Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه گاردین گزارش داده رسانه‌ای که بعد از حمله اهواز با عضو یک گروه تروریستی مصاحبه کرد، به عربستان وابسته است و از سوی این کشور تأمین مالی می‌شود. ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ بین الملل آسیای غربی دیپلماسی ایران نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  روزنامه گاردین می‌گوید سازمان «آفکام»، سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای انگلیس در حال تحقیق در خصوص یک شبکه تلویزیونی مرتبط با عربستان سعودی است که بعد از حمله تروریستی اهواز با عضو یک گروه تروریستی که این حمله را مورد تمجید قرار داد، مصاحبه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، تحقیقات توسط این سازمان ناظر بر فعالیت‌های رسانه‌ای در انگلیس از نفوذ رو به گسترش عربستان در میان رسانه‌های مستقر در لندن حکایت دارد. 

 شبکه تلویزیونی «Iran International» اولین سازمان رسانه‌ای فارسی زبان بود که با یکی از سخنگوهای گروه تروریستی «الاحوازیه» مصاحبه کرد. «یعقوب حر التسطری»، سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال حمله تروریستی در رژه نیرو‌های مسلح در اهواز را پاسخی به آنچه سرکوب عرب‌های اهوازی خواند، دانست و گفت: «ما راهی جز مقاومت نداریم. مقاومت ملی اهواز عملیات امروز را علیه سپاه و نیرو‌های نظامی جمهوری اسلامی انجام داد.»

سازمان افکام گفته در حال تحقیق درباره این مصاحبه است. یک سخنگوی این سازمان گفت: «ما این برنامه خبری را در تضاد با قوانین پخش خود می‌دانیم.»

«راب بینون»، سرپرست این شبکه از تصمیمش برای مصاحبه با این عضو گروهک تروریستی دفاع کرده و گفت که این رسانه، از حمله به اهواز به عنوان «حمله تروریستی» یاد کرده است. 

او به گاردین گفت: «ما، بی‌بی‌سی (فارسی) و رادیو فردا همان روز با این فرد مصاحبه کردیم و گفته‌ایم که این کار را به این خاطر انجام دادیم که می‌خواستیم از سوابق گروه باخبر شویم. تا آنجا که من می‌دانم منعی برای مصاحبه با آن فرد وجود ندارد.»

Iran International، می سال 2017 قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران افتتاح شد. دو رسانه فارسی‌زبان دیگر، یعنی بی‌بی‌سی فارسی و من و تو هم در لندن مستقر هستند. گاردین نوشته حقوق کارکنان Iran International بسیار سخاوتمندانه است و به یکی از کارکنان آن دو برابر دستمزدی پرداخت می‌شود که رسانه‌های رقیب پیشنهاد کرده‌اند. 

مطابق این گزارش، «عادل عبدالکریم»، یکی از دو مدیر این رسانه تبعه عربستان است. یک منبع که با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان مرتبط است به گاردین گفته بودجه این رسانه رقمی نزدیک به 205 میلیون دلار است و از دادگاه سلطنتی سعودی تأمین می‌شود. 

این منبع تصریح کرد: «پول آنها از عربستان سعودی و از دادگاه سلطنتی تأمین می‌شود.»

انتهای پیام/  

R36444/P36446/S8,90,95,1128/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند

در شرایطی که به رغم ادعا‌های مقامات غربی درباره اولین ضد حمله اوکراین به روسیه، آن‌ها به شکست آن اذعان کردند، حالا سالیوان تاریخ جدیدی برای دومین ضد حمله ارائه داده است.

به گزارش فارس، این مقام ارشد آمریکایی گفت که کمک‌های تازه ۶۱ میلیارد دلاری واشنگتن کمک خواهد کرد که اوکراین در سال ۲۰۲۵ ضد حملات علیه روسیه را در دستورکار قرار دهد.

سالیوان در مصاحبه با فایننشال تایمز مدعی شد که اوکراین به «سمت باز پس گیری اراضی که روس‌ها گرفته‌اند، حرکت خواهند کرد».

رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی ماه گذشته در مصاحبه با مجله آلمانی بیلد اعلام کرد اگرچه برنامه‌ای برای ضد حملات علیه روسیه وجود دارد، اما این موضوع منوط به دریافت کمک‎‌های اضافه متحدان غربی از کی‌یف است.

روزنامه فایننشال تایمز، اما روی این موضوع دست گذاشت که چند ماه طول کشید که کمک اخیر ۶۱ ملیارد دلاری آمریکا به اوکراین از صف کنگره و منازعات سیاسی داخلی عبور کند.

گفته می‌شود که دولت جو بایدن در حال رایزنی‌های فشرده با متحدان خود در گروه ۷ برای بسته کمک‌های ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین است؛ بسته‌ای که هزینه بخشی از آن از محل دارایی‌های مسدود شده روسیه در غرب تامین خواهد شد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه جدید خود گفت که با کمک تازه آمریکا، اوکراین به این ظرفیت می‌رسد که «خط (مقدم جنگ)» را حفظ کند البته تا چند ماه آینده اوضاع سختی را تجربه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین
  • قاضی دهقانی: میزبانی از اعضای گروهک منافقین جرم محسوب می‌شود
  • خوابگردهایی که مزدوری پیشه کردند
  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • صدای چپ امریکایی را  در تهران می‌شنوید؟
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است