Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه کمیته فرهنگی، آموزشی و کارگروه یاوران معنوی ستاد مرکزی اربعین حسینی استان قزوین روز سه شنبه در سالن کنفرانس تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام عباس نظری در این جلسه گفت: برای مراسم اربعین برنامه های متنوعی پیش بینی شده که با همکاری سایر دستگاهها عملیاتی شده است.

وی افزود: مصاحبه بامسئولان کمیته ها و افراد صاحب نظر،اساتید، پخش فیلمهای مرتبط با اربعین از کارهایی است که باید در اولویت کارها قرار گیرد و باید حداقل روزی یک برنامه در مورد اربعین داشته باشیم تا این حضور کم رنگ نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری بیان کرد: کمیته فرهنگی و آموزشی باید به زیارت اربعین اهمیت دهند و مراسم ویژه اربعین در داخل کشور بیشتر توجه کنیم و ائمه جمعه در خطبه های نماز بخشی را به اهمیت اربعین اختصاص دهند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در قبل از خطبه های نمازجمعه استان،  مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در خصوص اربعین سخنرانی خواهند کرد و با تبیین اهداف معنوی اربعین همه مسائل تشریح شود.

وی گفت: خودداری از راه اندازی شبه کاروان و اعزام های فردی، اعزام مبلغ بر اساس سهمیه، تبلیغات محیطی و مزین کردن فضای شهری به شعارهای اربعین و تجمع زائران قبل از اعزام از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

نظری تصریح کرد: تاکید بر نایب الزیاره بودن برای شهدا و خانواده های آنها باید بخوبی تبلیغ شود و در این میان ۳۶۰ شهید راه کربلا داریم که باید یادشان گرامی داشته شود.

وی اظهارداشت: در سال گذشته ۵۸ موکب داشتیم و بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به این سفر معنوی عزیمت کردند که ۶۰۰ هزار نفرانها را بانوان تشکیل می دادند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: در گذشته برای زیارت اربعین به دلیل مسیر طولانی مشکلات زیادی را متحمل می شدند و گاهی دست و پا می دادند و نقص عضو می شدند اما عشق به حسین در همه وجودشان ریشه داشت و امروز که شرایط تسهیل شده است باید قدردان باشیم و از این فرصت استفاده کنیم.

وی یادآورشد: فرهنگ سازی در خصوص امور معنوی اربعین و دوری از خرافات و مسایل حاشیه ای و حضور فعال رسانه ای در اربعین جدی گرفته شود.

نظری گفت: باید از حضور هنرمندان برای اجرای برنامه های فاخر استفاده شود تا اربعین بخوبی ترسیم شود که در این راستا برای اعزام مبلغان دینی از حوزه های علمیه برای حضور در اربعین اقدام شده است.

نظری تصریح کرد: برای ببمه زایران اربعین باید هماهنگی لازم صورت گیرد تا در صورت بروز مشکلات بتوان جوابگو بود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهارداشت: تاکنون ۷۵۰ نفر در سامانه ثبت نامه کرده اند و در روزهای آینده این تعداد بیشتر خواهد شد.

وی اظهارداشت:باید مراقب باشیم میزبانی را از عراقیها نگیریم زیرا ما ایرانیها در واقع میزبان اصلی هستند و ما در کنار آنها افتخار همراهی را داریم.

نظری از راه اندازی کارگروه بانوان در ایام اربعین خبر داد و اظهارداشت: این کارگروه در تمام استانها راه اندازی شده و برنامه های متنوعی را برای بانوان تدارک دیده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهارداشت: یکی از آسیبها که از سوی دشمنان دنبال می شود کم اثر کردن و سکولار کردن فضای معنوی اربعین است و در این میان برجسته کردن فرقه ها، تبلیغات منفی علیه ملت ایران و عراق از توطئه هایی است که باید مراقب این وضعیت باشبم.

وی بیان کرد: در جلسه با کانونهای مساجد و نمازگزاران و گروههای اعزامی باید توجیه لازم صورت گیرد تا ترفند دشمنان در تبلیغات منفی خنثی شود.

کد خبر 4418666

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی تبلیغات اسلامی قزوین عباس نظری بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر هفته دفاع مقدس گرگان مشهد شیراز شهرکرد ماه محرم حمله تروریستی اهواز رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس جنگ تحمیلی خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: فرهنگ سازی ایمنی ترافیک توسط دستگاه‌های ذی ربط و قانون مداری توسط مردم در کنار ایمن سازی راه‌ها، مهمترین ضرورت ارتقای ایمنی جاده‌ای است.

او افزود: فرهنگ سازی ایمنی ترافیک توسط دستگاه‌های ذی ربط و قانون مداری توسط مردم سهم چندانی در هزینه نگهداری راه‌ها نداشته اما در ارتقای ایمنی راه‌ها نقش آفرین بوده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

جهانیان با تاکید بر برنامه‌های ارتقاء ایمنی در راه‌های استان، گفت: عمده تصادفات در جاده‌های استان ناشی از رفتار پرخطر رانندگان بوده که رعایت قوانین و مقررات و فرهنگ ترافیکی می‌تواند نقش مهمی در ارتقای ایمنی جاده‌ها ایفا کند.

او بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر برای ارتقای ایمنی راه‌ها و تقویت ناوگان حمل ونقل بار و مسافر تاکید کرد و افزود: باید با تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی فرهنگ استفاده ازحمل ونقل عمومی درجامعه نهادینه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور