Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:43:47 GMT

ولکان سنتار انقلاب فضایی را رقم می‌زند+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۸۱۰۹۹

ولکان سنتار انقلاب فضایی را رقم می‌زند+فیلم

شرکت فضایی "بلو اوریجین"(Blue Origin)، نسل چهارم موتور موشک سوخت مایع خود را توسعه داده است تا اولین سفر موشک "ولکان سنتار"(Vulcan Centaur) به فضا را ممکن کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از یوتیوب، در حالی که به نظر می‌رسد شرکت اسپیس‌ایکس(SpaceX) همه اخبار مرتبط با موشک را به خود اختصاص داده، اما شرکت‌های دیگری نظیر "بلو اوریجین" نیز هستند که در این زمینه حرفی برای گفتن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه پرتاب فضایی آمریکا، موتور پیشران BE-4 متعلق به شرکت "بلو اوریجین" را برای استفاده در موشک "ولکان سنتار" که "ولکان" هم نامیده می‌شود، انتخاب کرده است.

موتور BE-4، موتور سوخت مایع نسل چهارم "بلو اوریجین" است که برای تامین نیروی موشک برای رسیدن به مدار و فراتر از آن ساخته می‌شود.

این موتور قدرتمند از احتراق اکسیژن غنی شده مایع و گاز طبیعی مایع برای تولید 550 هزار پوند(249 تن) نیروی پرتاب استفاده می‌کند.

گاز طبیعی بر خلاف سایر سوخت‌های موشکی مانند نفت سفید، می‌تواند برای تنظیم فشار مخزن سوخت موشک مورد استفاده قرار گیرد. این توانایی نیاز به سیستم‌های گرانقیمت فشار بالا مانند هلیم را از بین می‌برد.

انتخاب BE-4 توسط اتحادیه پرتاب فضایی آمریکا(ULA) به این معنی است که این اتحادیه دیگر نیازی به استفاده از موتور روسی RD-180 نخواهد داشت.

موشک "ولکان" اواسط سال 2020 راه‌اندازی می‌شود.

"توری برونو" رییس و مدیرعامل ULA گفت: موشک ولکان موجب انقلاب فضایی و ارائه دسترسی مقرون به صرفه و قابل اعتماد به فضا برای مشتریان فعلی و آینده ما خواهد شد.

این ویدیو که توسط "بلو اوریجین" منتشر شده، قدرت مهیب موتور BE-4 و آمادگی نسبی این موتور برای تعبیه در موشک را نشان می‌دهد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام بلو اوریجین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد امین دهقان در نشستی خبری با اشاره به بازار صادراتی روانکار، اظهار کرد: محصولات روانکار تاکنون به ۱۱ کشور شامل هند، چین، کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی، عرضه شده و با استقبال خوبی روبرو شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید، بیش از ۷۶۰ هزار تن انواع روانکار صنعتی در این شرکت تولید و افزون بر ۵۰۰ هزار تن آن، راهی بازارهای صادراتی شد، اظهار کرد: این مساله ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه داشت و صددرصد ارزها وارد سامانه ارزی کشور شد.

به گفته وی با توجه به ظرفیت‌های صادراتی، در همکاری با گروه‌های دانش‌بنیان درصدد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تولید محصولات خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهی‌نامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران به عرضه محصول روغن موتور مگلوب شرکت نفت سپاهان به کشور امارات متحده عربی اشاره کرد و گفت: این محصول که با برخورداری از استاندارد روز اروپا برای خودروهای لوکس طراحی و تولید شده است، حضور نسبتاً موفقی در این بازار داشت و تلاش داریم امسال حضور خود را با قدرت بیشتری در این بازار ادامه دهیم.

دهقان از تولید روغن موتور سفارشی در این شرکت خبر داد و گفت: در قرارداد با شرکت ایران خودرو، هم‌اکنون روغن موتور ویژه موتور مورد نظر را تولید و به این خودروساز عرضه می‌کنیم.

وی با اشاره به ۱۵ برنامه در طرح توسعه، از تولید محصول گریس کلسیم برای نخستین بار خبر داد و افزود: ۹ محصول جدید در برنامه تولید بوده که سه مورد آن ویژه خودروهای سنگین و دیزل است.

عضو انجمن تولیدکنندگان روغن موتور ایران با بیان اینکه پروژه F.R.W هم‌اکنون با ۹۰ درصد پیشرفت با هدف افزایش کیفیت محصولات، امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: پروژه دوم TDAE تولید محصول Green RPO ضمن برخورداری از قابلیت ویژه صادراتی، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می‌کند

کد خبر 6092333 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی