Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار باستان‌شناسی و هنری سرزمین هلند به روایت موزه درنتس که در موزه ملی برگزار شد؛ جبرئیل نوکنده رئیس موزه ملی ایران گفت: بسیار خوشحال هستیم که در یک سال اخیر شاهد برگزاری چهار نمایشگاه خارجی در موزه ملی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال برگزاری نمایشگاه ایران؛ مهد تمدن، نمایشگاه باستان شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس در تهران برگزار می‌شود. از آثار ویژه این نمایشگاه می توان به مومیایی طبیعی عصر آهن با قدمت۲۵۰۰ سال اشاره کرد. ونگوک مدتی را در درنته زندگی کرد. پیوند ونگوک با درنته در ماه اکتبر و گشایش نمایشگاه درنته در ایران در ماه اکتبر را به فال نیک میگیریم.

هارولد توپان مدیر موزه درنتس، در بخش دیگری از این مراسم گفت: افتخاری است برای من که بعد از۴ماه تلاش توانستیم کلکسیونی از آثار موزه درنتس را در ایران برگزار کنیم. برگزاری این نمایشگاه به نوعی تبادل فرهنگی بین دو کشور است و میراث فرهنگی بدون هیچ مشکلی بین دو کشور تبادل شده است. فرهنگ می تواند جوامع را به هم نزدیک کند. با برگزاری نمایشگاه تصاویر مناسبی از یک کشور در ذهن بازدیدکنندگان شکل می‌گیرد. نمایشگاهی که از ایران در هلند به نمایش گذاشته شد؛ فرهنگ و هنر ایران را به هلندی‌ها نشان داد و پیش بینی شده است که یکصد هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی افزود: نمایشگاهی که در تهران افتتاح می‌شود، بهترین آثار باستان شناسی را در معرض دید عموم قرار می‌دهد و باید اذعان کنم تفاوت‌های فاحشی بین امپراطوری قدرتمند پارس و منطقه درنته وجود دارد، البته باید عرض کنم کوچک بودن به معنای فاقد اهمیت بودن نیست. در واقع درنته خیلی کوچک‌تر از امپراطوری است که داریوش کبیر به وجود آورد، اما موزه درنتس آثار و مومیایی‌های حائز اهمیتی را در خودش جای داده است.

مدیر موزه درنتس اظهار کرد: امیدوارم بازدیدکنندگانی که از موزه ملی ایران و نمایشگاه ما بازدید می‌کنند از آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه آثار باستان شناسی و هنری سرزمین هلند به روایت موزه درنتس بهره ببرند.

محمدرضا کارگر، مدیرکل امور موزه‌های ایران در بخش دیگری از این مراسم گفت: قطعا اگر بخواهیم کشوری را به خوبی بشناسیم باید از دریچه میراث فرهنگی با آن آشنا شویم. نمایشگاه آثار باستان شناسی و هنری سرزمین هلند به روایت موزه درنتس به ما کمک می‌کند که شناخت واقعی و درستی از سرزمین هلند داشته باشیم و قطعا از این به بعد هلند جایگاه ویژه‌ای برای ما دارد. ما معتقدیم که دیپلماسی فرهنگی به نسبت سایر دیپلماسی‌ها تاثیر بیشتری روی روابط کشور‌ها و دولت‌ها خواهد داشت.

کیس بی جل معاون استاندار درنته هلند، در بخش دیگری از این مراسم گفت: سخنان مدیر موزه درنتس را شنیدیم، اما باید بدانیم که هر آنچه در این موزه به نمایش گذاشته شده متعلق به استان درنته است. ما گاهی کلکسیون‌هایی از سراسر کشور‌های جهان را به نمایش می‌گذاریم و این نشان می‌دهد که ما علاقمند به آشنایی با سایر کشور‌ها هستیم. هم اکنون نیز نمایشگاهی از آثار موزه‌ای ایران در موزه درنتس برگزار می‌شود لذا از این طریق می‌توانیم کشور شما و تمدن عالی آن را به مردم هلند بشناسانیم و این فرصت نیز برایمان پیش آمده که فرهنگ و تمدن خودمان را به ایران معرفی کنیم.

وی افزود: ما استان کوچکی هستیم و ورود چندانی به مسائل ژئوپولتیک نداریم، اما گاهی مواقع مسائل سیاسی تاثیر خودشان را می گذارند و ما تلاش می کنیم از طریق فرهنگ و برگزاری نمایشگاه‌های موزه‌ای دو کشور را بیش از پیش با هم آشنا کنیم.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موزه میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۶۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی این رویداد، آیین گشایش نمایشگاه انفرادی «افکار» شامل نقاشی‌های مریم نامدار، ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ در نگارخانه «نقش جهان» برگزار می‌شود.

مریم نامدار متولد ۱۳۶۱ و فارغ‌التحصیل رشته هنرهای تجسمی است. او پیش از این آثارش را در برخی نمایشگاه‌های گروهی نظیر منتخب آثار گالری اکنون (اصفهان)، منتخب آثار گالری آرتیبیشن، گالری هفتا، داوودی و زرنا به نمایش گذاشته بود.

این هنرمند درباره آثار به نمایش‌درآمده در نمایشگاه «افکار» گفت: قطعاً به عنوان یک نقاش انتزاعی، خود را در دنیایی از رنگ‌ها و فرم‌های غیرطبیعی می‌بینم. داستان‌ها در ذهنم با استفاده از این عناصر و رنگ‌ها تداعی می‌شوند. بوم نقاشی من به صحنه‌ای تبدیل می‌شود که در آن احساسات، تجربیات و افکار آشکار می‌شوند و من به دنبال انتقال این مناظر درونی از طریق کارم هستم. دغدغه همیشگی من نپذیرفتنِ آثارم در جامعه‌ای‌ است که گالری‌دارها هنر را کالایی برای کسب درآمد می‌دانند و عملاً نقاشی انتزاعی یا آبستره جایی در این روند ندارد. تمایل گالری‌دارها به هنر روایتی باعث به انزوا کشیده‌شدن این‌گونه سبک‌ها شده است. با امید به روزهایی که هنر در کلیه سبک‌ها پذیرفته شود.

همچنین نامدار در بخشی از استیتمنت نمایشگاه انفرادی خود نوشته است: «افکار» به تفکر دعوتت می‌کند. یک قدم نزدیک‌تر شوید و صدای تپش رنگ‌ها را بشنوید؛ صدای نبض وجود. رنگ‌ها شما را وادار به حرف‌زدن می‌کنند و در عین حال به درون‌نگری دعوتت می‌کند. چه چیزی فراتر از شکل نهفته رنگ‌ها است؟ آیا آشفتگی می‌تواند هماهنگی داشته باشد؟ آیا در انتزاع آرامش وجود دارد؟ این تفسیر شما را به چالش می‌کشاند.

۲۰ تابلو در این نمایشگاه به نمایش درمی‌آیند که با تکنیک اکلرولیک روی بوم و در سبک آبستره (انتزاعی) اجرا شده‌اند.

آثار نقاشی مریم نامدار در نمایشگاه انفرادی «افکار»، از روز ۱۴ تا ۱۹ اردیبهشت‌ در نگارخانه نقش جهان روی دیوار قرار خواهند داشت.

علاقه‌مندان به تماشای این آثار تجسمی می‌توانند طی روزهای یادشده از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به نگارخانه «نقش جهان» به نشانی خیابان نیاوران، خیابان باهنر، همایونفر، کوچه سعدی، خیابان محمودی ۲، پلاک ۹ مراجعه کنند. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

کد خبر 6094368

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه موزه عبرت ایران در خراسان شمالی
  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان
  • نمایشگاه موزه عبرت ایران در شیراون افتتاح شد
  • فراخوان اولین سالانه تبادل عکس ایران منتشر شد
  • راهیابی دختران تبریزی به جام جهانی رباتیک هلند
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • با عشق به ایران در ارمنستان