Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@23:31:51 GMT

نیروگاه زباله سوز نوشهر مشکل زیرساختی دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۸۵۹۳۹

نیروگاه زباله سوز نوشهر مشکل زیرساختی دارد

شهردار نوشهر گفت: ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر از نظر فیزیکی دارای ۹۰ درصد پیشرفت است اما از نظر زیرساخت همچون برق و آب مشکل دارد.

به گزارش ایسنا، علی امانی در نخستین نشست هم اندیشی خود در دوره جدید شهرداری در نوشهر با خبرنگاران تصریح کرد: تاکنون برای این پروژه ۸۵ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل شدن نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موانع و مشکلات موجود در این شهر، اظهار کرد: اولویت نخست در شهرداری، اتمام پروژه های نیمه تمام است و متاسفانه با توجه به وضعیت اقتصادی از این نظر دچار چالش هستیم.

شهردار نوشهر با اشاره به اینکه شاید کمتر توانستیم سرمایه گذار را به معنای واقعی جذب کنیم،  گفت: مشارکت سرمایه گذار راه برون رفت از وضعیت اقتصادی فعلی شهرداری است چرا که تعرفه عوارض و پروانه ساختمان مانند گذشته است اما هزینه ها چند برابر شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت شهر نوشهر مناسب نیست، تصریح کرد: چند ماهی است که خیابان های اصلی شهر پس از کنده کاری فاضلاب شهری رها شده و این موضوع برای نوشهر مناسب نیست.

شهردار نوشهر با ابراز نارضایتی از وضعیت فعلی مجتمع تفریحی توریستی گفت: مجموعه سیترا با جذب سرمایه‌گذار به روزهای سودآوری گذشته باز خواهد گشت؛ در چند سال گذشته سیترا با وجود مسافران فراوان، سودآوری زیادی داشت اما امسال ۵۰۰ میلیون تومان گردش مالی منفی به همراه آورد.

وی افزود: شهرداری نوشهر در حال حاضر ۱۵ میلیارد تومان بدهی دارد و همچنین باید به ۳۷۹ نفر، مبلغ ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در قالب تراکم و تملک اراضی بپردازد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام زباله منطقه مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف جعبه های جمع آوری زباله در معابر تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حبیبه هراتی افزود: در معابر شهر تبریز پنج هزار و ۳۸۳ باکس زباله وجود دارد به طوری که خریداری و نگهداشت آنها علاوه بر ایجاد نازیبایی بصری در برخی موارد، هزینه‌های هنگفتی برای مدیریت شهری ایجاد می‌کند.

وی با تشریح کم و کیف طرح حذف باکس‌های زباله که از اردیبهشت ماه بخش اول طرح در شهرک‌های زعفرانیه و رشدیه اجرایی می‌شود گفت: این طرح در مرحله اول به صورت منطقه‌ای در مناطق ۲ و ۵ شهرداری از ساعت ۹ شب شروع می‌شود.

هراتی خاطرنشان کرد: تفکیک از مبداء، جمع آوری آنلاین پسماند‌های خشک و خشکاله توسط اپلیکیشن بهروب، حفظ محیط زیست، مبارزه با پدیده اجتماعی زباله گردی و حذف نازیبایی‌های بصری و زیست محیطی از جمله مزایای این طرح است و در ۶ ماهه نخست سال جاری این طرح در تمام مناطق دهگانه تبریز اجرا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز ادامه داد: تغییر ساعت جمع آوری زباله‌های شهری از روزانه به شبانه در کنار جمع آوری تدریجی باکس‌های زباله در معابر یکی از رویکرد‌های شهرداری تبریز و اولویت اصلی سازمان مدیریت پسماند در سال جدید است.

وی با بیان اینکه تبریزی‌ها به طور متوسط روزانه یک هزار تن زباله تولید می‌کنند و شهرداری تبریز برای مدیریت و دفن پسماند‌ها تدابیر ویژه در قالب احداث لندفیل‌ها اتحاذه کرده است گفت: توسعه آموزش‌های شهروندی در حوزه پسماند نقش بسزایی در کاهش حجم زباله و تفکیک از مبداء دارد.

هراتی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز در سال گذشته برای نخستین بار سامانه «بهروب» را با هدف کاهش دفن زباله و تفکیک از مبداء راه اندازی کرده است گفت: توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند گامی اساسی برای ارتقای رتبه تبریز در شاخص‌های توسعه پایدار است و فرهنگ سازی استفاده حداکثری شهروندان تبریز از سامانه «بهروب» می‌تواند در تفکیک از مبدا زباله کمک کار و تسهیل کننده باشد.


دیگر خبرها

  • ساخت کارخانه زباله‌سوز ساری مهم‌ترین دغدغه برای رفع معضل زباله است
  • مصرف ۵۷۰۰ مگاواتی برق دوره پیک در مازندران پیش بینی می شود
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۸ فروردین‌
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم
  • مشکل آب در مازندران تا ۳ سال آینده رفع می شود
  • آغاز طرح جهادی عملیات عمرانی و خدماتی شهرداری
  • معابر شهر تبریز پنج هزار و ۳۸۳ باکس زباله دارد
  • هشدار شهردار غزه نسبت به پیامدهای زیست‌محیطی عدم جمع‌آوری زباله‌ها
  • حذف جعبه های جمع آوری زباله در معابر تبریز
  • ساخت نیروگاه زباله‌سوز در ساری ضرورت دارد