Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین حملات متقابل علیه انتقادها از سیاست‌هایش در منطقه سینکیانگ را با توسل رسانه‌های خارجی و منتشر کردن مطالب متعدد در این رسانه‌ها به منظور مثبت نشان دادن اقداماتش افزایش داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اخیرا دولت‌های خارجی و کارشناسان حقوق بشری انتقادهای فزاینده‌ای را بابت سیاست‌های دولت چین علیه مسلمانان اویغور در منطقه سینکیانگ مطرح کرده و پکن را متهم به بازداشت دسته جمعی این مسلمانان در اردوگاه‌ها کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال آمریکا از احتمال وضع تحریم علیه چین در ارتباط با نقض حقوق بشر در این منطقه صحبت کرده است.

چین می‌گوید سینکیانگ با تهدیدی جدی از سوی شبه‌نظامیان افراط گر و جدایی طلب روبرو بوده و هرگونه اتهام مطرح شده علیه خود در خصوص سوءرفتار با مسلمانان اویغور در این منطقه را رد کرده است.

مقام‌ها می‌گویند به منظور مقابله با افراط‌گری یکسری دوره‌های آموزشی برای برخی از این مردم برگزار کرده و آنچه را که نیروهای خارجی متخاصم و تلاش آنها برای اشاعه اطلاعات دروغ خواند، محکوم کرده‌اند.

چند روز پیش شیائو کیان، سفیر چین در اندونزی در مقاله‌ای در روزنامه جاکارتا پست با تیتر "سینکیانگ: چه جای شگفت‌انگیزی"  نوشت: در این منطقه بلوغ مذهبی کاملا مورد احترام واقع شده و این حملات دارای ماهیت ضد مذهبی هستند.

او خاطرنشان کرد: برخی افراد و نهادها در غرب متاسفانه استانداردهای دوگانه را در پیش می‌گیرند حقایق را عمدا تحریف می‌کنند و در گمانه‌زنی‌های خود درباره کمپ‌های بازپروری تصویری غلط از تلاش‌های دولت چین برای جلوگیری از افراط گری‌های مذهبی و مقابله با رادیکالیزه شدن نشان می‌دهند.

از سوی دیگر لیو شیائومینگ، سفیر چین در بریتانیا نیز در مطلبی از جانب خود در روزنامه فایننشال تایمز و اکونومیست تلاش کرد از سیاست‌های دولت متبوعش در سینکیانگ دفاع کند.

چین در نشست‌های خصوصی تمایلی به بحث درباره سینکیانگ با دیپلمات‌های خارجی نشان نداده و این موضوع را دو دیپلماتی که در نشست‌ها با مقام‌های چینی حضور داشته‌اند تایید کردند.

یکی از این دیپلمات‌ها گفت: آنها فورا دهان شما را می‌بندند.

ماه گذشته میلادی دولت چین یک گروه کوچک از خبرنگاران خارجی را دعوت به یک نشست در حاشیه اجلاس حقوق بشری سازمان ملل در شهر ژنو کرد تا روایت خود درباره این ماجرا را به آنها منتقل کند.

لی شیائو جون، مدیر تبلیغاتی دفتر امور حقوق بشر در سازمان اطلاع‌رسانی شورای کشور چین که به نوعی دفتر سخنگوی کابینه چین را در دست دارد، هرگونه بدرفتاری با مسلمانان در سینکیانگ را رد کرده و گفت: چین تلاش می‌کند تا از مشکلاتی که اروپا در زمینه رادیکالیزه شدن تجربه کرد، اجتناب کند.

او تاکید کرد: به بلژیک و به پاریس و به برخی کشورهای دیگر اروپایی نگاه کنید. (با اشاره به حملات تروریستی در این مکان‌ها) شما شکست خورده‌اید.

به سختی می‌توان مشخص کرد که آیا روایت‌های چین درباره سینکیانگ مورد توجه قرار می‌گیرد یا خیر. به عنوان مثال مقاله شیائو در جاکارتا پست با انتقاد از دنبال کننده‌های صفحه این روزنامه در فیسبوک و توئیتر مواجه شد و آنها این گفته‌ها را تبلیغاتی توصیف کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز؛ وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد کمیته نظامی مشترک با اردن در جریان نشست خود با حضور مقامات دفاعی دو کشور «اثرات بی‌ثبات‌کننده» درگیری‌های جاری در منطقه و نیز موضوع مقابله با گسترش پهپادها در منطقه را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید؛ واکنش روسیه به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف

پنتاگون در این بیانیه اعلام کرد در این نشست که دیروز پنجشنبه برگزار شد همچنین بر اهمیت حفظ امنیت در مرزهای اردن با عراق و سوریه تاکید شد.

در این بیانیه به نقل از مقامات آمریکایی آمده است که دولت آمریکا از نوسازی ناوگان جنگنده‌های F-۱۶ اردن حمایت می‌کند.

بر اساس این بیانیه، در این دیدار، مقامات آمریکایی متعهد شدند به تلاش‌ها برای بهبود پدافند هوایی اردن و توانایی آن در مقابله با پهپادها ادامه دهند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229350 برچسب‌ها پنتاگون

دیگر خبرها

  • (تصاویر) گزارش رسانه خارجی از قنات‌های تاریخی یزد
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی نشان از افول و نابودی زودهنگام این رژیم دارد
  • برنامه دولت انگلیس برای مقابله با تغییرات اقلیمی غیرقانونی اعلام شد
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند
  • رفع آب‌گرفتگی معابر با تلاش ۶۰ نفر از نیروهای خدمات شهری منطقه ۱۵ اصفهان + فیلم
  • فیلم‌های تبلیغاتی در هند احساسات ضد اسلامی را تقویت می‌کند
  • خلجی: آرایش دشمن رسانه‌ای است