Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:01:01 GMT

قوانین حقوقی نباید محدودکننده گردشگری دینی باشد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۸۲۵۸۳

قوانین حقوقی نباید محدودکننده گردشگری دینی باشد

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین حقوقی نباید محدودکننده و تنگ کننده عرصه گردشگری دینی باشد.

به گزارش ایسنا، آیت الله احمد مبلغی ظهر امروز در نشست علمی «گردشگری و انسان دینی معاصر» که با حضور اندیشمندان و شخصیت‌های علمی در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد عنوان کرد: گردشگری در دین اسلام دارای جایگاه مهمی است و خلاء بررسی گردشگری دینی و نظریه پردازی نسبت به آن احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله مبلغی افزود: دین بر روی زمین و گردش بر آن و سیر در ارض جهت شناخت جهان و کسب معرفت نسبت به خالق هستی تاکید دارد.

وی تصریح کرد: نظریه پردازان به جای نگاه احتیاط آمیز به گردشگری باید به تعریف گردشگری دینی دست بزنند، در این باره نباید نگاه تنگ نظرانه و تقلیل گرایانه به ارتباط زمین باخدا داشته باشیم.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: در واقع بر مبنای این نگرش قوانین حقوقی نباید محدودکننده و تنگ کننده عرصه گردشگری دینی باشد.

وی اظهار کرد: فراخنایی اندیشی، معرفت دینی، معنویت و توانایی افزایی عناصرچهارگانه گردشگری دینی است؛ گردشگری باید اسباب بهداشت روحی، سرور، شادابی، راحتی، رفاه، دین و معنویت را فراهم کند.

آیت الله مبلغی خاطرنشان کرد: باید به گردشگری حلال نگاهی جدی داشته باشیم و قوانین را در جهت گسترش اینگونه گردشگری مورد ارزیابی قرار دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی افزود: منظور از گردش بر روی زمین در قرآن کریم جغرافیای خاص نیست، منظور زمین واسعه و فراخنایی است که باید در آن حرکت کرده و در عظمت آفرینش تفکر کنیم، همچنین خداوند بر هجرت و سفر نیز تاکید دارد.

وی بیان کرد: زیبایی رفتار درقبال انسان، کسب معرفت به خداوند از رهگذر آیات و خروج از انبوه اندوه ها و مشکلات روحی، تحقق بخشیدن به هدف خداوند در شناخت اقوام از آثار گردشگری است.

آیت الله مبلغی اظهار کرد: ما باید با تکیه بر شعار" انسان گردشگر معاصر دینی"، عملیات گردشگری را با دو بعد حقوقی و فرهنگی بر اساس موئلفه ها،اقتضائات و الزامات آن تعریف کرده و تحقق ببخشیم.

وی در خصوص ضرورت تامین اقتضائات حقوقی گردشگری دینی خاطرنشان کرد: ما باید برای تحقق گردشگری دینی معاصر پس از رسیدن به تعریف دقیق آن، بسترهای حقوقی را ایجاد کنیم و قوانین حقوقی ما نباید تنگ کننده و کم کننده فضا به روی گردشگری دینی باشد و یا آن را محدود کند.

عضو خبرگان رهبری پیرامون گردشگری حلال و پاک توضیح داد: ازطرف دیگر، جامعه نباید تصور کند گردشگری حلال یک امر نامرغوب است، بلکه فراتر یک برند جهانی می‌تواند باشد، باید به گردشگری به صورت فعال نگاه کنیم و گردشگری حلال را امری در حاشیه تلقین کنیم.

وی عنوان کرد: اگر گردشگری حلال  و به دور از گناه و معصیت داشته باشیم همان گردشگری دینی را رقم زده‌ایم که عبادت نیز به شمار می‌رود.

آیت الله مبلغی بیان کرد: گردشگری پاک تضمین کننده بهداشت روانی و روحی است و انسان را از مسیر آلودگی دور می‌کند و به او معرفت می‌بخشد.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری پاک قطعا با دین گره خورده است و انسان را سرزنده و با نشاط می‌کند؛ اسلام همیشه به حلال می‌اندیشد و گردشگری حلال برای اسلام بسیار اساسی و راهبردی است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام گردشگری دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه بازدید کرد.   جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • گسترش فرهنگ علمی و دینی به همت شهید مطهری
  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی
  • رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت
  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند