Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی فقیهی روز سه شنبه در کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد اربعین حسینی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: رسانه های مجازی، الکترونیک و مکتوب می توانند بازوی توانمندی برای تولید محتوا و ارائه برنامه های خاص مانند اربعین حسینی باشند.
وی افزود: در مقاطع زمانی ویژه مانند محرم و یا پیاده روی اربعین معاندین و دشمنان برای تخریب ارزش ها و هنجارهای مسلمانان تلاش می کنند به همین دلیل هوشیاری رسانه های داخلی در این زمینه ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول نمایندگی بعثه حج و زیارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: برهمین اساس با توجه به هجمه دشمن و شبهات مطرح شده در آستانه همایش راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی که هر سال شکوه بیشتری به خود می گیرد، کارگروه رسانه و فضای مجازی در ستاد اربعین ایجاد شد.
وی تصریح کرد: وظیفه این کارگروه علاوه بر تولید محتوا، رصد مداوم اخبار و شبهات مطرح شده در رسانه های معاند و پاسخگویی صحیح و منطقی به آنها است.
حجت الاسلام فقیهی تصریح کرد: احیا و بسترسازی برای همزیستی مسالمت آمیز و مقابله با توطئه های دشمنان در میان هموطنان عرب زبان و عرب های ساکن ایران یکی از اهداف مهمی است که باید رسانه های مختلف در این ایام برآن تمرکز داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف دشمنان در تقابل قرار دادن امام حسین (ع) با کوروش پادشاه هخامنشیان است که از همزمانی ایام اربعین حسینی و تولد این پادشاه ایرانی سواستفاده کرده و قصد دارند با این کار اربعین امسال را دو قطبی کنند.
حجت الاسلام فقیهی با بیان اینکه کوروش برای همه ایرانیان عزیز و قابل احترام است، گفت: دشمنان می خواهند با این کار بین عرق ملی و اعتقادات مذهبی مردم ایران تقابل و دوگانگی ایجاد کنند که این موضوع هوشیاری مردم و همچنین اصحاب رسانه را می طلبد.

** ضرورت تولید محتوای فرهنگی در فضای مجازی
رئیس کارگروه رسانه و فضای مجازی اربعین حسینی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: فضای مجازی ظرفیت عظیمی در زمینه اطلاع رسانی پیش روی بشر قرار داده است که در این فضا هر کس سعی می کند به نوعی در راستای عقاید و منافع خود از آن استفاده کند.
مرتضی سلطان نژاد ادامه داد: آنچه امروز بر فضای مجازی سایه انداخته امپریالیسم فرهنگی غرب است که متولیان آن تلاش می کنند با نفوذ اجتماعی در میان مردم کشورهای دیگر ارزشها، هنجارها، باورها و سبک زندگی خود را القا کنند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: کشور ما هم مورد حمله این امپریالیسم فرهنگی قرار گرفته و اگر برنامه ای برای مقابله با آن نداشته باشیم به طور قطع با مشکل مواجه خواهیم شد.
رئیس کارگروه رسانه و فضای مجازی اربعین حسینی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: خبرنگاران در رسانه های مختلف می توانند با انتشار اخبار و رویدادهای مربوط به ایام محرم و اربعین حسینی به فضاسازی و تولید محتوا در فضای مجازی بپردازند.
وی خاطر نشان کرد: پیاده روی اربعین ظرفیتی بسیار ارزشمند است که نه فقط به مسلمانان ایران بلکه به تمام آزادگان جهان تعلق دارد.
سلطان نژاد ادامه داد: هر ساله شاهد ورود تعداد زیادی از زائران اربعین حسینی از کشور پاکستان به سیستان و بلوچستان هستیم که از این طریق برای شرکت در راهپیمایی اربعین عازم کشور عراق می شوند.
وی تصریح کرد: فعالیت خبرنگاران و به تصویر کشیدن برگزاری مراسم استقبال مردمی از این زائران در مرز میرجاوه و زائرسرای زاهدان می تواند این حرکت مردمی را از سطح استان به سطح ملی و بین المللی انعکاس دهد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: نشان دادن محبت اهل سنت سیستان و بلوچستان به ائمه اطهار و کمک آنان در استقبال از زائران اربعین یکی دیگر از موضوعاتی است که اصحاب رسانه با تمرکز بر آن می توانند به تحکیم پایه های وحدت کمک کنند.
9908 **6081
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پاکستان سبک زندگی سیستان و بلوچستان مسلمانان اهواز امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی

به رغم برخی سیاه نمایی‌ها در رسانه‌های معاند و فضای مجازی در خصوص تصویر ایران در افکار مردم جهان ویدیویی به تازگی منتشر شده که نادرست بودن این ادعاها را ثابت می‌کند.

به گزارش ایسنا، در ویدیویی که در ادامه مشاهده می‌کنید شامل نظرات جالب یک شهروند خارجی درباره ایران و ایرانیان است:

منبع: چند ثانیه

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • زبان طنز نیشدار است