Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از نمایندگان پارلمان افغانستان اعلام کردند که برخی از سفارتخانه‌های خارجی در کابل تلاش می‌کنند تا با حمایت از برخی نامزدان در پارلمان آینده افغانستان اعمال نفوذ کنند. ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از تلاش موسسات خارجی برای اعمال نفوذ در پارلمان افغانستان، شماری از نمایندگان از مداخله سفارتخانه‌های خارجی در روند انتخابات پارلمانی این کشور ابراز نگرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عبدالستار خواصی» نماینده مردم پروان در پارلمان افغانستان اعلام کرد که شماری از سفارتخانه‌های خارجی تلاش می‌کنند تا با مداخله در روند انتخابات این کشور، نمایندگان دلخواه را در پارلمان آینده این کشور تعیین کنند.

این در حالی است که اخیرا پارلمان افغانستان خواستار لغو پیمان امنیتی این کشور با آمریکا شد زیرا به گفته آنها این پیمان باعث افزایش ناامنی در این کشور شده است.

چند روز پیش نیز شماری از نمایندگان پارلمان افغانستان از تلاش سفارت آمریکا برای لابی و اعمال نفوذ در پارلمان کشورشان نیز ابراز نگرانی کردند.

اخیرا شبکه تلویزیونی «کابل نیوز» گزارشی از دیدارهای مسئولان یک موسسه خارجی موسوم به «دموکراسی برای افغانستان» با 150 نفر از نامزدان انتخابات پارلمانی این کشور منتشر کرد.

موسسه دموکراسی برای افغانستان از سوی کشورهای غربی حمایت می‌شود و تلاش می‌کند تا به جای چهره‌های جهادی، جوانان طرفدار غرب به پارلمان این کشور راه یابند.

«همایون همایون» معاون اول پارلمان افغانستان اظهارداشت: دولت این کشور در صدد سازماندهی پارلمان این کشور است و فهرستی از نامزدان مورد نظر دولت را به کمیسیون انتخابات افغانستان سپرده است.

«عبدالستار درزابی» نماینده مردم جوزجان در پارلمان افغانستان نیز از کمیسیون شکایات انتخاباتی این کشور خواست که از استفاده امکانات دولتی توسط برخی نامزدان در انتخابات پارلمانی این کشور جلوگیری کند.

با این حال، احزاب سیاسی و مردم افغانستان امیدوار هستند که با استفاده از فناوری بیومتریک در روز رای دهی، شفافیت انتخابات پارلمانی این کشور تضمین شود.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان

اولین جلسه کارگروه ساماندهی اشتغال و بازارکار اتباع خارجی در سال‌جاری به ریاست جناب عبدالملکی مدیرکل محترم امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان باحضور ادارات مرتبط برگزارگردید.

دراین جلسه ضمن بررسی وضعیت اشتغال اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز در سال گذشته ، نیازسنجی بازارکار و بکارگیری اتباع خارجی در حوزه های مختلف شغلی مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

در این جلسه همچنین با تشکر از انجام  گشت های تیم بازرسی اشتغال حوزه اتباع خارجی در سطح استان بر مداومت بر این امر تاکید گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند
  • بهروز افخمی: باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم
  • بهروز افخمی : باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم