Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@16:12:42 GMT

نکته‌هایی برای تمیز کردن پارکت لمینت

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۸۶۲۸۲

نکته‌هایی برای تمیز کردن پارکت لمینت


کفپوش‌های لمینت و پارکت جزئی از زیبایی منزل هستند و در بدو ورود به چشم می‌آیند. به همین جهت تمیز نگه داشتن و آشنایی با نحوه تمیز کردن پارکت لمینت و پارکت به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان کف خانه تان برق بزند.

محافظت از لمینت

نحوه تمیز کردن پارکت لمینت به گونه‌ای است که بلافاصله پس از تمیز کردن، رطوبت روی لمینت را بگیرید و سطح آن را خشک کنید تا لمینت آسیب نبیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از استفاده هر نوع دستمال و یا ماده پاک کننده‌ای که سبب تیره شدن لمینت می‌شود، اجتناب کنید. تیرگی بر روی لمینت کف ممکن است اثر خود را گذاشته و به راحتی پاک نشود.
از مصرف پاک کننده‌های معطر مخصوص پاک سازی کاشی اجتناب کنید. این شوینده ها، اثر خوبی روی لمینت ندارند.

روغن و یا هر گونه چربی را از روی کف لمینت پاک کنید. لایه‌های روغنی می‌تواند به لمینت آسیب رسانده و یا آن را ورقه ورقه کند.
استفاده از سرکه برای تمیز کردن سطوح لمینت مناسب نیست، زیرا خاصیت اسیدی سرکه باعث تخریب کف لمینت می‌شود.

برای تمیز کردن پارکت لمینت بهتر است کفش به پا نداشته و با کفش‌های آلوده روی سطح لمینت راه نروید. این تیرگی‌ها به سطوح لمینت نفوذ کرده و پاکسازی آن را مشکل می‌کند.

برای حفاظت از سطوح لمینت، در صورتی که حیوان خانگی دارید، ناخن‌های حیوان خانگی را اصلاح کنید. همچنین مراقب باشید تا سطح لمینت خیس نشود، زیرا نفوذ آب به این سطوح، باعث از بین رفتن کف لمینت می‌شود.

نکاتی در مورد تعمیر و نگهداری لمینت

بهتر است سطوح لمینت را به طور مرتب جارو کنید. جارو برقی نرم می‌تواند گرد و غبار و خاکی که بر روی سطح لمینت جمع می‌شود را از بین ببرد.

شما می‌توانید برای پاکسازی بهتر و استفاده از روش دیگری برای تمیز کردن پارکت لمینت، گاهی اوقات از مایع بخار استفاده کنید. اما این کار را هر چند وقت یک بار انجام دهید، زیرا نفوذ مکرر بخار می‌تواند به سطح لمینت آسیب بزند.

تمیز کردن پارکت لمینت، نکاتی برای تمیز کردن پارکت لمینت
برای تمیز کردن پارکت لمینت، گاهی اوقات از مایع بخار استفاده کنید

برای تمیز کردن پارکت لمینت از مایع‌های حاوی آمونیاک استفاده نکنید، زیرا آمونیاک میتواند سطح محافظ لمینت را از بین ببرد.

نحوه تمیز کردن پارکت

کارآمد‌ترین روش تمیز کردن کفپوش پارکت جارو کردن است. با جارو کردن منظم سطح پارکت باعث جلوگیری از تجمع بیش از حد گرد و خاک می‌شود. علاوه بر این، تجمع گرد و خاک باعث ایجاد لکه در سطح پارکت می‌شود.

برای پاک کردن لکه‌های تیره از سطح پارکت، توصیه می‌شود از قلم مو یا برس‌های جارو برقی استفاده کنید تا سطح پارکت، خراشیده نشود.

راهنمای گام به گام تمیز کردن پارکت

مراحل زیر به شما کمک می‌کند تا کف پارکت را به خوبی پاکسازی کنید:

جارو کردن سطح پارکت

تمیز کردن سطوح پارکت را با جارو کردن تمام سطوح شروع کنید. به یاد داشته باشید قبل از استفاده از هر نوع محصول تمیز کننده، دستورالعمل‌های روی برچسب را بخوانید و ابتدا آن را در یک منطقه کوچک غیر قابل تشخیص، آزمایش کنید.

شستشوی پارکت با آب گرم

مرحله دوم، استفاده از آب گرم برای تمیز کردن پارکت است. استفاده از آب گرم ظاهر سطوح پارکت را تازه و تمیز نگه می‌دارد. با این حال، ابتدا تمام سطوح پارکت را کاملا بررسی کنید تا درزی نداشته باشد و مانع از ورود آب به لایه زیرین شود.

دقت کنید که پس از شستشو، باید کف پارکت را خشک کنید تا باعث تورم لایه‌های پارکت نشود.


پس از شستشو، باید کف پارکت را خشک کنید تا باعث تورم لایه‌های پارکت نشود

به نظر می‌رسد که آب گرم به تنهایی برای از بین بردن لکه‌های روغنی کافی نباشد. در این موارد، استفاده از کمی سرکه مناسب است


برای این کار، نصف فنجان سرکه سفید را به حدود چهار تا پنج لیتر آب گرم اضافه کنید و آن را به منطقه لکه دار بزنید. سرکه کمک خواهد کرد که این لکه‌های ثابت و تیره از بین بروند.

استفاده از پاک کننده

اگر روی سطوح پارکت، لکه‌های زیادی وجود داشته باشد از شوینده‌های مخصوص پارکت استفاده کنید. بسیاری از پاک کننده‌ها دارای مواد افزودنی هستند که باعث پاک سازی کامل پارکت می‌شود.

اما با این حال، پیش از مصرف پاک کننده ها، دستورالعمل استفاده آن را در نظر بگیرید. پیش از استفاده از پاک کننده ها، آن را در یک منطقه کوچک آزمایش کنید تا مطمئن شوید که برای کف پارکت شما مناسب است.

خشک کردن کف پارکت

در مرحله آخر، استفاده از یک پارچه نرم برای خشک کردن و جلوگیری از نفوذ آب به سطوح پارکت، ضروری است.

در صورتی که، سطح پارکت هنوز مرطوب است، آن را مجددا با پارچه‌ای خشک کرده و اجازه دهید تا سطوح، کاملا خشک شوند.

برق انداختن پارکت

کفپوش پارکت تمیز و درخشان نمای بسیار زیبایی به منزل شما می‌دهد. برای برق انداختن کف پارکت، شما می‌توانید از اسپری‌های مخصوص پارکت استفاده کنید. این نوع اسپری ها، برق و جلای خوبی به سطح پارکت می‌دهد.

ابتدا کف پارکت را جارو زده و تمام گرد و خاک را از روی سطوح بردارید. زیرا هر نوع گرد و خاک باقی مانده روی کف پارکت، مانع از درخشندگی آن می‌شود.

در مرحله دوم، با آب گرم کف پارکت را شسته و برای این کار می‌توانید از مواد شوینده مخصوص چوب هم استفاده کنید. شوینده‌های مخصوص برق انداختن پارکت باعث درخشان شدن کف پارکت می‌شود.

شوینده‌های مخصوص برق انداختن پارکت باعث درخشان شدن کف پارکت می‌شود

شما می‌توانید پس از ریختن پاک کننده با یک برس نرم، مواد مورد نظر را به تمام سطوح رسانده و سپس با یک حوله تمیز کف پارکت را برق اندازید.

اطمینان حاصل کنید که کف پارکت کاملا خشک است. شما می‌توانید برای برق انداختن کف پارکت، از یک بافر الکتریکی استفاده کنید. با استفاده از بافر الکتریکی، سطح پارکت شما در عرض چند دقیقه درخشان و براق خواهد شد.

اما در صورتی که بافر الکتریکی در دسترس شما نبود، شما می‌توانید از پشم بره و یا هر نوع پارچه نرم دیگری برای برق انداختن سطوح پارکت خود استفاده کنید.


منبع: nabzema.com

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خانه داری نظافت کف پارکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۶۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگهداری از موتور گیرلس چگونه است؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، شاید با خودتان فکر کنید که خرید موتور گیرلس تنها کاری است که باید برای استفاده از آن انجام دهید؛ اما باید گفت که پس‌از خرید نیز باید به نگهداری از این موتور توجه ویژه داشته باشید. این موتور فوق‌العاده کاربردی در هر جایی قابل‌استفاده است؛ اما درصورتی‌که به‌شکل درستی از آن نگهداری نکنید، امکان آسیب رسیدن به آن وجود خواهد داشت.

پیشنهادی که برای شما داریم این است که حتماً قبل‌از خرید موتورهای گیرلس، نکاتی که برای نگهداری از آن‌ها وجود دارد را مطالعه کنید. در این صورت دقیق‌تر نسبت به خرید آن اقدام خواهید کرد. همراه ما باشید تا در ادامه این مطلب آموزشی به‌طورکامل و اساسی این نکات را باهم بررسی کنیم.

سرویس موتور گیربکسی راحت‌تر است یا موتورهای گیرلس؟

سوالی که بسیاری از کاربران در رابطه با موتور گیربکسی و موتور گیرلس ماتو درایو پرسیده‌اند این است که سرویس کدام یک از این موتورها راحت‌تر است؟ باید گفت که سرویس موتورهای گیربکسی ساده اما زمان‌بر است. باید این موتورها را همیشه روغن‌کاری کرده و از چرخ‌دنده‌های آن مراقبت کنید.

چنین کاری برای موتورهای گیرلس نیازی نیست؛ اما درصورت خراب‌شدن آن‌ها باید متخصصان حرفه‌ای و کارکشته موتور را تعمیر کنند. به همین دلیل است که باید در نگهداری از این موتور کوشا باشید.

نگهداری از موتور گیرلس و نکات آن

نکته‌ای بسیار مهم که باید قبل‌از خرید موتور گیرلس ماتو درایو بررسی کنید، نحوه نگهداری از این موتور است. شاید با خودتان فکر کنید که نگهداری از این موتور کار سختی است؛ اما به این شکل نیست. تنها با درنظرگرفتن چندین نکته مهم، این موتور سال‌های سال به بهترین شکل برای شما کار خواهد کرد. مهم‌ترین این نکات عبارت‌اند از:

خرید توان مناسب موتور

موضوعی بسیار مهم که در نگهداری از موتور گیرلس ماتو درایو بیشترین اهمیت را دارد، خرید توانی مناسب از این موتور است. در صورتی‌که مدل‌های مختلف این موتور را بررسی کرده باشید، متوجه شده‌اید که توان هرکدام متفاوت است.

این توان براساس کیلووات یا همان KW اندازه‌گیری شده و به معیارهای مختلفی بستگی دارد. اگر توان موتور شما از انتظاراتی که دارید کمتر باشد، به موتور فشار آمده و هزینه‌های تعمیر آن بسیار گزاف خواهد بود.

نگهداری به دور از آلودگی‌ها و شرایط سخت

نکته دیگری که شما را در خرید و استفاده از موتور گیرلس کمک می‌کند، نگهداری از این موتور در شرایط مناسب و به‌دوراز آلودگی است. با بررسی موتورهای گیرلس به این نتیجه رسیده‌اند که درصورت وجود گازهای صنعتی یا ذرات جامد در هوا، این موتور دچار مشکل می‌شود.

همچنین درصورتی‌که این موتور را در شرایطی مانند خوردگی نمک و اسیدها، مواد شیمیایی نگهداری کنید نیز مشکلات زیادی برای آن رخ خواهد داد. به همین دلیل بهتر است موتور را در شرایطی ایده‌آل و به‌دوراز هرکدام این موارد نصب کنید.

دمای مناسب محل نگهداری

اگر به‌دنبال این هستید که به بهترین شکل از موتور گیرلس ماتو درایو خود نگهداری کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که این موتور باید در دمایی مناسب قرار بگیرد. اگر دما بیش از اندازه گرم یا سرد باشد، موتور به‌درستی عمل نخواهد کرد.

به‌طور معمول باید موتورخانه یا چاه آسانسور دمایی بین ۶۰ تا -۲۰ درجه سانتی‌گراد داشته باشد. برای بهینه کردن این دما می‌توانید از فن‌های تهویه هوا کمک بگیرید. این فن‌ها هوای محیط را برای موتور بهینه کرده و از آسیب دیدن عملکرد آن نیز جلوگیری می‌کنند.

مرطوب نبودن محل نصب موتور

مرطوب نبودن محل نگهداری و نصب موتور گیرلس ماتو درایو از دیگر نکاتی است که باید برای نگهداری از این موتور در نظر داشته باشید. این موتور فوق‌العاده کاربردی باید در محلی مناسب نگهداری شود تا آسیبی نبیند.

به‌طور مثال، رطوبت این محل باید بسیار کم باشد. درصورتی‌که رطوبت موتورخانه یا چاله آسانسور بیش از اندازه باشد، بخش‌های مختلف موتور آسیب می‌بیند. ساختار اصلی این موتور به‌شکل الکترومکانیکی بوده و درصورتی‌که رطوبت زیادی به آن وارد شود، دچار آسیب‌های بسیار تخریب‌کننده خواهد شد.

نصب سریع پس از خرید موتور

موضوعی که شاید بسیاری از افراد برای خرید و استفاده از موتور گیرلس به آن توجه نکنند این است که موتور را خریداری کرده و پس‌از چندین ماه آن را نصب می‌کنند. باید این نکته را بدانید که نباید بین خرید موتور و نصب آن بیش از ۱ سال فاصله باشد.

دلیلی مهم نیز برای این نکته وجود دارد. ازآنجایی‌که این موتور به‌شکل الکتریکی کار می‌کند، نباید خاک بخورد. همچنین پس‌از مدتی کارنکردن قطعات الکتریکی امکان آسیب به آن‌ها و عدم روشن‌شدن موتور نیز وجود خواهد داشت. پس بهتر است تنها زمانی موتور را خریداری کنید که قصد نصب آن را دارید.

بررسی موتور قبل از نصب

آخرین نکته‌ای که می‌خواهیم برای نصب موتور گیرلس و نگهداری از آن به شما ارائه دهیم، بررسی موتور قبل‌از نصب است. درصورتی‌که مدت‌زمان زیادی این موتور را خریداری کرده و آن را انبار کرده‌اید، باید قبل‌از نصب عملکرد موتور و ترمزهای آن را بررسی کنید.

این امکان وجود دارد که موتور به‌دلیل انبارشدن، به‌درستی عمل نکند. همچنین امکان اسکید شدن فک‌های ترمزی آن نیز وجود دارد. برای چک‌کردن این موتور بهتر است فلکه کششی موتور را با دستان خود چرخانده و به صدای بلبرینگ‌های آن توجه کنید. اگر فلکه به‌راحتی حرکت کرد و فک‌های ترمز اکسید نشده بود، می‌توانید با خیالی راحت این موتور را نصب کنید.

سفارش انواع موتور گیرلس از آریا تریدینگ

روش‌های مختلفی برای خرید و استفاده از موتور گیرلس وجود دارد. یکی از بهترین این روش‌ها سفارش این موتور به شرکت بازرگانی آریا است. بازرگانی آریا یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان قطعات آسانسور در ایران به‌حساب می‌آیند که نزدیک به ۱۳ سال در این زمینه فعالیت می‌کند. قیمت محصولات این شرکت به‌دلیل حذف واسطه‌ها بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

جمع‌بندی

به‌احتمال زیاد با موتور گیرلس آشنایی دارید. این موتورهای فوق‌العاده کاربردی از آن دست موتورها هستند که به‌شکلی فوق‌العاده ایمن و بهینه عمل کرده و نیازمند سرویس و نگهداری خاصی نیستند. بااین‌حال بهتر است زمان استفاده از این موتور به برخی از نکات توجه داشته باشید.

به‌طور مثال، باید موتور را پس‌از خریدن نصب‌کرده و این کار را قبل‌از یک سال انجام دهید تا موتور آسیب نبیند. مهم‌ترین نکاتی که برای نگهداری از این موتور وجود داشت را در این مطلب باهم بررسی کردیم. برای خرید این موتور نیز کافی‌است سفارش خود را در بازرگانی آریا ثبت کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6080922

دیگر خبرها

  • واکنش ابطحی به بازگشت گشت ارشاد: آیا پشت پرده کسانی نیستند که علاقه مند باشند حواس ها را از جنایت های اسراییل و عمل مهم و موفق و تمیز سپاه در پهپاد باران کردن اسراییل پرت کنند؟
  • نگهداری از موتور گیرلس چگونه است؟
  • از ایلِجار چه می‌ دانید؟ یک همدلی برای نشاکاری
  • جارو برقی رباتیک، چه بخریم؟
  • تماس با کپک کشنده است؟
  • تماس با کپک چه خطراتی برای سلامتی دارد؟
  • ‌کپک سیاه چیست و چرا خطرناک است؟
  • رازهای داشتن پوست سری سالم: راهنمای کامل تمیز کردن پوست سر (فیلم)
  • ثبت مراسم آبگیری آب انبار‌های سرایان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور
  • خرید و نصب پارکت چوبی؛ ترکیبی از زیبایی و کیفیت