Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست خبری یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران که بعد از ظهر سه شنبه با حضور اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز برگزار شد؛ دبیر اجرایی این کنگره با یادآور اینکه سابقه کنگره به ملی مهندسی عمران به سال ۱۳۵۰ برمی گردد در جمع خبرنگاران گفت: تا امروز یک کنگره بین المللی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد انوار با بیان اینکه مجموعه کنگره ها توسط هیئت امنا متشکل از ۱۵ دانشگاه و یک پژوهشگاه سازمان دهی می شود از برگزاری کنگره دوازدهم در سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: دبیرخانه دائمی همواره در دانشگاه شیراز از دوره اول حضور داشته است.

وی با این حال اعلام کرد: تا ۳۰ مهر مهلت ارسال چکیده مقالات است و تا پایان ۳۰ دی ماه مقالات کامل باید ارسال شود و پروسه داوری یک ماه است که تا پایان بهمن نتایج مشخص می شود.

دبیر اجرایی این کنگره خبر داد: تاکنون ۳۵۰ بسته شامل پوستر و نامه به مراکز علمی و دانشگاه ها ارسال شده است.

انوار در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درخصوص ثبت این مقالات در مراجع علمی معتبر گفت: برای ثبت در ISC مراحل را طی کردیم و تمامی مقالات در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نمایه می شوند.

نگهداری، مرمت، بازسازی و بهسازی سازه های عمرانی محور کنگره  است

این در حالیست که دبیرعلمی کنگره هم از برگزاری این رویداد در  روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۹۸ خبر داد و افزود: محور کنگره به نگهداری، مرمت، بازسازی و بهسازی سازه های عمرانی اختصاص یافته است.

پروفسور قاسم حبیب آگهی درعین حال تصریح کرد: انتظار این است دانشگاه های کشور که تحقیقاتی در این زمینه محوری و دیگر محورها دارند، دستاوردهایشان را ارایه کنند.

وی از مطرح شدن موضوع هایی مانند ریزگردها، فرونشست زمین، ترافیک و برنامه ریزی حمل و نقل و مسایل شهرسازی و معماری و پدافند غیرعامل در این کنگره خبر داد.

حبیب آگهی تصریح کرد: این کنگره که بزرگترین رویـداد علمی سالانـه مهندسی عمران در سطح کشور می بـاشد، در ادامه مجموعه کنگره هـای مـلّی و بین المللی است که تحت نظارت و راهبرد هیئت امنای متشکل از نمایندگان ۱۶ دانشگاه و پژوهشگاه تراز اول کشور به صورت سالیانه برگزار می شود تا امکان ارائه آخرین دستاوردهای علمی و فناورانه متخصصین دانشگاهی و اصحاب صنعت ساخت و ساز (شامل مشاوران، پیمانکاران و دیگر عوامل ارائه کننده خدمات مهندسی) به شرکت کنندگان در کنگره از یک سو و تعامل و تبادل اطلاعات بین مجموعه های دانشگاهی و دست اندرکاران این صنعت، از سوی دیگر، فراهم آید.

وی اعلام کرد: ژئوتکنیک، محیط زیست، سـازه و زلـزلـه، مدیریت منابع آب، ژئودزی و ژئوماتیک، معــماری و شــهرســازی، سازه های هیدرولیکی و دریائی، برنامه ریزی و مهندسی حمل و نقل، پـدافـند غـیرعامل و مدیریت بحران، آمــوزش مهـندسی و اخــلاق مهـندسی و مصالح، فنــاوری ســاخت و مـدیـریت پروژه محورهای کنگره است.

دبیرعلمی کنگره ملی مهندسی عمران گفت: امید می رود با تعامل، همکاری، تبادل اطلاعـات و بهره‌مندی از نظرات کارشناسان دانشگاهی و صاحبنظران صنعت ساخت و ساز در زمینه‎های مذکور، اقدام های عملی برنامه ریزی و محقق شود.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به لزوم پایش، ارزیابی، احیاء و بازسازی تعداد متنابهی از ساختمان ها و زیرساختهای کشور شامل راه ها، پل‌ها، خطوط انتقال آب، فاضلاب، گاز و نیرو و نیز سازه‌های هیدرولیکی، دریایی و تاریخی، موضوع محوری کنگره «نگهداری، مرمت و بازسازی و بهسازی ساخته های عمرانی» انتخاب شده است.

کد خبر 4418802

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه شیراز شیراز مهندسی عمران بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر هفته دفاع مقدس گرگان مشهد شیراز شهرکرد ماه محرم حمله تروریستی اهواز رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس جنگ تحمیلی خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۳۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی

 "روح‌الله دهقانی فیروزآبادی" معاون علمی و فناوری رئیس جمهور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز ملی هوش مصنوعی که سال گذشته تاسیس شد، کارور هوش مصنوعی که به زودی تاسیس خواهد شد تحت عنوان شرکت تقریبا خصوصی که زیرساخت‌های پردازشی و زیرساخت‌های داده‌ای و زیرساخت‌های کتابخانه‌های بزرگ را برای بحث هوش مصنوعی فراهم می‌کند. اینها ابزار‌های کمک کننده جریان کاربردی سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، سلامت، ارتباطات، شهرهوشمند و مالی و ... است.

وی افزود: با تمرکزی که معاونت علمی و مرکز ملی هوش مصنوعی و شخص رئیس جمهور در موضوع هوش مصنوعی دارند پیش بینی ما این است که سال ۱۴۰۳ سال پرباری از نظر عملیاتی و اجرایی شدن کار‌های اجرایی و کاربردی است و این کار‌ها کمک می‌کند که کشور از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی ارتقا پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: تولید علوم عموما به بحث مقالات علمی و تعداد مقالاتی که منتشر می‌شود و همچنین ضریب تاثیر مقالات ارجاع داده می‌شود. اینکه بتوانیم آنچه که در مقالات‌مان منتشر می‌شود را پای کاربرد بیاوریم نیازمند یکسری سخت‌افزار‌ها پیشرفته و عملیات اجرایی و یکسری تنظیم‌گری‌ها برای استفاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • برنامه دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی 
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • صد و پنجاه و ششمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم
  • متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • صد و پنجاه و پنجمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد