Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شبکه دامپزشکی خلیل آباد از آغاز فاز دوم واکسیناسیون سال 97 علیه بیماری تب برفکی با پوشش کامل در جمعیت دام‌های سنگین شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید احمدی در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، اظهار داشت: واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی یکی از راه های پیشگیری از انتقال بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه واکسیناسیون در کنار رعایت موازین بهداشتی – قرنطینه‌ای می تواند کمک شایانی به جلوگیری از گسترش بیماری در منطقه داشته باشد، خاطرنشان کرد: بیماری تب برفکی یکی از مسری ترین بیماری های دام سنگین (گاو – گوساله) تلقی می شود.

مدیر شبکه دامپزشکی خلیل آباد همچنین در ادامه تب برفکی را مهم‌ترین بیماری دامی با سرعت انتشار بالا در بین جمعیت دامی دانست و تصریح کرد: این بیماری با علائمی چون تب بالا، کاهش خوراک و کاهش تولید و کاهش وزن آغاز و با ایجاد تاول دهانی، تاول سر سم و پستان ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه بیماری تب برفکی به دلیل واگیری بالا به راحتی منتشر می‌شود، اذعان کرد: در عملیات واکسیناسیون فاز دوم سال 97 اولویت با واکسن بهادار وارداتی و با توان بخش دولتی و خصوصی در طی 30 روز کاری در سطح شهرستان اجرا خواهد شد.

احمدی همچنین در پایان عنوان کرد: از تمامی گاو داران محترم درخواست می شود به منظور هماهنگی جهت واکسیناسیون با شماره تماس 57728220 شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۵۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمهیدات ویژه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در خلیل آباد
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران