Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

سیدکاظم دلخوش، عضو کمیسیون اقتصادی در نطق میان دستور جلسه امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک بابت حرکت سپاه پاسداران در دفاع از خون شهدا و ملت گفت: در ارتباط با اقتصاد کشور این روزها نوساناتی وجود دارد. نه باید نگران آن روزهایی که دلار بالا می‌رفت و نه باید نگران این روزهایی که دلار در حال پایین آمدن است، بشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتقاد من این است که به جای اینکه احساساتی فکر کنیم و تصمیم بگیریم در بخش ارز، سکه، کالا و خدمات دولت برنامه دقیق اقتصادی داشته باشد.

دلخوش ادامه داد: متاسفانه یک آشفتگی و نابسامانی در گمرک دیده می‌شود که سرمایه‌گذاران، تولید کنندگان و صادر کنندگان را رنج می‌دهد. دستگاه‌های اقتصادی ما باید تلاش کنند که مشکلات اقتصادی کشور را به درستی حل کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بعضی از مسئولین و ادارات، برخی از مسائل و مشکلات ریز را به دلیل ضعف مدیریت بزرگ می‌کنند. مشکل کامیون‌داران مشکلی نیست که به راحتی حل نشود. مشکل بیمه این عزیزان و دادن تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای تامین تجهیزات و امکانات آنها مواردی است که با صرف کمترین وقت و هزینه حل می‌شود.

نماینده صومعه‌سرا در مجلس گفت: طی هفته گذشته  کشاورزان در شهرستان‌های تالش و صومعه‌سرا دچار خسارت سیل شدند. ده‌ها خانه در اثر سیل ویرانگر از بین رفته است. متاسفانه مجلس مسئولیت مدیریت ستاد بحران را به وزارت کشور و پول را به سازمان برنامه و بودجه داد، با این کار یک دوگانگی در عمل و اجرا به وجود آمده است. ستاد مدیریت بحران به این مورد توجه کند و اکیپ‌هایی را به منطقه اعزام کند.

وی ضمن عرض تشکر از استاندار گیلان که قرار است فردا به صومعه سرا برود، گفت: لازم است که وزارت نیرو نیز درباره ساماندهی رودخانه‌ها و مسیرهایی که سیل آنها را دچار آسیب کرده، توجه بیشتری داشته باشد.

دلخوش در پایان اظهار کرد: فصل برداشت برنج به پایان رسیده است. از دولت و از وزارت صنعت می‌خواهیم که در ارتباط با واردات برنج توجه کافی را داشته باشند و به کشاورزان عزیز ضربه نزنند. با توجه به اینکه بودجه سال ۹۸ را در پیش داریم در مورد بیمه کشاورزان توجه بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: تالش سیل صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری مهر، صمیم مرادی روزبهانی، عملکرد تیم اعزامی مشترک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با پرداختن به وسعت سیل در شهرستان کنارک در استان سیستان و بلوچستان گفت: صد در صد شهرستان کنارک درگیر سیلاب شده است. در واقع همه محلات هفتگانه به نوعی درگیر سیلاب است اما محلات پنجگانه نظرآباد، سورک، کوهیان، زیباشهر و چادران کاملاً درگیر سیلاب بوده و ضمن در اولویت قرار گرفتن امداد رسانی، از وضعیت بسیار نامناسبی نیز برخوردار بودند.

وی افزود: در خصوص میزان پیشرفت کار امدادی در سطح استان نیز طبق اظهارات جانشین شهردار کنارک، ۹۰ درصد از پنج محله که مساحتی در حدود ۱۵۰ هکتار است دچار سیلاب شده که حدود ۱۰۰ هکتار از این مساحت امداد رسانی شد و در ۵۰ هکتار شامل چادران و نظرآباد همچنان امداد رسانی در حال انجام است.

مرادی روزبهانی ادامه داد: تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شامل نیروی انسانی به همراه وسایل نقلیه، ۱۰ دستگاه پمپ آب کف کش و لجن کش و دو دستگاه موتور برق با تجهیزات انفرادی برای کمک به مردم سیل زده اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و معاونت خدمات شهری و سازمان آتش نشانی در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین به محل حادثه اعزام شده است.

تیم عملیاتی مذکور بلافاصله پس از استقرار و از صبح روز جمعه ۳۱ فروردین با حضور در فرمانداری شهرستان کنارک و برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولین شهرستان کنارک (فرماندار و شهردار کنارک) عملیات امدادرسانی را آغاز کرده و تاکنون مشغول به خدمت‌رسانی به سیل زدگان در این شهرستان است.

تیم اعزامی از سازمان مدیریت بحران شهر تهران تا پایان روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در حدود ۳۶۰ نفر ساعت زمان صرف عملیات امداد رسانی به سیل زدگان کرده است.

کد خبر 6089774

دیگر خبرها

  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر