Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، نیما جوان مدیر مرکز نشر و پخش جوان که اکنون به عنوان یک از پُرکارترین مراکز نشر موسیقی در عرصه موسیقی ایران شناخته می شود روز سه شنبه گفت: سه آلبوم تمامی مراحل تولیدی خود را پشت سر گذاشته که تصمیم داریم بعد از ماههای محرم و صفر در طی مراسم ویژه ای از آنها رونمایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره این آلبوم ها توضیح داد: آلبوم «یک سر و دو گوش» کاریست در فضای کودکانه که اثر «نجوا خبازیان» است و آلبوم «آدمابی» اثر «عبدی اوحدی» است که اثریست در فضای راک دهه هفتاد و هشتاد میلادی و آلبوم تصویری «نشان» درباره رقصهای مناطق مختلف ایران به کارگردانی «الهام اسدی» که زیر نظر استاد محمدرضا درویشی تولید شده را آماده پخش داریم که روانه بازار موسیقی ایران خواهد شد.
این فعال عرصه نشر موسیقی، ضمن ابراز ناامیدی و نگرانی شدید خود نسبت به آینده نشر و پخش موسیقی به صورت فیزیکی اظهار داشت: متاسفانه دو مولفه نابسامانی اقتصادی و نشر غیر مجاز آثار در فضای مجازی با تمام قدرت کمر به نابودی این صنعت بسته اند تا جایی که متاسفانه باید اعلام کرد که آمار فروش فیزیکی محصولات موسیقی در روزهای اولیه پخش که قاعدتا باید روزهای اوج فروش یک اثر باشد پس از گذشت یک ماه به آمار نگران کننده 80 سی دی در ماه رسیده و این به معنای اعلام زنگ خطر برای فعالان در عرصه تولید و نشر موسیقی است.
وی افزود: شرایط نابسامان اقتصادی از طرفی باعث بالا رفتن غیر منطقی قیمت سی‌دی به واسطه افزایش قیمت مواد اولیه می شود؛ به عنوان مثال قاب سی‌دی از قیمت 900 به 3700 رسیده است و در پی این جریان متاسفانه بسیاری از فعالان این عرصه بدون هیچ نظارتی قیمت سی‌دی تولید شده را از 15 هزار تا 25 هزار تومان بالا برده اند.
جوان ادامه داد: از طرف دیگر مردم هم توان اقتصادی خرید سی‌دی به قیمتهای فعلی را ندارند و همین امر باعث گرایش مردم به دانلود غیر مجاز آثار موسیقی شده است که هر دو عامل، صنعت نشر موسیقی را به سوی نابودی خواهند کشید و در این شرایط ، این صنعت چاره ای جز تعطیلی ندارد.
وی در پاسخ به این که راه چاره در چه چیزی است، گفت: با توجه به اینکه ما سالهاست تمام زندگی خود را با این کار آمیخته کردیم و نمی توانیم جز موسیقی کار دیگری بکنیم تنها کاری که برای ما باقی خواهد ماند برگزاری کنسرت و برپایی فستیوال خواهد بود مگر اینکه در این آشفته بازار شاهد حضور متولیانی برای نظارت بر افزایش بی رویه قیمتها و کنترل بازار باشیم، در غیر این دو صورت هیچ چاره ای برای ادامه حیات این صنعت نمی بینیم.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فضای مجازی قتل صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۳۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ جهت عضویت در کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در پیام رسان بله کافیست عدد ۱۷۱ را به شماره ۱۰۰۰۵۸۸۲ پیامک کنید.

نشانی کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در سایر پیام رسان‌های داخلی به شرح زیر است:

splus.ir/Tv_Golestan
eitaa.com/Tv_Golestan
https://rubika.ir/Tv_Golestan
https://ble.ir/Tv_Golestan
http://Golestan.irib.ir
@Tv_Golestan

دیگر خبرها

  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری