Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با پرداخت 80‌میلیارد تومان اعتبار از رقم کلی 750‌میلیارد تومان فاینانس داخلی اختصاص داده‌شده به راه‌آهن میانه-اردبیل، روند احداث این خط ریلی سرعت می‌گیرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، روز گذشته اولین جلسه تصمیم‌گیری در خصوص توزیع اعتبار 80‌میلیارد تومانی از محل فاینانس داخلی راه‌آهن میانه-اردبیل با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، نماینده مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی، مدیران، پیمانکاران و مشاوران این پروژه برگزار شد و تصمیماتی در خصوص نحوه توزیع اعتبار تخصیص‌یافته به قطعات مختلف این پروژه اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیراله خادمی در رابطه با این جلسه گفت:‌ استفاده از تسهیلات مالی داخلی به منظور تامین بخشی از نیاز مالی راه‌آهن میانه-اردبیل در چارچوب آیین‌نامه اجرایی «ماده واحده قانون اصلاح ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت» در خردادماه سال جاری صورت گرفت و بانک ملی به عنوان فاینانسور این پروژه انتخاب شد.

 وی رقم فاینانس را 750‌میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مقرر شد این رقم طی سه سال و هر ساله 250‌میلیارد تومان به پروژه اختصاص یابد که در حال حاضر 80‌میلیارد تومان از تخصیص امسال انجام‌شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اولویت‌بندی را شرط اصلی برای سرعت بخشیدن به روند اجرای عملیات دانست و گفت:‌ با اولویت‌‌بندی عملیات اجرایی در قطعات مختلف، نقاط بحرانی شناسایی می‌شود و تمرکز بیش‌تری برای رفع این نقاط انجام می‌گیرد.

خادمی تاکید کرد: شناخت مسائل فنی، یافتن راهکارهای مواجه با مشکلات احتمالی و بررسی مجدد نقشه‌ها و مطالعات از عواملی است که در بهینه کردن پروژه بسیار موثر است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به کوهستانی بودن مسیر، حجم عملیات اجرایی این خط ریلی را بسیار گسترده اعلام کرد و اظهار داشت: به منظور تکمیل راه‌آهن میانه-اردبیل حدود 35‌هزار تن مصالح فلزی هم‌چون آهن‌آلات، میلگرد و کابل، حدود 220‌هزار تن سیمان و... موردنیاز است.

وی کوهستانی بودن منطقه را از عوامل طولانی شدن پروژه عنوان و اضافه کرد:‌ در این خط ریلی بیش از 62 دستگاه تونل به طول 23 هزار و 810 متر، چهارکیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه‌کیلومتر پل آبرو و 10‌دستگاه گالری به طول حدود چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم‌چنین در خصوص نحوه تخصیص این اعتبار توضیح داد و گفت: بخشی از این اعتبار صرف خرید مصالح موردنیاز پروژه می‌شود و با در نظر گرفتن 120‌میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران و مشاوران، بخشی نیز برای پرداخت مطالبات هزینه خواهد شد.

خادمی پیشرفت فیزیکی زیرسازی را 69‌درصد اعلام کرد و ادامه داد:‌ تاکنون 80‌درصد از عملیات خاکی انجام‌شده و حدود 12‌کیلومتر از لاینینگ تونل‌ها باقی‌مانده است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خط ریلی راه آهن میانه اردبیل فاینانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۵۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت ۷۷ درصدی گام نخست پروژه جهاد آبرسانی در استان خبر داد و گفت: از ابتدای شروع این پروژه در اسفندماه ۱۴۰۱ تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

فرهاد بختیاری‌فر اظهار کرد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستاهای دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، بختیاری‌فر با اشاره به تخصیص ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی استان مطرح کرد: ۵۰۹ میلیارد تومان برای گام نخست این پروژه در نظر گرفته شده و پیگیر جذب منابع هستیم تا رونق و جهشی در پروژه‌های آبرسانی استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تا قبل از فصل تابستان باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین پایدار آب در استان انجام شود، تصریح کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی استان و تجربیاتی که از تنش آبی در سال‌های گذشته داشتیم، آب برای ما موضوع مهمی است و از تمام ظرفیت خود برای تأمین آب پایدار ساکنان روستاها و شهرهای استان استفاده می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که با توجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد