Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@01:00:05 GMT

قیمت پایه خرید تضمینی وش پنبه ۳۴۰۰ تومان است

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۸۲۰۵۱

قیمت پایه خرید تضمینی وش پنبه ۳۴۰۰ تومان است

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم هزار جریبی ظهر امروز سه شنبه در بازدید از مزارع پنبه شهرستان خداآفرین با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های این شهرستان در تولید پنبه گفت: باید از این ظرفیت ها در جهت توسعه منطقه استفاده کرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه پنبه تولیدی در خداآفرین کیفیت بالایی دارد، گفت: وش پنبه این شهرستان مرغوب بوده و قابلیت صادرات دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک پنبه خداآفرین باکیفیت تر از پنبه های وارداتی است.

مدیرکل دانه‎های روغنی، پنبه و گیاهان صنعتی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه افزایش توسعه سطح زیرکشت پنبه در شهرستان خداآفرین ضروری است، گفت: در حال حاضر هر کیلو وش پنبه در بازار به قیمت ۵۰۰۰ تومان خریداری می شود و قیمت خرید تضمینی نیز ۳۵۰۰ تومان است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین نیز در این بازدید گفت: سال جاری ۳۷۵ هکتار از اراضی زراعی شهرستان خداآفرین به کشت پنبه اختصاص یافته است. پیش بینی می شود بیش از ۱۵۰۰تن وش پنبه برداشت شود.

کد خبر 4418738

منبع: مهر

کلیدواژه: پنبه وزارت جهاد کشاورزی بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر هفته دفاع مقدس گرگان مشهد شیراز شهرکرد ماه محرم حمله تروریستی اهواز رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس جنگ تحمیلی خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: خرید تضمینی گندم در این استان در دولت سیزدهم رشد چشم‌گیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ دوشنبه سوم اردیبهشت _در کارگروه خرید تضمینی گندم سال زارعی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ استان خراسان جنوبی اظهار کرد: براساس نیاز و پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم از کشاورزان در استان فعال خواهد شد.

وی افزود: از این مراکز ۱۵ مرکز دولتی و دو مرکز خصوصی است که کار خرید گندم از کشاورزان استان را بر عهده خواهند داشت.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: فرآیند خرید تضمینی گندم در استان از بیستم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پایان شهریور سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نرخ خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم مرغوب نیز هر کیلوگرم تا ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است، تصریح کرد: با توجه به میزان سطح زیر کشت و اعلام‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود در فصل زراعی جاری بیش از ۲۰ هزار تن گندم توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان شود.

جعفری با اشاره به افزایش کیفیت تحویلی گندم در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: افت مفید گندم از ۲.۲ در سال ۱۴۰۰ به ۱.۲۳ درصد در سال گذشته رسیده است.

وی با اشاره به افزایش خرید تضمینی گندم در دولت سیزدهم گفت: مقدار خرید تضمینی گندم از دو هزار و ۸۳۴ تن در سال ۱۴۰۰ با حمایت دولت به ۱۸ هزار و ۷۹۴ تن در سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی ادامه داد: تعداد کشاورزان خرید تضمینی گندم از ۴۴۷ نفر در سال ۱۴۰۰ به سه هزار و ۶۱۲ نفر در سال گذشته رسیده است.

کد خبر 746857

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • جزئیات خرید تضمینی گندم در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان زهک
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی