Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، امروز سه‌شنبه، دهم مهرماه، در جلسه شورای اداری لرستان گفت: انسجام و اتحاد بین مسئولان اجرایی کشور، می‌تواند در تحقق اهداف دولت تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، خروج آمریکا از برجام و مشکلات اقتصادی کشور، عنوان کرد: در این شرایط شاهد تحریم‌های ظالمانه علیه کشور بودیم و البته برخی عوامل داخلی نیز در ایجاد مشکلات اقتصادی کشور تاثیر گذار بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابتکار با اشاره به ضرورت عدالت اجتماعی و جنسیتی در کشور، عنوان کرد: این امر باید در سطوح مختلف مدیریتی، سیاست‌گذاری مورد توجه قرار گیرد و به زنان به‌عنوان گیرندگان خدمات توجه ویژه‌ای شود.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ماده ۱۰۱ برنامه ششم توسعه و همچنین سیاست‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور در رابطه با عدالت جنسیتی، عنوان کرد: در این راستا مسئولان اجرایی کشور در هر سطحی باید این امر را مدنظر قرار دهند.
وی با تاکید بر تحقق عدالت جنسیتی و همچنین اعلام شاخص‌ها و ماموریت‌های دستگاه‌های مختلف از سوی ستاد ملی زن و خانواده، گفت: این شاخص‌ها به زودی از سوی این ستاد اعلام خواهند شد.
ابتکار با اشاره به همکاری این معاونت با وزارتخانه‌های مختلف در راستای رفع مشکلات حوزه زنان، بیان کرد: یکی‌از این اقدامات همکاری با وزارت آموزش و پرورش و برگزاری نشست‌های مشترک برای ارائه آموزش‌های تربیت بدنی و ورزشی به دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی است.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه در راستای تقویت ارکان خانواده، گفت: همچنین مصوبه ارائه آموزش‌های قبل و بعد از ازدواج در ستاد ملی خانواده تصویب شده و دستگاه‌های اجرا کننده آن مشخص شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح گفتگوی ملی خانواده، اضافه کرد: این طرح تاکنون در ۲۰ استان آغاز شده و طی امروز نیز در لرستان به‌عنوان بیست و یکمین استان کلید خورد.
ابتکار با تاکید بر ضرورت رفع مشکل اختلال ارتباطی در بین خانواده‌ها، عنوان کرد: همچنین گفتگوی بین نسلی در کشور یک ضرورت است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه به مصوبه انتصاب ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی، گفت: این مصوبه در حال اجرا بوده اما تا تحقق ۳۰ درصد فاصله زیادی داریم و باید تا پایان دولت این امر به طور کامل عملیاتی اجرا شود.
وی با بیان این‌که ۴۰ درصد بدنه دولت را بانوان تشکیل داده‌اند، بیان کرد: در این راستا زنان با توجه به توانمندی‌هایی که دارند باید در عرصه سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری حضور داشته باشند.
ابتکار با اشاره به اجرای طرح کارآفرینی زنان و همچنین مشاغل سبز، گفت: سند ارتقای وضعیت زنان در حال تدوین است و باید برای اجرای آن در بودجه سال ۹۸ بودجه لازم اختصاص یابد.

 

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا لرستان اجتماعی بانوان معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۸۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از صفر شدن تعداد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن آن‌ها خبر داد.   به گزارش مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه شخصی خود در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: امروز مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی مهمان بهزیستی بودند و خبرهای خوب یکی پس از دیگری بود.   وی افزود: بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • ۲۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده های مازندران نصب می شود
  • جایگاه جنسیت در الگوی سوم؛ ذیل انسانیت یا فوق انسانیت؟