Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@15:27:45 GMT

متلاشی شدن 65 باند سرقت در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۸۲۸۰۸

متلاشی شدن 65 باند سرقت در کرمانشاه

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از متلاشی شدن 65 باند سرقت طی 6 ماهه امسال خبر داد و گفت: با متلاشی شدن این باندها 170 سارق دستگیر و 700 فقره سرقت نیز کشف شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ "محمدرضا امیری" در نشستی خبری اظهار داشت: طی این مدت شاهد رشد 19 درصدی کشفیات سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

امیری همچنین از کاهش 36 درصدی مجموع جرائم جنایی خبر داد و گفت: در حوزه سرقت به عنف 70 درصد و قتل نیز 36 درصد کاهش داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس آگاهی استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در 6 ماه نخست امسال هیچ موردی از آدم ربایی در کرمانشاه نداشتیم.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال مجموع سرقت ها 36 درصد کاهش داشته است، یادآور شد: طی این مدت در بحث سرقت از منزل 15 درصد، خودرو 26 درصد و موتورسیکلت 31 درصد کاهش وقوع داشته ایم.

 امیری سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو را دارای بیشترین فراوانی از میان حوزه های سرقت برشمرد و گفت: بیشترین فراوانی سن سارقان نیز بین 17 تا 35 سال است.

رشد 34 درصدی متلاشی شدن باندهای قاچاق

وی مبارزه با قاچاق را از دیگر حوزه های کاری پلیس آگاهی برشمرد و افزود: پس از تشکیل قرارگاه مبارزه با قاچاق در سال 95 شاهد رشد 34 درصدی متلاشی شدن باندهای قاچاق بودیم.

امیری ادامه داد: در حالی که طی سال های 93 و 94 مجموعا 56 باند قاچاق متلاشی شده بود این تعداد در سال های 95 و 96 به 75 مورد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده در سال های 95 و 96 به 950 میلیارد ریال می رسد، خاطرنشان کرد: این مقدار در مقایسه با سال های 93 و 94 حدود 130 درصد رشد نشان می دهد.

امیری گفت: در 2 سال گذشته بیش از 5100 نفر در رابطه با پدیده قاچاق دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده اند.

انهدام 13 باند جعل و کلاهبرداری

رئیس پلیس آگاهی استان مبارزه با جعل و کلاهبرداری را از دیگر ماموریت های پلیس آگاهی برشمرد و افزود: در نیمه نخست امسال 13 باند در این راستا شناسایی و منهدم و 50 نفر نیز دستگیر شده اند.

وی گفت: طی 6 ماهه امسال در حوزه جعل دو درصد و در حوزه کلاهبرداری نیز 50 درصد کاهش وقوع داشته ایم.

امیری عمده موارد جعل و کلاهبرداری را مربوط به پیش فروش آپارتمان، فروش خودرو، اسناد دولتی، افتتاح حساب جعلی، انتقال وجه و ... عنوان کرد.

رئیس پلیس آگاهی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات این پلیس در حوزه جرائم اقتصادی اشاره کرد و گفت: امسال در این حوزه به 107 پرونده در پلیس آگاهی رسیدگی شده که ارزش آن به یک هزار میلیارد ریال می رسد.

وی، زمین خواری و تبانی در مناقصه و مزایده را جزو جرائم پرشمار اقتصادی برشمرد.

کشف 35 انبار محل احتکار کالا

 امیری همچنین از شناسایی 35 انبار محل احتکار کالا و پلمب آنها با همکاری سایر نهادهای نظارتی خبر داد و گفت: کشف دو هزار تن برنج، دو هزار دستگاه یخچال و تعداد زیادی لوازم خانگی و صوتی و تصویری به همراه قطعات خودرو و مایحتاج ضروری مردم از جمله کالاهای احتکاری بوده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این راستا 40 نفر از محتکران دستگیر و برای صدور احکام مناسب تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه در بخش پایانی سخنان خود توصیه هایی نیز به شهروندان داشت و افزود: به منظور فراهم نکردن شرایط سرقت بهتر است مردم از پارک کردن خودرو به مدت طولانی در فضاهای تاریک و خلوت خودداری و در هنگام تردد در معابر عمومی مراقب گوشی همراه و سایر اموال با ارزش خود باشند.

وی گفت: همچنین خانواده ها از آویزان کردن طلاجات به دختربچه های خود و تنها گذاشتن آن ها در کوچه و خیابان خودداری کنند.

 امیری همچنین به شهروندان توصیه کرد، فریب پیام ها و تماس های ارسالی به آن ها مبنی بر برنده شدن در جشنواره های مختلف را نخورند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سرقت كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرایم و برخورد قاطع با سرقت

سردار محمد قنبری در اولین جلسه شور عملیاتی که با حضور معاونان و روسای پلیس آگاهی فراجا برگزار شد، گفت: توجه به اولویت‌های سال ۱۴۰۳ و همچنین افق و چشم انداز معین برای اجرا در پلیس آگاهی فراجا باید بر مبنای اولویت‌ها ترسیم شود که در همین راستا ارتقاء کشف جرایم و برخورد قاطع و موثر با سرقت جزو اولویت‌های مهم است.

وی دقت در موضوع معماری فراجای آینده را یکی از اولویت‌های اساسی در سال جدید عنوان کرد و افزود: توجه به معیشت کارکنان به خصوص در حوزه مسکن شخصی باید در دستورکار قرار بگیرد. پیگیری بصیرت افزایی از طریق قرآن و نهج البلاغه و همچنین ارتقاء توان عملیاتی در کشف جرایم نیز باید در دستورکار باشد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه اقدامات پلیس آگاهی در حوزه فضای مجازی و انتشار اخبار و اطلاع رسانی باید با جدیت انجام شود، گفت: ارتقاء کشف جرایم و برخورد قاطع و موثر با سرقت از جمله اولویت‌های مهم فراجا در سال جدید است که باید مدنظر قرار گیرد.

قنبری موضوع طرح نور را که در سطح فراجا در حال اجرا است بسیار بااهمیت و مثمرثمر عنوان کرد و گفت: از همه همکارانی که با تلاش شبانه روزی و اقدامات موثر در سراسر کشور در ایام گذشته و به ویژه نوروز تعامل و همکاری مطلوبی داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: شاخص‌های حوزه کشف به وقوع باید به صورت کاملا علمی و حرفه‌ای ترسیم و برنامه‌ریزی‌های منظم در این زمینه انجام شود و برنامه‌ها و اهداف قابل دسترسی و منطقی باشند.

رئیس پلیس آگاهی فراجا با تاکید براینکه موضوع هوشمندسازی باید به صورت فوق العاده در دستورکار پلیس آگاهی قرار گیرد، گفت: انضباط باید در دستورکار قرار گیرد به طوری‌که همه فعالیت‌ها برمبنای انضباط مادی و معنوی به صورت کاملا دقیق پیگیری و اجرا شود.

وی با اشاره به تسریع و زمانبندی مشخص برای انجام کار‌ها و اجرای مصوبات و کیفی سازی آنها خاطرنشان کرد: موضوع آمار و اطلاعات در حوزه‌های عملیاتی بسیار مهم است و باید به صورت دقیق به آن توجه شود.

رئیس پلیس آگاهی فراجا در پایان با اشاره به اهمیت احساس امنیت در سطح جامعه گفت: سرقت نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است به طوری که مجموع کشفیات ۳۴ درصد افزایش و کشف به وقوع به ۵۲ درصد رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند 
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند / ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان
  • انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • تأکید پلیس به برخورد قاطع با سرقت و کشف جرایم
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرایم و برخورد قاطع با سرقت
  • برخورد قاطع و موثر با سرقت/ هوشمند سازی در دستور کار پلیس
  • انهدام ۲ باند سارقان و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند