Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی زمینه توسعه و ترویج فرهنگ در جامعه را فراهم کنند گفت: مسابقات سراسری قرآن و کنگره شهدای استان مرکزی نقطه عطفی در توسعه فعالیت‌های فرهنگی است. ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی دقایقی پیش در مراسم افتتاحیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم که به میزبانی استان مرکزی در سالن کوه نور هتل امیرکبیر اراک در حال برگزاری است اظهار داشت: جامعه اسلامی ایران هویتی نشات گرفته از فرهنگ قرآنی دارد و به برکت همین قرآن امروز فرهنگ الهی قرآن کریم در حال توسعه در کشور بوده و دامنه آن در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از مصداق‌های نفوذ فرهنگ قرآنی به قلب انسان در این سرزمین کربلایی کاظم ساروقی بود که نامش برای همیشه در تاریخ جاودانه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بنابراین باید امسال با توجه به فرصتی که برای استان مرکزی سرزمین آفتاب و زادگاه امام خمینی(ره) پیش آمده و میزبان برگزاری چهل و یکمین دوره از مسابقات قرآنی هستیم استفاده کرده و برای ترویج هر چه بیشتر مفاهیم قرآنی بهره ببریم.

نجف‌آبادی بیان کرد: همچنین برگزاری گنگره 6 هزار و 200 شهید استان از دیگر افتخاراتی است که امسال علاوه بر برگزاری مسابقات سراسری قران کریم نصیب این استان شده و در آن به نقش امام(ره) و مقام معظم رهبری پرداخته می‌شود و در واقع می‌توان از این مراسم‌ها به نقاط عطفی برای تسری فرهنگ انقلابی در لایه‌های مختلف جامعه نام برد.

وی ادامه داد: خدای متعال با تاباندن انوار قرآنی بر قلب پیامبر گرامی اسلام(ص) تا جامعه اسلامی با استفاده از این انوار قرآنی هدایت شود که ظهور علمای برجسته قرآنی در جامعه امروز به برکت همین انوار الهی قران کریم بوده تا جامعه قرانی بتوانند با فعالیت در رشته‌های مختلف قرآنی مفاهیم ان را دریابند و جامعه را از انوار قرآنی منور سازند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: نکته‌ای که باید مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد این است که تمام امور خود را با حاکمیت قرآن پیش ببرند، بنابراین با حرکت در مسیر قرآن، کلام وحی و سیره اهل بیت(ع) نظام جمهوری اسلامی می‌تواند الگویی برای جهانیان باشد.

نجف‌آبادی اضافه کرد: بدون شک اگر حرکت در مسیر انوار قرآنی را تحقق بخشیم تمام لایه‌های جامعه از خانه و مدرسه گرفته تا سازمان‌ها و نهادهای مختلف به نور قران منور شده و به برکت آن متبرک می‌شود که لازمه تحقق این مهم برداشتن گام‌های بلندتری در این راستا است.

وی افزود: اصحاب رسانه نقش بی‌بدیلی را در نشر و ترویج فرهنگ قرآنی دارند و فعالیت آنها در انعکاس اخبار قرآنی مورد تقدیر است و این قلم آنها بوده که اهمیت فرهنگ قرآنی را به تصویر کشیده است.

انتهای پیام/ح

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد

مدیرکل اشتغال سازمان زندان‌های کشور گفت: توسعه صنعت محور اشتغال در زندان‌ها از اولویت‌های اساسی زندان‌های کشور است و سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد.

مجید احسانی در حاشیه همایش یک روزه اشتغال در زندان نائین به عنوان تنها زندان شرق استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: با تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، توسعه اشتغال مولد با دو رویکرد و راهبرد اشتغال کارگاه و خوابگاه یعنی قرارگیری خوابگاه در کنار کارگاه با هدف توسعه اشتغال و همچنین توسعه صنعت محور اشتغال در زندان‌ها از اولویت‌های اساسی مجموعه زندان‌های کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: با فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در سطح کشور در سال گذشته، زمینه ایجاد اشتغال حدود ۴۵ هزار نفر زندانی در کارگاه‌های داخل و خارج از زندان فراهم شد.

مدیرکل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان‌های کشور اضافه کرد: زمینه کارآموزی، حرفه آموزی، مهارت آموزی و صدور مدرک برای ۱۱۳ هزار نفر از زندانیان با زحمات همکاران در مجموعه زندانبانی اسلامی فراهم شد.

احسانی با اشاره به مجموعه زندان شهرستان نائین، گفت: با تدبیر فرماندار نائین و مسئولان قضائی، مجمعی با حضور کارآفرینان و صاحبان صنایع در زندان نائین به منظور تحقق اولویت سازمان زندان‌های کشور در خصوص توسعه امر اشتغال برگزار شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حوزه اشتغال شهرستان نائین تصریح کرد: امیدواریم در این شهرستان شاهد حضور فعال کارآفرینان برای ایجاد اشتغال در مجموعه زندان‌ها باشیم و امیدواریم سند تحول قضائی در حوزه مربوط به زندانبانی و اشتغال که از سوی رئیس قوه قضائیه ابلاغ شده به خوبی به انجام برسانیم.

مدیرکل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان‌های کشور خاطرنشان کرد: تشکیل انجمن خیران اجتماعی یکی از مواردی است که در سند تحول قضائی و مورد تاکید قرار گرفته است که زمینه تکمیل این انجمن برای توسعه امر اشغال با حضور تمام صاحبان صنایع، کارآفرینان و خیران صورت می‌گیرد.

احسانی با بیان اینکه هر زمانی که در حوزه‌های مختلف دارای مشکل و نقصان بودیم، کمک و مشارکت مردم بهترین راهکار برای مشکلات و معضلات بوده است، گفت: امیدواریم که با کمک خیران و مردم نوع دوست استان اصفهان و شهرستان نائین بتوانیم زمینه اشتغال زندان به منظور کاهش تکرار جرم فراهم شود.

وی ادامه داد: اشتغال بهترین بستر برای کاهش تکرار جرم و اشتغال و مهارت‌آموزی زندانیان بهترین بستر در فرآیند اصلاحی و تربیتی زندانیان است و امیدواریم با این راهکار و راهبرد بتوانیم زمینه توانمندسازی زندانیان، کاهش تکرار جرم در جامعه و کمک به خانواده زندانیان از طریق درآمدزایی برای زندانیان را محقق کنیم.

مدیرکل اشتغال و حرفه آموزی سازمان زندان‌های کشور با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در شعارهای سال بر محوریت تولید و اشتغال، گفت: شعار جهش تولید با مشارکت مردم، کامل‌ترین عنوان و شعار در حوزه اشتغال در چند سال اخیر است زیرا مردم نیز در این موضوع مهم حضور دارند و برای توسعه امر اشتغال به صورت کلان‌، نیاز به حضور مردم است و زمانی که در هر موضوعی مردم حضور داشتند، کار به خوبی پیش رفت.

کد خبر 750232

دیگر خبرها

  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • برگزاری آزمون سراسری حافظان قرآن کریم در مهریز
  • رقابت ۱۶۸ نفر در آزمون سراسری حافظان قرآن کریم
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست