Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم یادبود و بزرگداشت شهید امید حسینی دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه شهید چمران اهواز، ظهر امروز دهم مهرماه در دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان بیان کرد: حضور در این جمع برای ما توأم با حسی دوگانه است؛ امروز از سویی شریک غم خانواده معزز حسینی هستیم که فرزند جوان خود را در حادثه تروریستی اخیر از دست داده و داغدارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، حس غرور و مباهات داریم؛ چراکه این شهید جوان در اوج افتخار، با سربلندی و در لباس خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی به فیض شهادت نائل شد. مقام شهدا به گونه‌ایست که نه تنها خود شهدا عزیز هستند، بلکه پدر و مادر و اطرافیان آنان نیز عزت دوچندان می یابند.

وی ادامه داد: حادثه وقیحانه تروریستی 31 شهریورماه امسال، بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، یک مصاف و نبرد جوانمردانه و دوطرفه نبود، بلکه یک اقدام بزدلانه بود؛ حمله به عده‌ای که سلاحی برای دفاع ندارند نمایانگر قدرت نظامی نیست.

شفیعی با اشاره به رشادت‌ها و ویژگی‌های زرمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس بیان کرد: جوانان رزمنده ما در هشت سال دفاع مقدس، 2 ویژگی شاخص داشتند؛ نخست اینکه با دست خالی به مصاف دشمن رفتند، دیگر اینکه شهدای ما هرگز نترسیدند و خوف در دل آنان جایی نداشت.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان اظهار کرد: در گفتگویی که پیش از این مراسم با پدر بزرگوار شهید حسینی داشتم، ایشان سخنی را از فرزند شهیدشان نقل کردند که در شب تاسوعای امسال، امید گفته بود «من عاشق شهادتم» و اکنون می‌بینیم که چقدر فاصله این آرزو تا محقق شدنش، کوتاه بود و این جوان امروز مایه فخر و مباهات دانشگاه شهید چمران و خانواده خود شده است.

همچنین رحیم چینی‌پرداز رئیس دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه امروز نه تنها دانشکده علوم ریاضی بلکه تمام انسانیت، عزادار و داغدار این اقدام وقیحانه است‏، گفت: با وجود اینکه تروریسم در انسانیت جایگاهی ندارد و با مطالعه تاریخ پی می‌‌بریم که این حرکت حتی از زمان صدر اسلام به شدت نهی شده، اما متاسفانه این پدیده در سال‌های اخیر وجهه‌ زشت تری را از خود نمایان کرده و تمام اقشار از کودک و پیر و جوان را مورد هدف و حمله قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: از خود درباره شهید امید حسینی می‌پرسم آیا ما استادان بودیم که به او درس آموختیم یا اوست که اکنون به ما درس بزرگ شهادت و شجاعت داده است؟

گفتنی است، شهید امید حسینی متولد دوم فروردین‌ماه سال 1372 و دانش‌آموخته رشته آمار در سال 1395 از دانشکده علوم ریاضی دانشگاه شهید چمران اهواز بود که در حادثه تروریستی 31 شهریورماه اهواز در لباس مقدس سربازی به شهادت رسید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان اجتماعی دانشگاه شهید چمران حادثه تروریستی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث زیرگذر بزرگراه شهید چمران تا پایان سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با یادآوری اینکه زیرگذر جنوب بزرگراه شهید چمران در سطح منفی یک از عرض این بزرگراه عبور می‌کند، یادآور شد: عملیات احداث سقف این مسیر زیرزمینی با توجه به حجم بالای ترافیک، باید متعاقب ۳ مرحله انحراف ترافیک اجرا شود.

وی با بیان اینکه اجرای بخش غربی سقف زیرگذر در زمستان سال گذشته به اتمام رسید، افزود: بلافاصله پس از اعمال انحراف ترافیک و آزادسازی فضا، حفاری شمع‌های بخش میانی آغاز شده است؛ برای اجرای این بخش از سقف زیرگذر ۱۳ حلقه شمع در نظر گرفته شده که هم اکنون حفاری این شمع‌ها ادامه دارد.

به گفته صداقتی ۱۲ حلقه شمع از ۳۰ حلقه شمع در نظرگرفته شده برای احداث شیبراهه غربی زیرگذر اجرا شده و ادامه عملیات اجرایی منوط به رفع موانع و معارضات موجود است. در شیبراهه شرقی نیز اجرای شمع‌ها در حال پیگیری بوده و تاکنون از ۶۵ حلقه شمع ۱۸ حلقه اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه تلاش مجریان پروژه بر اتمام عملیات احداث سقف زیرگذر تا پایان تابستان امسال متمرکز شده است، ابراز امیدواری کرد که زیرگذر جنوب به جنوب بزرگراه شهید چمران طی سال جاری تحویل شهروندان شود.

گفتنی است، پروژه احداث زیرگذر دوربرگردان جنوب بزرگراه شهید چمران در مجاورت بوستان گفتگو، علاوه بر حذف دوربرگردان همسطح و ناایمن موجود و جایگزینی آن با دوربرگردان غیرهمسطح، دسترسی به کوی نصر را از شرق بزرگراه جلال آل احمد و جنوب بزرگراه شهید چمران تسهیل می‌کند.

کد خبر 6092695

دیگر خبرها

  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • سرآمدان آموزشی ‌دانشگاه‌ شهید چمران اهواز تجلیل می‌شوند
  • احداث زیرگذر بزرگراه شهید چمران تا پایان سال ۱۴۰۳
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • مراسم بزرگداشت مرحومه خانم معصومه حائری ویژه خانم ها/ 5شنبه، حسینیه شماره2 جماران
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • برنامه‌های خود را در فرصت باقیمانده به سرانجام می‌رسانم