Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > حوادث - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: اعضای باند خفت گیرانی که با ایجاد تصادف‌های ساختگی اقدام به زورگیری از شهروندان پایتخت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

از اوایل سال گذشته تصادفات ساختگی با مضمون سرقت و خفت گیری در نقاطی از پایتخت به کلانتری ها و پلیس آگاهی گزارش شد. بر همین اساس کلیه پرونده های مرتبط با این موضوع از تمام کلانتری های پایتخت جمع آوری شد و تحت بررسی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی بررسی های ماموران عملیاتی پلیس آگاهی تهران بزرگ یک باند طایفه ای که از غرب کشور به پایتخت آمده بودند و اکثرا نیز معتاد هستند، اقدام به ایجاد تصادف ساختگی کرده و بر همین اساس خودروی مورد نظر را در حاشیه بزرگراه ها و لاین کند‌‌رو و یا در ترافیک شهری متوقف کرده و از راننده خودرو به دلیل تصادف با فرد مصدوم درخواست وجه خسارت می کردند و یا درخواست می‌کردند که آنها را برای مداوا به بیمارستان ببرند و هزینه درمانیشان را پرداخت کنند.

شیوه توقف خودرو شهروندان و ایجاد تصادف هم به صورتی بود که ابتدا یکی از افراد باند به وسط خیابان یا بزرگراه آمده و با توجه به رویت این فرد توسط راننده خودرو های عبوری از سرعت اتومبیل ها به جهت برخورد نکردن با عابر کاسته شده و متهم با استفاده از موقعیت بک‌ ضربه به بدنه خودرو زده و خود را بر زمین می اندازد و ادعا تصادف با خودروی عبوری کرده و اقدام به خفت گیری می‌نمودند.

یکی از شاکیان پرونده در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: حدود ساعت 15:30 بود که می‌خواستم به محل کار بروم. در بزرگراه آزادگان در حال عبور بودم که ناگهان شیئی با خودرو برخورد کرد و من از این اتفاق ترسیده و شوکه شده بودم. پس از طی مسیری حدود ۲۰۰ متر یک فرد با خودرو خود به جلو من پیچید و خودرو من را متوقف کرد.

وی در ادامه گفت: این فرد مدعی شد که من یک نفر را زده ام و فرار کرده ام؛ در حالی که چنین چیزی نبود. او از من طلب پول کرد و گفت که «پول خسارت مرا بده و گرنه همینجا تو را می کُشم».

شاکی بیان اینکه مبلغ ۲۰۰ هزار تومان نقدا به فرد مدعی داده است، گفت: زمانی که ۲۰۰ هزار تومان را دادم، آن فرد گفت که مبلغ کافی نیست و هزینه درمان من بیشتر از این می شود‌. سپس مرا به مقابل دستگاه خودپردازی کشاند و مبلغ یک میلیون تومان برای درمان خود پول گرفت.

افسر پرونده در پایان با اعلام حضور شاکیان پرونده در پلیس آگاهی و چهره نگاری متهمان توسط آن‌ها در رابطه با نحوه دستگیری متهمان، گفت: روز ۸ مهر ماه سال جاری در یک‌عملیات تیمی پلیس آگاهی با توجه به شناسایی از قبل مخفیگاه متهمان در شهریار با اخذ حکم قضایی وارد مخفیگاهشان شده و همگی را در چند خانه مجردی و با اجرای چند عملیات هماهنگ و از قبل طراحی شده دستگیر کرده و به مقر پلیس آگاهی پایتخت منتقل کردیم که پرونده آنها در حال بررسی بیشتر قرار دارد.

۴۲۲۳۸

کلید واژه‌ها : پلیس - پلیس آگاهی - زورگیری - تصادفات رانندگی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پلیس پلیس آگاهی زورگیری تصادفات رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی گفت: ماموران پلیس آگاهی در راستای کشف علمی وسایل نقلیه سرقتی، به صورت روزانه و مستمر اصالت خودرو و موتورسیکلت‌های سطح شهر یا توقیف شده را تحت بررسی قرار دادند.

وی افزود: در این زمینه طی فروردین ماه امسال ماموران پلیس آگاهی با به کارگیری روش‌های علمی و تخصصی بر روی ارکان اصلی تعدادی از وسایل نقلیه در سطح معابر و تعدادی از پارکینگ‌های شهر کرمان، ۴ دستگاه خودرو و ۴ دستگاه موتورسیکلت دارای سابقه سرقت از استان‌های قم، کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه وسایل سرقتی کشف شده پس از شناسایی مالکانشان در این ۴ استان به آنها تحویل خواهد شد، افزود: تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی سارقان این وسایل نقلیه نیز تا حصول نتیجه و دستگیری سارقان و عاملان خرید و فروش آن ها انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • قتل شاگرد قهوه خانه به دست کارگر اخراجی
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود