Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@21:02:18 GMT

اجرای طرح جلسات خانگی قرآن در همدان

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۸۳۴۴۰

اجرای طرح جلسات خانگی قرآن در همدان

به گزارش ایکنا از همدان، قاسم جهان آرا، دبیر جامعه قرآنی عصر استان همدان سه شنبه، 10 مهر ماه در شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان همدان اظهار کرد: در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و پر نمودن خلا‌های موسسات قرآنی در جامعه تشکیلاتی به نام جلسات قرآن در سطح کشور تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری بنیاد خاتم الاوصیا در استان انجام می‌شود گفت: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی، در جوار فعالیت‌های مساجد، جلسات محلی قرآن نیز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جهان آرا با اشاره به اینکه مکتب امام زمان(ع) شهر همدان سابقه طولانی در برگزاری جلسات خانگی قرآن دارد گفت: این مجموعه با همکاری مکتب امام زمان(عج) و بنیاد قرآن موفق به برگزاری دوره ‌های تربیت مربی در رشته‌های مختلف شده است.

بهره مندی 4 هزار بهاری از دوره‌های آموزش روخوانی و روان خوانی
حجت‌الاسلام جمشیدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار نیز در این جلسه ضمن تأسیس دارالتحفیظ آیت‌الله بهاری در این شهرستان اظهار کرد: در سه سال گذشته 585 نفر هریک به مدت 6 ماه در رشته‌های مختلف قرآن از دوره‌های آموزشی بهره مند شده اند.
وی افزود: در 2 ماهه سال 95، 2 هزار نفر و سال 96، 4 هزار نفر از دوره‌های آموزشی رو خوانی و روان خوانی بهره مند شده‌اند، همچنین تأسیس مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم با نام «فائزون» با حضور 22 نفر از دیگر برنامه‌های قرآنی انجام شده در این مجموعه است.
انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان جلسات قرآن جلسات خانگی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید میکائیل باقری، عصر امروز _سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در جمع شرکت‌کنندگان مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز کهگیلویه و بویراحمد که به میزبانی شهرستان چرام برگزار شد، اظهار کرد: در ۷۴۰ منطقه آموزش و پرورش کشور، ۱۶۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند که پس از برگزاری مسابقات استانی ۷۵ هزار نفر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی افزود: مسابقات پسران در اوایل مرداد به میزبانی مشهد مقدس و دختران در نیمه مرداد به میزبانی استان مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۱۲ رشته و در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی قرآن، عترت و نماز در سطح کشور شرکت کردند.

در ادامه محمد جمالی‌آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در شهرستان چرام تعداد ۱۲۰۰ نفر پسر و دختر در ۱۲ رشته شرکت کرده‌اند.

وی افزود: داوری این مسابقات را ۳۸ نفر بر عهده دارند که پس از داوری تعداد ۶۰ نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

کد خبر 749505

دیگر خبرها

  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود