Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکزاصفهان ؛ مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در این طرح، کودکان نوزاد تا 6ساله ای که شرایط فرزند خواندگی ندارند، مجهول الهویه و یا دارای والدین و مراقبان بی صلاحیت هستند با تایید بهزیستی و حکم دادگستری با عنوان 'امین موقت' به خانواده های خیر و مورد اعتماد به صورت مهمان سپرده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرضیه فرشاد افزود: در گذشته این کودکان چند سال در مراکز نگهداری بهزیستی می‌ماندند تا والدین آنها بعد از تایید صلاحیت بازگردند اما اکنون این کودکان به یک خانواده واگذار می‌شوند.
وی گفت: اگر در مدت دو سالی که قانون مشخص کرده والدین به صلاحیت نرسند و مراجعه نکنند؛ بچه‌ها نزد همین متقاضیان یا متقاضیان دیگر می‌مانند.
فرشاد گفت: در این طرح هم سرپرستان تجربه فرزندخواندگی را کسب می کنند و هم کودکان از نظر عاطفی و روانی حمایت می شوند.
طرح مشک در سال گذشته به‌صورت پایلوت در 10 استان از جمله اصفهان اجرا شد که تا کنون 80 کودک به‌صورت موقت به خانواده‌های متقاضی کودک واسپاری شده‌اند که از مدت 6 ماه تا دو سال نزد خانواده‌های نیکوکار به‌صورت میهمان می‌مانند و اگر این مدت بیشتر شد به همان خانواده‌ها برای همیشه سپرده می‌شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اصفهان اجرای مشک بهزیستی کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در مرحله دوم آیین واگذاری جهیزیه به مددجویان بهزیستی، ۱۴سری جهیزیه به ۱۴ نوعروس استان بـا حضور مهدی کرباسیان عضو انجمن حامی معلولان کشور برگزار شد.
ناصر چاووشی افزود: هر سری جهیزیه شامل ۱۴ قلم کالای ضروری زندگی شامل؛ یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، جارو برقی، فرش، بخاری، سرویس قابلمه، سرویس آرکوپال، سرویس قاشق چنگال، اتوبخار، پتو، آبمیوه‌گیری، کالای خواب، کتری برقی است.
وی یادآور شد: در مرحله اول این طرح طی یک سال گذشته ۱۸۰ سری جهیزیه با مشارکت و همراهی خیران نیک‌اندیش توزیع شد.

دیگر خبرها

  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • اهدای ۱۴ سری جهیزیه به ۱۴ زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان