Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر خدمات پرستاری از اجرای ۹۹ درصدی طرح انطباق در بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب(ع )قم خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیف‌الله خسروی در گفتگو با خبرنگار   قم فردا،  با اشاره به بخش پرستاری بیمارستان حضرت علی ابن ابی‌طالب) ع(اظهار داشت: با توجه به ساختار سازمانی که بیمارستان‌ها دارند همه پرستاران بخش‌های بیمارستان زیر نظر مدیریت پرستاری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فعالیت150 پرستار در بیمارستان
وی ادامه داد: 150 پرستار به‌صورت غیرمستقیم و مستقیم در این بیمارستان شاغل هستند که با توجه به ظرفیت بخش‌های مختلف در زمان‌هایی تعداد آن‌ها افزایش هم می‌یابد.
خسروی به تخصصی شدن این رشته اشاره کرد و بیان داشت: در عصر جدید پرستاری یک‌رشته تخصصی‌شده است درواقع با شیوع و افزایش بیماری‌ها، بیمارستان‌ها به سمت تخصصی شدن پرستارها گام برداشته‌اند به‌طوری‌که هم‌اکنون پرستاری که در حوزه
آی سی یو کار انجام می‌دهد با پرستاران سایر بخش‌ها در یک حوزه کاری مشترک است اما در یک حوزه دیگر تفاوت دارد درواقع کار تخصصی آی سی یو را انجام می‌دهد.
وی در تشریح تخصصی بودن کار پرستاری بیان داشت: پرستاران باید به اصول کار در بخش‌های مختلف مسلط باشند و علاوه بر دانش عملکرد اجرایی مناسبی داشته باشند به‌عنوان‌مثال در مورد سی پی آر شاید پرستاری احیای بیماران قلبی ریوی را کامل خوانده باشد اما در مرحله عمل نتواند انجام دهد.
ارائه آموزش‌های هدفمند و خاص به پرستاران
مدیر خدمات پرستاری بیمارستان بابیان این‌که پرستاری یک فن و مهارت است، ابراز داشت: در طی سال آموزش‌های مختلفی را علاوه بر 25 امتیاز آموزشی وزارت بهداشت برای پرستاران در نظر می‌گیریم درواقع با توجه به نیازسنجی که ابتدایی هرسال صورت می‌گیرد، آموزش‌های مختلفی را به‌صورت هدفمند و خاص برای بخش‌های مختلف انجام می‌دهیم.
وی کیفیت خدمات این بیمارستان را مورد تأکید قرارداد و افزود: نگاه ما در ارائه خدمات نگاه خاصی است و با تدابیر سیستم بهداشت و درمان سپاه حداقل 2 بیمارستان سپاه رتبه عالی کشوری دارند که 10 درصد بیمارستان‌های عالی کشور را شامل می‌شود.
خسروی بابیان این‌که نگاه راهبردی سپاه ارائه بهترین خدمات است، افزود: امروز در بیمارستان درزمینهٔ تجهیزات از میانگین متوسط جهانی بالاتر هستیم و درزمینهٔ اعتباربخشی و اجرای استانداردها نیز دنبال ارتقای بیش‌ازپیش بیمارستان هستیم.
اجرای 99 درصدی طرح انطباق
وی افزود: علاوه بر این در خصوص طرح انطباق بسیار موفق عمل کرده‌ایم که درواقع سرلوحه کار ما بوده است به‌طوری‌که هم‌اکنون99 درصد خدمات بیمارستان به‌صورت کاملاً مجزا انجام می‌شود.
خسروی افزود: در برخی موارد و به خاطر ضرورت نمی‌توانیم طرح انطباق را انجام دهیم که بخشی از این مشکل سراسری و ملی است به‌عنوان‌مثال ما در کشور متخصص رادیولوژی و جراح عمومی خانم به تعداد کافی نداریم.
وی به جایگاه و رتبه بیمارستان نیز اشاره کرد و گفت: بیمارستان ما در آخرین اعتباربخشی وزارت بهداشت درجه‌یک و جزء 3 بیمارستان اول قم در کیفیت و ارائه خدمات است.
مدیر خدمات پرستاری بیمارستان در پایان خاطرنشان کرد: به‌صورت سالیانه دو بار ارزشیابی کارکنان را انجام می‌دهیم و متوسط نمره ما بین75 تا 80 درصد است.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر شبکه بهداشت درمان سلماس گفت: بیمار خانم ۷۴ ساله با سابقه مشکلات قلبی در بیمارستان خاتم الانبیاء سلماس بستری بود که با توجه به نیاز به خدمات تخصصی پس از پذیرش بیمار در بیمارستان تخصصی قلب سیدالشهدای ارومیه درخواست آمبولانس هوایی شد.

 

دکتر ثانی افزود: این اعزام با بالگرد، اولین اعزام هوایی برای انتقال بیمار به مرکز استان در سال جاری بودچرا که استفاده از اورژانس هوایی در سرعت انتقال و امداد و نجات بیماران بدحال و مصدوم تأثیر بسزایی دارد.

 

انتقال بیمار از بیمارستان به محل اعزام بالگرد توسط کادر فوریت اورژانس ۱۱۵ سلماس انجام شد.

دیگر خبرها

  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • اعزام بیمار قلبی از سلماس به ارومیه با بالگرد اورژانس هوایی
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا