Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر کره شمالی در پیامی که آن را رئیس‌جمهور کره جنوبی برای ترامپ برده، در خصوص خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره ابراز تمایل کرده است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «وو یون-کئون» سفیر کره جنوبی رد روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت، در پیامی که «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی هفته گذشته برای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برد، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی تمایل خود برای خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره را اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، سفیر کره جنوبی در گفتگو با رسانه‌های روس تأکید کرد: «مون جائه این رئیس‌جمهور آمریکا را در جریان نتایج نشست اخیر بین دو کره قرار داده و پیام کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را به ترامپ رسانده است».

وی افزود: «رئیس‌جمهور کره جنوبی این مسئله را شفاف ساخته که رهبر کره شمالی برای تضمین خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره مصمم است».

طبقه گفته سفیر سئول، «رئیس‌جمهور کره همچنین در دیدار با همتای آمریکایی خود بر اهمیت برگزاری نشست دوم میان آمریکا و کره شمالی تأکید کرده است».

بنا بر این گزارش، کره شمالی در سومین نشست میان دو کره که در تاریخ ۱۸ تا ۲۰ سپتامبر (۲۷ تا ۲۹ شهریورماه) در پیونگ‌یانگ برگزار شد، پیامی برای ترامپ ابلاغ کرد. در این نشست همچنین سران دو کشور بیانیه مشترکی را به امضا رساندند که ضمن آن طرفین توافق کردند تا اقداماتی برای خلع‌سالح بیشتر شبه‌جزیره کره، ارتقاء روابط دوجانبه و از سرگیری همکاری در زمینه‌هایی که در حال حاضر میسر است، صورت دهند.

طبق اعلام رئیس‌جمهور کره جنوبی، پیونگ یانگ در این نشست با از بین بردن سایت اتمی «یونگ بیون» که هسته مرکزی برنامه اتمی کره شمالی است، موافقت کرده است. علاوه بر این، وزرای دفاع دو کره توافقنامه‌ای با هدف کاهش تنش‌های نظامی و کاهش خطر وقوع درگیری مسلحانه امضا کردند.

مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی پیام رهبر کره شمالی را در تاریخ ۲۵ سپتامبر (۳ مهر ماه) به رئیس‌جمهور آمریکا رساند. وی برای شرکت در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته بود.

رئیس‌جمهور آمریکا نیز اخیرا گفته است که احتمال برگزاری نشست جدیدی میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ در آینده‌ای نزدیک وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز یکشنبه نشست اعضای هیأت دولت با استانداران با حضور رئیس جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای کابینه و استانداران به میزبانی وزارت کشور برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این نشست گفت: حدود ۷۰۰ - ۸۰۰ روستا در استان خوزستان به صورت کامل آسفالت شده است که رضایت‌مندی صددرصدی مردم روستا را به همراه داشته است.

وی افزود: با مساعدت قرارگاه امام حسن (ع)، پتروشیمی‌ها و جذب بیشتر اعتبارات آلایندگی‌ها نیز شرایط بهتر خواهد شد.

به گزارش مهر، در این نشست پیرامون برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مسائل مختلف کشور و سیاست‌های دولت بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کد خبر 6097650

دیگر خبرها

  • ۳ جمله مهم از دیدار بارزانی با رئیس‌جمهور
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • یک رهبر ارشد حماس: پیروزی نزدیک است
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین