Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@03:52:32 GMT

مبازه با فساد؛ استراتژیک‌ترین اولویت نظام

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۸۱۷۹۳

مبازه با فساد؛ استراتژیک‌ترین اولویت نظام

 

به گزارش ایکنا از مازندران محمد اسماعیل امام‌زاده سخنگوی سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت مازندران امروز در نشست خبری گفت: از مهمترین شعار انقلاب اسلامی ایران برقراری عدالت و ظلم ستیزی بود و در حال حاضراستراتژک‌ترین اولویت نظام را مبارزه با فساد است.
وی افزود: شرط اساسی شکل گیری حکومت توحیدی نفی الهه‌ها است و الله زمانی به اثبات می‌رسد که دیگر الاهه‌ها نفی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت مازندران با بیان اینکه بروز فساد سیستمی و فلوچارت شیطانی است، تصریح کرد: زمانی در جامعه عدالت محقق می شود که نیروهای ستیز با عدالت شکسته شوند.
وی با بیان اینکه طاغوت در بطن خود فسادپرور است، افزود: ما در سال 57 بر طاغوت ظاهری پیروز شدیم اما در پس ذهن عده‌‍ای از مردم اندیشه طاغوتی وجود دارد و عده‌ای اندک خواهان احیای آن هستند.
امام‌زاده اظهار کرد: در سال 92 که اخبار مربوط به سوء استفاده کلان مالی در کشور مطرح شد ، مقرر شد یک سازمان مردم نهاد باید پایه‌گذاری شود تا دو اصل شفافیت و عدالت در آن مد نظر قرار گیرد و به تدریج بر اساس رهنمودهای رهبری و اندیشه امام(ره)، سازمان مردم نهاد از سال 92 درخواست مجوز شد و در سال 93 وزارت کشور این مجوز را صادر کرد و این سازمان تشکیل شد.
وی ادامه داد: این نهاد مترصد است از افراد پاکدست استفاده کند و کسانی که قائل به ترویج فساد هستند و سعی دارند به سازمان‌های مردم نهاد رسوخ پیدا کنند جلوگیری می‌کند.
این مسئول ادامه داد: از مهمترین مظاهر احیا امر به معروف و نهی از منکر فعالیت ستیزه جویانه با فساد است و فساد گستره اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... را شامل می‌شود.

تجلیل از پاکدستان از برنامه‌های سازمان شفافیت و عدالت
وی با بیان اینکه این سارمان مردم نهاد قصد مچ‌گیری ندارد، ادامه داد: تجلیل از پاکدستان و تلاش در جهت از بین بردن زمینه قانونی فساد از برنامه‌های این نهاد مردمی است.
امام ‌زاده گفت: اگر به فساد برخورد کردیم با تحقیق و بررسی کامل مسئولان همان دستگاه را مطلع کرده و اگر به نتیجه رسید چه خوب در غیر این صورت پرونده را به مسئولان ارجاع می‌دهیم.
وی ادامه داد: تا کنون با فعالیت سارمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت شاهد بازگشت صدها میلیارد تومان سرمایه به حساب بیت‌المال بودیم و اکنون بعد از دو سال فعالیت غیرعلنی فعالیت این سازمان در مازندران فردا پنجشنبه با حضور احمد توکلی، رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در ساری برگزار می‌شود.

غیرسیاسی بودن؛ مولفه حتمی مبارزان فساد در جامعه 
سخنگوی سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت مازندران گفت: در کشور بزرگترین فساد اقتصادی رخ می‌دهد اما در عمل با آن مبارزه نمی‌شود بدون شک برای مبارزه با فساد باید غیر سیاسی بود و همه دلسوزان نظام باید دست به دست هم دهند.
وی با بیان اینکه عدالت گل زیبایی است که در لجنزار رشد نمی‌کند، افزود: شاید هر یک از افراد عضو سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت متعلق به طیفی باشند اما همه آنها در زیر لوای این سازمان مردم نهاد غیر انتتفاعی و غیر سیاسی عمل می‌کنند.
وی با بیان اینکه کشور با حاکم کفر اداره می‌شود اما با رسوخ فساد دوام نمی آورد، افزود: عدالت زمانی محقق می‌شود که زمینه‌های ظلم از جامعه رخت بربندد.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: مردم نهاد مازندران دیده بان شفافیت عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۱۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ولی الله جعفری در رابطه با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را واریز نکردند، افزود: مهلت قانونی این شرکت‌ها تمام شده و هشت ماه قانونی پایان سال ۱۴۰۲ بوده است منتهی تاکنون این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکردند .

وی اضافه کرد: شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را همچنان واریز نکردند مطالباتی از کارفرماهای خود دارند تا آنجایی که ما در جریان هستیم این مطالبات را نتوانستند وصول کنند لذا سود سهام عدالت را هم پرداخت نکردند اما زمان اعلام واریزی خرداد برای مرحله سوم سود سهام عدالت سرجای خود باقی است.

اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت

جعفری اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

کد خبر 849628 برچسب‌ها سازمان بورس و اوراق بهادار خبر مهم سهام عدالت سهام شرکت‌ها

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • لبه تیغ
  • حیات دوباره در «کوشه سفلی»/ قصه پر غصه‌ای که به شادی ختم شد
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است