Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@11:09:43 GMT

اثر هنرمند اردبیلی در جشنواره ایده های پاریس

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۸۰۸۸۱

اثر هنرمند اردبیلی در جشنواره ایده های پاریس

اثری رحمان مجرد؛ هنرمند عکاس اردبیلی موفق به حضور در فراخوان بین المللی ایده های پاریس، با عنوان «ترس واقعی در شهر» شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، از سال ۲۰۱۶ سالانه در ماه نوامبر، جشنواره ایده های پاریس، با تاکید بر ارتباط ضروری بین علم و جامعه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این جشنواره امسال از 29 آبان تا 3 آذرماه 1397 با موضوع «ترس ملموس و یا غیر ملموس در شهر» برگزار می شود، که طی آن اثری از رحمان مجرد؛ هنرمند عکاس اردبیلی در این نمایشگاه به نمایش در می آید.

 

در آثار این جشنواره تصاویر انتخاب شده نشان می دهد که چگونه فضای ترس و فضای شهری براساس سن و جنسیت درک می شوند و می تواند مطرح کننده سوالاتی همچون: از چه چیزی می ترسید، وقتی بیرون می روید؟ چه مکان هایی به نظرتان ناامن است؟ ناامنی چگونه در محیط شهری ظاهر می شود؟ و... است.

 

آثار منتخب این نمایشگاه، در گالری USPC پاریس از 29 آبان تا 3 آذرماه 1397 در معرض دید عموم قرار می گیرد.

 

رحمان مجرد، با اشاره به عکسی که به این نمایشگاه راه یافته است، گفت: در این عکس؛ به ترس از «نابودی محیط زیست» اشاره کرده ام و این نوع از ترس؛ ترس معقول است. چرا که در آن، وقوع یک خطر واقعى وجود دارد. و آن «نابودی محیط زیست» با هدف بالا بردن روحیه نشاط، تندرستی و ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت و محیط زیست، است.

 

مجرد اضافه کرد: البته این عکس مربوط به قبل از بوجود آمدن بزرگترین رینگ پیاده روی ایران در دور دریاچه شورابیل اردبیل، است که متاسفانه خیلی از مردم بدون آگاهی از تمامی قسمت های دریاچه برای پیاده روی استفاده و همچنان باعث نابودی بافت گیاهی و خاکی آن می گردند.

 

این عکاس که؛ دریافت تندیس طوبای زرین، لوح افتخار، نشان زرین هنرهای تجسمی، سفر مطالعاتی به سیته فرانسه از دهمین جشنواره بين المللی هنرهای تجسمی فجر، را در کارنامه هنری خود دارد، اظهار داشت: این نوع از ترس، نباید هیچ وقت مورد ملامت قرار گیرد. چرا که؛ انسان مولود محیط است و در دامان محیط می‌زید و در دامان آن می‌میرد. هیچ‌چیزی در دنیا اهمیتش بیش‌تر از محیط زیست برای بشرنیست. طبیعت جلوه‌‌ی حضور خداست و احترام به طبیعت و موجوداتش نیز‌ به معنای احترام به خداست.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنگره بین المللی امام سجاد ع علی لاریجانی مسابقات بین المللی قرآن مسابقات قرآنی مسابقات قرآن مهمانان خارجی اربعین حسینی کانون های مساجد حمله تروریستی اهواز آئین تودیع و معارفه هنرمند عکاس اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۰۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)



منبع:پیج farid_majale

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قدرت فیل در سرنگون کردن یک درخت (فیلم) حمله وحشتناک فیل خشمگین به خودروی گردشگران (فیلم) بازی بامزه یک بچه فیل با پرنده‌ها (فیلم)

دیگر خبرها

  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • کاشت درخت در دل بیابان‌های روستای همت آباد توسط همیار طبیعت + فیلم
  • درخشش عکاس محیط زیست آذربایجان غربی در جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • استفاده از ظرفیت هنر در همایش ملی دانش سنتی محیط زیست
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • رهاسازی ۳۰ قطعه کبک در دامان طبیعت مرند
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت