Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، تمامی نمایش‌های به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاترشهر پنجشنبه دوازدهم مهر ماه به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) اجرایی ندارند.
هم‌اکنون نمایش‌های «مرگ و پنگوئن» به کارگردانی پیام دهکردی در تالار چهارسو، «سیم و سرمه» به کارگردانی روزبه حسینی در تالار سایه، «عنداز مطالبه» به کارگردانی سامان خلیلیان در تالار قشقایی و «به آسمان خوب نگاه کن» به کارگردانی شهاب راحله در پلاتو اجرا میزبان علاقه مندان تئاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


* امشب «خورشید از حلب طلوع می‌کند»
«خورشید از حلب طلوع می‌کند» تازه‌ترین اثر نمایشی مرکز مهنا از امشب (سه‌شنبه ۱۰ مهر) به مدت ۱۰ شب در حلب سوریه روی صحنه می‌رود.
این نمایش که با کارگردانی کوروش زارعی و نقش‌آفرینی بازیگران مطرح سوری اجرا می‌شود، به ماجرای مواجهه راهب نصرانی با سر مبارک امام حسین(ع) می‌پردازد.
*هیأت انتخاب دو بخش تئاتر خیابانی و تئاتر خردسال معرفی شدند
آثار رسیده به بخش مسابقه تئاتر خیابانی توسط هیات انتخاب سه نفره متشکل از فاتح بادپروا ، مهدی قلعه و مزدک مهیمنی مورد بررسی  و انتخاب قرار خواهند گرفت. فاتح بادپروا نویسنده و کارگردان تئاتر که دبیری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را در پرونده کاری دارد ، مهدی قلعه کارگردان شناخته شده تئاتر کودک ومزدک مهیمنی نویسنده و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان با پایان مهلت دریافت لوح فشرده نمایش ها، ارزیابی آثار را آغاز می کنند.علی اکبر قاضی نظام ، نوشین بیگلریان و رضا عبدالعلی زاده نیز اعضا هیات انتخاب بخش مسابقه تئاتر خردسال را تشکیل می دهند.
مطابق فراخوان مهلت دریافت لوح فشرده طرح های برگزیده بخش های تئاتر خردسال و خیابانی امروز 10 مهرماه 1397 به پایان می رسد و نتیجه ارزیابی آثار تا پایان مهر ماه اعلام خواهد شد. بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان 29 آبان تا 4 آذر 1397 با میزبانی استان همدان برگزار می‌شود.
*نمایشنامه «عشق لرزه» در خانه نمایش مهرگان خوانش می‌شود
نمایشنامه عشق لرزه به نویسندگی اریک امانوئل اشمیت و کارگردانی شیوا خسرومهر در خانه نمایش مهرگان خوانش می‌شود.نمایشنامه عشق لرزه اثری از نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس و فیلسوف فرانسوی اریک امانوئل اشمیت است که توسط شهلا حائری ترجمه و به کارگردانی شیوا خسرومهر شنبه 14 مهر ماه، ساعت 20 خوانش می شود.
در این اثر کسری ذوالفقاری، شیوا خسرومهر، ماندانا عصری، گلشید بحرانی و عسل لباسچی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
*اجرای نمایش «به آسمان خوب نگاه کن» آغاز شد
اجرای نمایش «به آسمان خوب نگاه کن» به کارگردانی شهاب راحله از روز دوشنبه نهم مهرماه در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر آغاز شد. «به آسمان خوب نگاه کن» عنوان نمایشی به نویسندگی محمود فرهنگ و کارگردانی شهاب راحله است، که از روز دوشنبه نهم مهر ماه در قالب ویژه برنامه «تئاتر صاحبدلان» در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز کرد. این نمایش داستان زندگی انسان از بدو تولد تا مرگ و رستگاری را روایت می کند که در طول مسیر با کش مکش های دوفرشته‌ خیر و شر دست و پنجه نرم می‌کند.
در این نمایش که تا روز جمعه بیستم مهر ماه به اجرای خود ادامه می‌دهد مهراد نوروزی طهرانی، سامان توحیدی، سجاد کشاورزیان به عنوان بازیگر حضور دارند. این نمایش به کارگردانی شهاب راحله هر روز ساعت 18، با مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 15 هزار تومان در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشای «العهد الأبدی» در کارون

ایسنا/خوزستان به منظور اشاعه‌ فرهنگ و هنر و در راستای فعالیت‌های هنری، نمایشنامه عربی «العهد الأبدی» کاری از هنرمندان گروه تئاتر اشراق شهرستان کارون به صحنه می‌رود.

سید کاظم قریشی، کارگردان این نمایش، در این باره به ایسنا گفت:  این نمایش با همت هنرمندان گروه تئاتر اشراق شهرستان کارون از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در فرهنگسرای مهدیه کوت عبدالله اجرا می‌شود.

این پیشکسوت تئاتر افزود: نمایش «العهد الابدی» با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کارون، شهرداری و شورای اسلامی شهر کوت عبدالله، فرهنگسرای مهدیه و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان کارون روی صحنه می‌رود.

این نویسنده گفت: این نمایش به مسایلی درباره‌ مرگ، زندگی، امید و جایگاه زن در جامعه می‌پردازد.

نویسنده این نمایش سالم باوی، کارگردان سید کاظم قریشی و  بازیگران هادی ناصری، آمنه ناصری، عزیزه سینایی، عدنان ناصری، رضا باوی و مرام ناصری هستند.

مشاور هنری: عبدالعظیم عساکره، موسیقی و افکت و منشی صحنه: فردوس ناصری و روابط عمومی: سید احسان نوری از دیگر عوامل نمایش «العهد الابدی» به شمار می‌آیند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • نمایش فیلم تئاتر «عروسی خون» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • ماجرای پاکت قهوه‌ای پول چیست؟/ دارودسته باعث پیشرفت آدم‌ها است!
  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • طلوع خورشید اسلام، روح نشاط و امید در کالبد زن دمید