Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تا دقایقی دیگر باحضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مجموعه فرهنگی، رفاهی کوه نور اراک کار خود را آغاز می‌کند.

این دوره از رقابت‌ها باحضور بیش از ۱۳۰ نفر از فینالیست‌های بخش برادران آغاز می‌شود و مسابقات خواهران هم از روز ۱۷ مهر پس از پایان مسابقات آقایان آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این رقابت‌ها در رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف احادیث اهل بیت(ع)، مدیحه‌سرایی و جمع‌خوانی قرآن، دعا‌خوانی، اذان، حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن و تلاوت ترتیل و تحقیق برگزار می‌شود، البته مسابقات بانوان رشته اذان ندارد.

در این دوره از مسابقات ۸۰ نفر از برترین اساتید قرآن کشور به قضاوت می‌پردازند و داوری مسابقات هم با تحولاتی روبرو است. به این صورت که هر آیم را دو یا سه داور قضاوت می‌کنند و نمره شرکت‌کننده‌ هم بلافاصله پس از تلاوت به وی اعلام و کارنامه‌اش را تحویل می‌گیرد، همچنین درصورتی که شرکت‌کننده نسبت به نمره‌اش اعتراض داشته باشد باید داوران ابتدا به اعتراض وی رسیدگی کنند سپس شرکت‌کننده بعدی برروی جایگاه برود.

آیین افتتاحیه این رقابت‌ها تا دقایقی دیگر باحضور حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسئولان استانی از جمله استاندار مرکزی، شهردار اراک و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به مجتمع کوه نور اراک واقع در بلوار آیت‌الله اراکی از این دوره از رقابت‌ها بازدید و از تلاوت برترین قاریان و حافظان کشور بهره‌مند شوند.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است

حجت الاسلام محمد قمی روز جمعه و در حاشیه برگزاری نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در گفت وگو با خبرنگاران گفت: این آزمون یک مرحله از مسیر اعطای مدرک به حافظان قرآن است که دارای سختی های خاص خود است و به طور معمول حدود ۱۲ درصد شرکت کنندگان مورد تائید برای دریافت مدرک قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بیشتر شرکت کنندگان با ذوق و شوق وصف ناپذیری به همراه اعتماد به نفس با توجه به معنا، تدبر، ترجمه و تفسیر قرآن کریم در این آزمون شرکت کرده اند که در گفت و گو با آنان علاقه‌مندی به محک زدن آموخته های خود را بیان می‌کنند و دغدغه مدرک ندارند که این موضوع نشان از جدّی گرفتن قرآن در جامعه ما است.

این مقام مسوول با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان این آزمون نسبت به دوره های گذشته بیان کرد: حدود ۱۲ هزارو ۵۰۰ نفر از سراسر کشور در  نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم شرکت کرده اند که نزدیک به دو سوم از آنان بانو هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم
  • برگزاری آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • برگزاری دوره آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • رقابت ۱۶۸ نفر در آزمون سراسری حافظان قرآن کریم
  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد