارت ایران در هند بدون سفیر اداره میشود، از ۲۷ دی‌ماه سال گذشته که غلامرضا انصاری سفیر سابق ایران از هند به ایران بازگشت و معاونت اقتصادی وزارت خارجه را در دست گرفت، این سفارت خانه بدون سفیر اداره میشود، البته خبرها حاکی از آن است که علی‌ چگینی به نمایندگی ایران در هند انتخاب شد، اما حکم ایشان زده نشده و همچنان جایگاه سفیر ایران در سفارت خالی است و با نگاهی به آمار میزان واردات و صادرات با کشور هندوستان مشخص میشود طی این 9 ماه حجم تجارت دو کشور کاهش یافته است.

باتوجه به شرایط فعلی ایران در عرصه بین‌الملل و سیاست‌های جدیدی که ایران در حوزه دیپلماسی باید در پیش بگیرد و نگاه خود را به سمت شرق بچرخاند، هند گزینه مناسبی برای توسعه دیپلماسی ایران به شرق آسیا است چراکه در شرایط کنونی دهلی شرایط استراتژیکی برای گسترش و توسعه روابط ایران با شرق آسیا را مهیا می‌کند و در عین حال ایران نیز برای هند جایگاه مهم و استراتژیکی را دارد چراکه هند معمولا به دنبال روابط یکسویه در جهان سیاست نیست. همچنین هند پس از چین دومین مشتری نفت ایران به شمار می‌رود که همواره به دلیل کارشکنی‌های آمریکا این کشور واردات نفت خود از تهران را به شدت کاهش داده و ایران می‌تواند با اتخاذ سیاست‌های جدید این موضوع را هموار کند.

غیبت سفیر ایران در چین

پس از استعفای سیف از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی سفیر سابق ایران در چین برای به دست گرفتن سکان بانک مرکزی به تهران بازگشت و این در حالی است هنوز جانشینی برای سفیر ایران در چین انتخاب نشده است. طبق اخبار چین در سه ماهه نخست سال جاری با خرید 2 میلیارد و 245 میلیون دلار از کالاهای ایرانی عمده‌ترین خریدار کالاهای ایرانی بوده است.

چین و هند که تا پیش از موج جدید تحریم های اخیر، نزدیک به یک و نیم میلیون بشکه نفت ایران را می خریدند و بخش زیادی از کالاهای کشورمان را تامین می کردند، اکنون در حالی که در یک جنگ اقتصادی تمام عیار با آمریکا به سر می بریم، بدون سفیر اداره می شوند.

غیبت سفیر ایران در فرانسه

از سوی دیگر بیش از 4 ماه است که ابوالفضل دلفی سفیر سابق ایران در پاریس ماموریتش تمام شده و به کشور بازگشته است و حدود 4 ماهی است که سفارت ایران در پاریس هم بدون سفیر اداره می‌شود. به گفته اقتصاددانان شرکت‌های کوچک و متوسط در ایران و فرانسه سهم بزرگی در اقتصاد دو کشور دارند و راه همکاری این است که ما تلاش‌مان را روی این شرکت‌ها که در بستر تحریم نیستند متمرکز کنیم. همانطور که محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان مطرح کرد، اروپایی ها در چند ماه گذشته تلاش وسیعی را انجام دادند و هفت بانک مرکزی با هم توافق کرده اند که یک راهکار ویژه مالی را برای ارتباط با ایران ایجاد کنند لذا در این شرایط حضور سفیر ایران در سفارت ایران در پاریس الزامی است.

غیبت سفیر ایران در فنلاند

دو ماهی است که سفارت ایران در فنلاند هم بدون سفیر اداره میشود و انتظار می‌رود تا وزارت خارجه نیز در این مورد تصمیم گیری کند.

در روز‌های حساسی که آمریکا و قدرت‌های غربی با کمک سرمایه‌های برخی کشور‌های حوزه خلیج فارس و تلاش بی وقفه منافقین و عوامل ضدانقلاب درصدد ضربه زدن به اقتصاد کشورمان هستند، انتظار می‌رود با توجه به وضعیت کنونی ایران و اهمیت رابطه استراتژیک با کشورهای مذبور، دولت و وزارت امورخارجه هر چه سریع‌تر نسبت به انتصاب این سفیران اقدام نماید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۰۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان

ایسنا/گیلان معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گیلان از عملکرد سازمان اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی این استان و نگهداری و ساماندهی مناسب کالاها در انبار ابراز رضایت کرد و خواستار تداوم و جدیت در تعیین تکلیف کالاها شد.

 هیئت نمایندگان قوه قضائیه به همراه معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز استان و هیئت همراه دیروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه با حضور مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان گیلان از انبار مرکزی استان در شهر لولمان بازدید کردند.

در این بازدید ضمن بررسی پرونده ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی استان، جانمایی اصولی کالاها در انبار و جلوگیری از تضییع بیت المال تا تعیین تکلیف پرونده ها و کالاها مناسب ارزیابی شد.

علی اصغر عسگری، معاون پیگری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز گیلان از عملکرد سازمان، نگهداری و ساماندهی مناسب کالاها در انبار ابراز رضایت کرد و خواستار تداوم و جدیت در تعیین تکلیف کالاها شد.

هیئت نمایندگان قوه قضائیه گیلان نیز پس از بازدید از تمامی کالاها، وضعیت حال حاضر انبار مرکزی اموال تملیکی استان را مطلوب ارزیابی و اعلام کردند: تمامی کالاهای موجود در این انبار دارای شناسنامه کالا بوده و مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل جمع آوری وفروش اموال تملیکی استان گیلان، در حاشیه این بازدید احمدرضا موقری، مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان گیلان ضمن تقدیر و تشکر از ادارات صادر کننده مجوزهای لازم جهت تعیین تکلیف کالاهای ویژه اداره کل استاندارد و معاونت غذا و داروی گیلان، اظهار کرد: این دستگاه ها در راستای صدور مجوزهای لازم و پیشبرد هر چه بهتر امور و فرآیند تعیین تکلیف کالاها، همکاری بسیار خوب و ارزنده‌ای با این اداره کل دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • یادگیری زبان فرانسوی
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز- اصفهان
  • پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه
  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد