Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمد خزایی در نشست پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت افزود: در این دوره ۷۳ کشور، متقاضی حضور در جشنواره بوده اند که نام هایی، چون فرانسه، آلمان، کانادا، عراق و سوریه در بین آن‌ها دیده می‌شود.

وی گفت: یکی از اقداماتی که در بخش بین الملل انجام می‌شد آموزش فیلمسازی به کشور‌های دیگر بود که به دلیل کمبود بودجه امسال آن را نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگاه‌های انتقال تجربه از بخش‌هایی هستند که مورد توجه جوانان است، امسال نیز ما این بخش را برگزار خواهیم کرد.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت افزود: بخش «عماد مغنیه» هم از بخش‌های مهم ما به حساب می‌آید که امسال با موضوع داعش برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در اختتامیه جشنواره نیز خانواده شهید عماد مغنیه حضور پیدا خواهند کرد، گفت: در جشنواره امسال چهار نکوداشت خواهیم داشت که اسامی آن‌ها متعاقبا اعلام می‌شود.

خزایی افزود: جشنواره مقاومت در تمام طول سال‌های برگزاری به صورت فراجناحی برگزار شده است، برخی مواقع به برگزار کنندگان جشنواره‌ها می‌گفتیم که مراسم نکوداشت برای دوستانی برگزار کنند که آن‌ها می‌گفتند نکوداشت این افراد باید در جشنواره فیلم مقاومت انجام شود و از این موضوع متعجب می‌شدم.

وی گفت: امسال مهمانان خارجی داریم، اما نه مثل دوره گذشته، مهمانان ما امسال به حداقل ممکن رسیده است. امسال تعداد اندکی فیلم نمایش داده خواهد شد و دلیل این موضوع بودجه بسیار اندک این دوره از جشنواره خواهد بود.

خزایی با بیان اینکه پارسال بودجه جشنواره مقاومت ۳ میلیارد تومان بود، افزود: امسال با وجود افزایش قیمت‌هایی که در بخش‌های مختلف داشته ایم بودجه امسال جشنواره فیلم مقاومت حدود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تصویب شد، اما با رایزنی‌هایی که انجام دادیم آن را به دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان رساندیم.

خزایی گفت: تا به امروز در ۱۲ کشور جهان هفته فیلم مقاومت برگزار کرده ایم. چند وقت پیش که خدمت مقام معظم رهبری بودیم، ایشان گفتند که تولیدات دفاع مقدس باید صد در صد افزایش یابد، بسیاری از فیلم‌های ما که با موضوع مقاومت ساخته شده است در کشور‌های مختلف و اکران‌های داخلی با استقبال بسیاری زیادی همراه بوده است.

وی افزود: ما بسیاری از آثار سینمایی مان را به جشنواره‌های مطرح دنیا می‌فرستیم، اما وقتی نوبت به فیلم‌های دفاع مقدس می‌رسد، می‌گوییم که دنیا پذیرای اینگونه آثار نیست، این یک تصور غلط است.

خزایی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره حضور فیلم‌های به وقت شام و امپراتور جهنم در این دوره از جشنواره گفت: من تهیه‌کننده فیلم‌های به وقت شام و امپراتور جهنم بودم و طبق قانون این فیلم‌ها در جشنواره حضور نخواهند داشت، البته هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که این فیلم‌ها کلاً نباشد یا تنها در بخش بهترین فیلم حضور نداشته باشند.

وی درباره نپذیرفتن فیلم فیلمساز صهیونیستی در جشنواره افزود: در ادوار پیشین هم فیلمسازان صهیونیستی برای ما فیلم فرستاده بودند و در این دوره هم سه فیلم به دست ما رسید و چون ما اصلا رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم آن‌ها را نپذیرفتیم.

خزایی درباره حضور فیلمسازان خارجی در جشنواره مقاومت گفت: امسال نجدت انزو با آخرین ساخته اش به جشنواره خواهد آمد.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت افزود: محل برگزاری جشنواره را پردیس چهارسو انتخاب کرده بودیم، اما بخاطر اینکه اجاره این پردیس ۴۰۰ میلیون تومان بود، تصمیم گرفتیم جشنواره را در سینما فلسطین برگزار کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سینما فلسطین جشنواره فیلم مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۴۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر خارجه در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در شهر بانجول پایتخت گامبیا با انتقال ریاست دوره‌ای سازمان از عربستان به گامبیا آغاز شد. حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز افتتاحیه این اجلاس حضور داشت. 

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • حضور وزیر خارجه در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان رضوی- همدان
  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد