Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، عباس یوسفی روز سه شنبه افزود: در این راستا 25 هزار و 990راس دام سبک و 10هزار و 370 راس دام سنگین در کشتارگاه های دام این شهرستان تحت نظارت مستمر بازرسان بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی شدند.
وی اظهار داشت: نظارت بر تولید گوشت سالم و بهداشتی برای استفاده عموم مردم از وظایف مهم و اصلی دامپزشکی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یوسفی همچنین گفت: معاینه دام زنده، نظارت بر ذبح شرعی، بازرسی بهداشتی لاشه دام و صدور مجوز بهداشتی حمل لاشه از اهم فعالیت های کارشناسان دامپزشکی در کشتارگاه است.
این دامپزشک اضافه کرد: دام های ورودی به کشتارگاه، تحت معاینه قبل از کشتار قرار گرفته و در صورتی که از نظر بیماری‌های قابل ‌تشخیص در این مرحله، مورد خاصی در آنها مشاهده نشد سپس برای کشتار و انجام نظارت‌ های لازم به سالن کشتارگاه هدایت می‌شوند.
به گفته وی لاشه ‌های دام، پس از بازرسی توسط کارشناسان، ممهور به مهر دامپزشکی شده و سپس با الصاق برچسب بر روی لاشه با مشخصات تولید و انقضاء، توسط خودروهای یخچالدار روانه بازار مصرف می‌شوند.
یوسفی خاطر نشان کرد: نظارت‌ دقیق و کنترل گوشت‌ قرمز موجود در واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان نیز از سوی کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره به طور جدی و دایمی انجام می‌گیرد.
وی از عموم شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی را از فروشگاه های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را از طریق شماره گویای 1512 یا سامانه پیامکی 50001512 اطلاع رسانی نمایند.
استان قزوین دارای 149 دامپزشک، 19کارشناس و 6 کارشناس ارشد و 103 کاردان دامپزشکی است.
7390*3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز استان قزوین روابط عمومی زهرا گوشت قرمز مواد غذایی اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۰۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۵۰ تن خوراک ماهی از طریق مرز لطف آباد به ازبکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دکتر حامد شمس، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان در‌گز گفت: محموله حدود ۵۰ تنی خوراک آماده ماهی تولید شده در یکی از کارخانه‌های استان مرکزی از طریق مرز لطف آباد شهرستان و پس از اخذ مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای از مبدا به مقصد کشور ازبکستان با نظارت همکار این شبکه، مستقر در پست مرزی صادر شد.

وی گفت: با توجه به اقدامات مثبت زیرساختی سازمان دامپزشکی کشور در تعیین شرایط بهداشتی برای کارخانجات مربوطه، امکان صادرات انواع فرآورده‌های خام دامی با کسب موافقت‌های لازم امکان پذیر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • امحای ۱۱۳ تن فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی
  • یک واحد مرغ فروشی متخلف در سبزوار پلمب شد
  • پلمب یک واحد غیر مجاز کشتار دام در کوهدشت
  • حذف لاشه گاو ۴۰۰ کیلوگرمی از چرخه مصرف انسانی
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • صادرات ۵۰ تن خوراک ماهی از طریق مرز لطف آباد به ازبکستان